دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از انحصار ایران خودرو و سایپا در بازار خودرو، گفت: متاسفانه در غیاب خودرو های وارداتی، این دو شرکت نتوانسته اند که نیاز بازار خودرو را به خوبی برطرف سازند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از نبض بازار، «سید جواد حسینی کیا» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد ایران خودرو و سایپا در فضای اقتصادی کشور اظهار کرد: این دو خودروساز در ماهیت اولیه خود بنگاه اقتصادی محسوب می شود؛ لذا، به دلیل اهمیت سودآوری برای سهامداران خود، به دنبال افزایش قیمت محصولات و در عین حال کاهش کیفیت اتومبیل ها باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحصار ایران خودرو و سایپا در بازار خودرو کشور، گفت: در حال حاضر مطالبه مردم در جایگاه مصرف کننده از دولت در جایگاه حاکمیت این است که بازار خودرو را با سیاست های مختلفی همچون کاهش تعرفه واردات خودرو تنظیم کند. این امر باعث می شود خودروسازان داخلی محصولات باکیفیت، ارزان قیمت و در عین صادرات محوری را تولید و سپس در بازار داخل عرضه کنند.

خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند نه کیفیت خودرو

وی تاکید کرد: اکنون بازار خودرو در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دارد؛ البته در کنار این شرکت ها، مونتاژکاران هم از سهم اندکی در بازار داخل برخوردار هستند، اما مقدار آن به اندازه ای نیست که بتوانند این انحصار را کاهش دهند. در صورت تحقق واردات خودرو، ظرفیت رقابت پذیری بازار خودرو فعال خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خودروسازان به دنبال این هستند که محصولات خود را گران بفروشند، در چنین شرایطی این دولت است که باید به نقش تنظیم گری خود در مولفه های مهمی همچون قیمت تمام شده و کیفیت متعهد باشد.

خودروسازان، ناتوان در تامین نیاز بازار

حسینی کیا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران خودرو و سایپا موفق به تامین نیاز بازار خودرو شده اند یا خیر، گفت: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضای موجود در این بازار در شرایط نابرابری قرار دارد. اکنون نیاز موجود در این بازار در محدوده عددی همچون یک میلیون و ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو است؛ که میزان تولید خودروسازان در پایان هر سال کمتر از این رقم است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: میزان تولید خودروسازان در پایان هر سال حدوداً یک میلیون یا نهایت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو است. در غیاب خودرو های وارداتی، ایران خودرو و سایپا هنوز نتوانسته اند که نیاز بازار را به خوبی برطرف سازند و همچنان در این زمینه ناتوان هستند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tnmmp9U8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه