آیا میدانستید مدیر مشتریمدار دارای ویژگیهای خاصی است که در اکثر مدیران پرمشغله امروزی دیده نمیشود؟ بهطور کلی یک مدیر را که به اصول یک سازمان مشتریمدار معتقد و دارای صبر فراوان، تواضع، انتقادپذیری، آراستگی، راستگویی و صداقت و مطلع از خدمات سازمان و شنونده و پاسخدهنده خوب جهت حل مشکلات مشتریان و... باشد میتوان یک مدیر مشتریمدار محسوب کرد. مدیران هر سازمان از هستههای اصلی آن محسوب شده و باید خصوصیات و ویژگیهای مشتری مداری را در خود تقویت کنند.
همچنین آگاهسازی کارکنان، از وظایف یک مدیر مشتریمدار است. ارتباطات موثر بین کارکنان ضامن کیفیت مطلوب است، عموما برای اجرای یک پروژه تقسیم وظایف مقدم بر ایجاد ارتباطات موثر بین افراد قرار میگیرد. در نتیجه روابط بهطور نامطلوب گسترش یافته، اشتباهات بهروز و در نهایت اهداف اصلی گم خواهند شد. بنابراین باید قبل از شروع هر پروژه کارکنان را نسبت به اهمیت روابط متقابل در انجام وظایف و مسئولیت محوله، برای حصول نتیجه مورد انتظار آگاه ساخت.