سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه این شرکت در حال مذاکره برای انعقاد یک قرارداد تاریخی خرید هواپیما با بویینگ است، اظهار کرد: این شرکت هواپیمایی در حال مذاکره با بویینگ برای خرید هواپیماست که ممکن است با سفارش بیش از ۱۰۰ هواپیمای جت به ایرباس برابری کند اما باید موانع موجود بر سر راه دو توافق حل شود تا توافق سال گذشته برای حذف تحریم‌ها بتواند حفظ شود.

مذاکره ایران با بویینگ برای انعقاد قرارداد تاریخی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: دیدارها و مذاکرات ادامه دارد و ما امیدواریم که در آینده به درک متقابل برسیم. وی اظهار کرد: شمار و نوع هواپیماهایی که خریداری خواهند شد در آینده مورد بحث قرار می‌گیرند اما گام نخست درک متقابل است.

ایران‌ایر در ماه ژانویه برای خرید ۱۱۸ هواپیمای جت از ایرباس به ارزش ۲۷ میلیارد دلار توافق کرد. این قرار‌داد مشروط به مجوز صادرات از سوی آمریکاست زیرا بخشی از قطعات این هواپیماها در این کشور تولید شده‌اند.

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به اینکه آیا این شرکت به دنبال یک توافق بزرگ‌تر با بویینگ است، اظهار کرد: این قرار‌داد بزرگ‌تر از توافق با ایرباس نخواهد بود، اما شاید نزدیک به آن باشد با این‌همه به شرایط بستگی دارد؛ به هرحال ایران دست‌کم به ۳۰۰ هواپیما برای یک دهه آینده نیاز دارد.

وی گفت: هرگونه توافقی مسلما به دولت هم بستگی دارد، زیرا ما یک شرکت دولتی هستیم.

مقامات بویینگ تحت مجوز بازاریابی که از سوی دولت آمریکا در ماه فوریه صادر شد، پس از چند دهه به ایران سفر کردند تا محصولات‌شان را به ایران‌ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی معرفی کنند.

این شرکت آمریکایی برای بستن قرار‌داد به اجازه دیگری نیاز دارد و همچنین برای صادرات محصولاتش هم مشابه مجوزهایی که ایرباس به دلیل استفاده از فناوری آمریکا ملزم به دریافت آنها بوده است، به دریافت مجوز صادرات نیاز دارد.

بعضی از منابع صنعتی انتظار دارند توافق اولیه برای حداقل ۱۰۰ فروند بویینگ به‌زودی حاصل شود.

فاخر داغستانی، سخنگوی امور منطقه خاورمیانه بویینگ اظهار کرد: ما فرآیند دریافت مجوز که از سوی دولت آمریکا تعیین شده را دنبال می‌کنیم.

به گفته پرورش، در مذاکرات میان ایرباس و واشنگتن در خصوص مجوز صادرات برای هواپیماهای اروپایی تحت توافق هسته‌ای سال گذشته که به برنامه اقدام جامع مشترک معروف شده است، مسائل بیشتری باید روشن شود. ما امیدواریم و خوش‌بینی زیادی داریم که این مجوزها در آینده‌ نزدیک صادر شوند. بر مبنای توافق هسته‌ای هیچ مسئله‌ یا بهانه بزرگی وجود ندارد و اگر مسئله‌ای هم وجود داشته باشد باید از سوی آنها روشن شود.

جاستین دوبون، سخنگوی ایرباس درباره‌ وضعیت مذاکرات با خزانه‌داری آمریکا گفت: ما در این زمینه درحال پیشرفت هستیم. براساس گزارش رویترز، با وجود این مجوزها ایران‌ایر همچنان با موانعی در خصوص فاینانس هر گونه توافقی روبه‌رو است.

این شرکت هواپیمایی سرگرم مذاکره با بانک‌ها و شرکت‌های لیزینگی است که می‌توانند همه یا بخشی از توافق ایرباس را برعهده بگیرند. البته ایرباس در این توافق به دلیل باقی‌ماندن تحریم‌های آمریکایی باید از استفاده از سیستم مالی آمریکا اجتناب کند.

پرورش در این باره گفت: توافق ما با ایرباس به یورو است و تامین‌‌کنندگان مالی که ما با آنها مذاکره کرده‌ایم راهکاری را برای پرداخت به ایرباس به یورو پیدا می‌کنند و پس از آن ما به تامین‌‌کنندگان مالی خود پول پرداخت خواهیم کرد. ما درباره‌ این مسئله کار می‌کنیم و مذاکرات در حال پیشرفت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a9Mrh71u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه