به گزارش فایننشال تایمز، گوگل با ایده مبتکرانه اخبار دیجیتال خود قدم در راه خیرخواهانه مناسبی گذاشته، اما این تنها کار غافلگیرکننده گوگل در دنیای دیجیتال نیست، فضایی که در آن محتوا و متحدان، دو عنصر حیاتی محسوب میشوند. گوگل در حال حاضر 38درصد کل تبلیغات آنلاین و گوشیهای همراه را در اختیار خود دارد، اما سهم این موتور جستوجو رو به رشد نیست.
و اکنون درحوزه کاملاً متفاوتِ سیاست، گوگل، قدرتمندترین موتور جستوجو در جهان، برای جذب دوستان مطبوعاتی تلاش میکند و از فعالان ضدتراست اتحادیه اروپا پیشی میگیرد. بنابراین 107 میلیون پوند (از حدود 66 میلیارد دلار درآمد سال گذشتهاش) را به راهاندازی «ابتکار اخبار دیجیتال» خود اختصاص میدهد که به هشت روزنامه اروپایی بزرگ ازجمله گاردین کمک میکند تا بتوانند از شانس ایجاد پلت فرم جدید، آموزش کارکنان از طریق بنیاد رویترز و استفاده از فرصت کسب اطلاعات بیشتر درمورد اخبار دیجیتالی برخوردار شوند که در سرتاسر 28 کشور اتحادیه اروپا رخ میدهد.