خطوط هوایی WestJet با یک ایده تبلیغاتی جالب به استقبال تعطیلات کریسمس رفته است. سال گذشته، این خطوط هوایی كانادایی مسافران خود را با هدایایی در تسمه نقاله چمدان شگفتزده كرد. آن آگهی تبلیغاتی قطعا بسیار دوستداشتنی و گریهآور بود. حالا WestJet یك بار دیگر با شگفتزده كردن ساكنان یك روستا در جمهوری دومینیكن، اشك شادی مشتریان خود را در آورده است. در این آگهی تبلیغاتی خانوادهها در یك سورتمه آبی نشسته و از طریق ویدئوچت با بابانوئل صحبت میكنند. آنها خواستههای خود را برای كریسمس به زبان خواهند آورد.
كارمندان WestJet سپس برای خرید هدایا در منطقه با هم مسابقه میگذارند. هدایا در یك مهمان در كنار ساحل در میان برفها به افراد داده خواهد شد. این بار هدایا فقط تلویزیون السیدی و دوربین نبوده بلكه شامل كالاهای كاربردی و ضروری نظیر یك ماشین ظرفشویی، یك موتورسیكلت و یك اسب نیز میشود. به این ترتیب محلیهای این جامعه میتوانند احتیاجات خانواده خود را برطرف كنند. WestJet حتی یك زمین بازی كوچك برای بچههای محلی نیز ساخته است.
این اقدام دوست داشتنی است و عشق و محبت را نثار دیگران میكند. كسانی كه معتقدند این تنها یك تاكتیك بازاریابی محاسباتی است فقط باید از آن لذت برده و اجازه بدهند تا برند كار خود را بكند. به علاوه، این شیرینكاری در كشوری اتفاق افتاده كه WestJet در آن (بر خلاف كانادا) شعبه ندارد، در نتیجه خریدهای محلی آنها به حمایت از اقتصاد منطقه نیز كمك میكند.