شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی اتاق فرار تهران!

2 ساعت پیش ( 1403/4/30 )
 

معرفی اتاق فرار تهران!

البته یکی از مکان های سرگرم کننده و تفریحی سال های اخیر در دنیا و ایران اتاق فرار است که در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. تصور کنید با جمعی از دوستان، همکاران یا هم کلاسی هایتان در محیطی عجیب و غریب هستید و باید با هم فکری و حل معماها در یک زمان مشخص از آن محیط خارج شوید. نکته جالب در مورد اتاق فرار این است که من را به یاد صحنه ای از یک فیلم ترسناک و پر استرس مانند «اره» می اندازد. زمانی که با گرفتن بلیط لحظه آخری بوجنورد تهران وارد پایتخت شدید و در هتل تهران اقامت گرفتید اولین چیزی که دوستان برای تفریح به شما پیشنهاد می کنند بازی اتاق فرار در نزدیکی هتل است.

اتاق فرار (اسکیپ روم)

جذابیت اصلی بازی اتاق فرار این است که شما از طریق کامپیوتر کنترل یک شخصیت مجازی را ندارید؛ بلکه شخصاً در بازی شرکت می کنید و باید در مدت زمانی محدودی که در اختیار شما قرار می گیرد برای یافتن پاسخ معما فعال باشید.

این بازی به گونه ای ساخته شده است که شما و تیمتان می توانید وارد محیطی (اتاق، سالن یا خانه) شوید که طبق یک نمونه طراحی شده است و باید بتوانید در زمان مشخص شده توسط اپراتور به محیطی به نام اتاق فرار کنید. اما چگونه؟

گفتیم که سناریو از قبل برای بازی طراحی شده است. وقتی بازی شروع می شود، تیم شما باید اتاق را بچرخاند تا سرنخ هایی پیدا کند. اگر بتوانید همه سرنخ ها را به ترتیب پیدا کنید و آنها را کنار هم بگذارید، در نهایت معما را حل خواهید کرد.

آشنایی با فضای اتاق فرار

اتاق های فرار معمولاً به شکل مکان هایی مانند زندان، سلول های انفرادی، خانه های متروکه و خالی از سکنه یا سفینه های فضایی هستند و این مکان ها با توجه به داستان بازی تغییر می کنند. مانند همه فیلم ها، هر اتاق فرار دارای ظاهر و سبک خاصی است و درست مانند فیلم ها، کارگردان، نویسنده و سایر عوامل سعی می کنند به تم و سبک نتیجه نهایی پایبند باشند که برای طراحی فرار خوب نیز صدق می کند.

البته به دلیل محدودیت های موجود و نبود جلوه های ویژه، اتفاقات خارق العاده و عجیب در اتاق فرار نمی تواند رخ دهد، اما در اتاق فرار تهران که از کیفیت خوبی برخوردار است، احساس خویشاوندی در شخص به وجود می آید.

جذابیت های بازی اتاق فرار

در این بازی، حل هر پازل و باز کردن هر قفل مانند باز کردن دری به سوی دنیایی ناشناخته است، زیرا پشت هر قفل یا معما رویدادی وجود دارد که هیچ یک از بازیکنان از آن آگاه نیستند؛ بنابراین با یافتن سرنخ، هیجان وصف ناپذیری برای بازیکنان به وجود می آید.

افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس، با هم فکر کردن، بهبود کارایی و کیفیت کار تیمی در بین اعضا، بهبود توانایی برقراری ارتباط با دوستان دیگر، بهبود کیفیت تمرکز، حرکت لازم و دقت بازیکنان و بسیاری از مواردی که بازی به آن نیاز دارد.

جذابیت های بازی اتاق فرار

محدودیت سنی برای تجربه اتاق فرار

متأسفانه آمار دقیقی از افرادی که در سنین مختلف می توانند در این بازی شرکت کنند نیست. اما از آنجایی که این بازی دارای ژانر و صحنه های مختلفی مانند فیلم است، برخی از این بازی ها به نوبه خود می توانند اثرات منفی و مخربی را در محدوده سنی ایجاد کنند. پس اگر در هتل تهران مستقر بودید و فرزند کوچکی دارید بهتر است یکی از والدین در کنار او بمانند و کودک در این بازی شرکت نکند.

با توجه به انواع و سناریوهای مختلف بازی، طراحان این بازی دقت کافی در تعیین محدودیت های سنی به خصوص برای کودکان و نوجوانان دارند که باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، در ژانر کمی ترسناک، جایی که جلوه های صوتی و نوری خاص می تواند ترس و استرس زیادی را به بازیکنان بدهد، بهتر است قبل از شروع بازی، هم تیمی های خود را از نظر مشکلات قلبی یا سایر بیماری های حاد بررسی کنید؛ زیرا ورود به این فضا ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای آن ها به دنبال داشته باشد.

محدودیت در تعداد افراد، در پناهگاه های مختلف متفاوت است. معمولاً در این بازی، تیم شما باید از 4 تا 6 نفر تشکیل شود، اما برخی از اتاق های فرار ممکن است به کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشند که توصیه می شود تیمی با محدودیت تعداد افرادی که در اتاق فرار می خواهند بازی کنند، ایجاد کنید.

قوانین و استاندارد های تأسیس اتاق فرار

اتاق فرار مانند هر حرفه دیگری که می شناسید استانداردهای خاص خود را دارد که اگر تصمیم به ایجاد آنها دارید باید آنها را رعایت کنید تا در این شغل دچار مشکل نشوید.

حداقل زیربنای لازم برای اجرای بازی های اتاق فرار 50 متر مربع

حداقل 30 متر مربع فضا برای بازی

فضای مانیتورینگ و اتاق انتظار با حداقل 10 متر مربع

استفاده از میکروفون در اتاق بازی

مجهز بودن زمین ها به دوربین مداربسته برای ضبط تصویر

بهترین اتاق فرارهای تهران

بهترین اتاق فرارهای تهران

بیشتر بازی های اتاق فرار برای افراد در رده سنی 18 تا 90 ساله طراحی شده اند. البته افراد بالای 14 سال می توانند با تکمیل فرم رضایت نامه و امضای آن توسط پدر یا مادر به همراه کپی کارت ملی پدر یا مادر در بازی شرکت کنند. به شرطی که یک نفر بالای 18 سال در تیم حضور داشته باشد.

هر گاه با بلیط لحظه آخری بوجنورد تهران وارد پایتخت شدید و به دنبال بهترین اتاق فرارهای تهران بودید در هر منطقه می توانید یکی از این مکان ها را انتخاب کنید:

بهترین اتاق فرارهای غرب تهران

  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر
  • مجموعه اتاق فرار انیگما 
  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ می
  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب 
  • مجموعه اتاق فرار اسپیرال

بهترین اتاق فرارهای شرق تهران

  • مجموعه اسکیپ رومیست
  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ مستر
  • مجموعه امگا اسکیپ روم
  • مجموعه اتاق فرار وست روم

بهترین اتاق فرارهای شمال تهران

  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر
  • مجموعه اتاق فرار مرکز بازی های فکری
  • مجموعه اتاق فرار اسپیرال
  • مجموعه اتاق فرار دژاوو

بهترین اتاق فرارهای مرکز تهران

  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر
  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ رود
  • مجموعه اتاق فرار گریت اسکیپ
  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ هوم

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، لطفا این مقاله را با دوستان و همسفران خود نیز به اشتراک بگذارید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L2M1SmFI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه