دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
صنعتگران در گفت‌وگو با «فرصت امروز» مطرح کردند

مالیات؛ خواب آشفته صنعت

8 سال پیش ( 1394/12/19 )
 

مهندس محسن خلیلی یکی از صنعتگران قدیمی ایرانی است که از 1332 تا امروز یکسره در تولید صنعتی فعالیت داشته است. همه کسانی که با این صنعتگر قدیمی آشنا هستند از مدارا و بردباری او در برابر مصائب وارده بر صنعت شگفت‌زده می‌شدند، اما این روزها حتی این فعال صنعتی نیز نگران غرق شدن تولید صنعتی در ایران است.

رئیس انجمن مدیران صنایع ایران در چند ماه گذشته ضمن گلایه‌های دوستانه از مدیران ارشد اقتصادی به‌ویژه مدیرانی که ماموریت آنها دریافت از صنعت است، می‌گوید اگر توسعه صنعتی نداشته باشیم شرایط رکودی فعلی وضع را بدتر از هر زمان دیگری می‌کند. او از رکود فروش تولیدات صنعتی به شدت ناراضی است و دنبال راهی می‌گردد که اقتصاد از رکود خارج شود.

884657454846446757575484584684535735735

این صنعتگر اصیل ایرانی یکی از هزاران صاحب بنگاه است که می‌گوید افزایش درآمدهای مالیاتی برای دولت در شرایط رکود تولید صنعتی نباید بر این بخش تحمیل شود. نصرالله محمدحسینی فلاح نیز معتقد است: اگر شرایط رکودی صنعت ادامه یابد و راهی برای قد برافراشتن دوباره تولید صنعتی نیابیم قطعا برخی از رشته‌های صنعتی ایران به مرور زمان از چرخه تولید داخلی خارج خواهند شد.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران در روزی که اعضای سندیکای صنعت برق جمع شده بودند تا از صدمین شماره نشریه مربوط به خود رونمایی کنند نیز با صراحت از شرایط بد اقتصادی سخن گفت. او پیش از این و در یکی از نشست‌های هیات نمایندگان، آماری از رشد تولیدات صنعتی را به اطلاع حاضران رساند. در حالی که بانک مرکزی ایران از دادن آمار تحولات صنعت در حوزه ارزش‌افزوده خبری نمی‌دهد اما پژوهشکده پولی و بانکی از یک طرف و موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی از سوی دیگر خبر دادند که رشد تولید صنعتی در نیمه اول امسال منفی بوده است. 

در روزهای گذشته خبری اعلام شد که تولیدکنندگان کاشی و موزاییک گفته‌اند تا سه ماه آینده تولید را تعطیل خواهند کرد. با توجه به رکود بخش مسکن این اتفاق قطعی است. یکی از مدیران انجمن صنایع نساجی نیز به «فرصت‌امروز» گفت، شمار قابل اعتنایی از تولیدکنندگان پوشاک و پارچه نیز می‌خواهند تولید را تا سه ماه تعطیل کنند. روز گذشته بهمن قاسمی، مدیرعامل شرکت آریان فولاد در حالی که به شدت خشمگین بود می‌گفت، آنهایی که هرگز رنج تولید را بر خود هموار نکرده‌اند با افزایش سخت‌گیری‌ها می‌خواهند تولید صنعتی را زمین بزنند.

از طرف دیگر عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن خطاب به وزیر اقتصاد می‌گوید از شما می‌خواهیم به ماموران مالیاتی بگویید که با توجه به مشهود بودن رکود تولید صنعتی، سخت‌گیری نکنند. قرار نیست که تولید صنعتی جبران کاهش درآمدهای نفت را بر دوش بگیرد.

قاسمی معتقد است ماموران مالیات با توجه به ماموریتی که دارند و باید به درآمد تعیین شده برسند، سخت‌ترین وضع را بر تولید صنعتی تحمیل می‌کنند. جمال رازقی‌جهرمی نیز می‌گوید، آیا برای دولت و ماموران سازمان امور مالیاتی کار سختی است که شرایط دهشتناک تولید صنعتی را ببینند. در حالی که صنعت فولاد، صنعت سنگ‌آهن و حتی صنایع غذایی با رکود فروش مواجه هستند آیا دولتی‌ها را باید متقاعد کرد که چرا چنین مالیاتی می‌گیرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pCl7je0Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه