شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مزایای چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید

کمتر کسی است که نداند در نظام آموزشی چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی چه امتیازاتی برای صاحب مقاله دارد. چاپ مقاله در مجلات معتبر بیانگر میزان علم یک استاد یا دانشجو و توانایی وی در جمع آوری و ثبت اندوخته های علمی و تحقیقاتی است.

به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد تصمیم گرفتیم این مطلب را به بررسی مزایای چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید اختصاص دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات جامعی در این زمینه هستید در این مطلب با ما همراه شوید.

مقاله علمی به زبان ساده

مقاله علمی در واقع گزارش یک تحقیق یا پژوهش علمی است که ساختار مشخصی بین پژوهشگران دارد. زمانی که یک مقاله علمی به اتمام می رسد برای آنکه آن را در دسترس علاقه مندان به این حوزه قرار دهند اقدام به چاپ آن می کنند.

هنگامی که یک مقاله علمی چاپ می شود عموما محققان و دانشمندان همان حوزه از آن استفاده می کنند. لازم به ذکر است که انتشار مقاله در مجلات علمی و پژوهشی کار ساده ای نیست و باید با اصول آن به طور کامل آشنا باشید. انتشار یک مقاله علمی باعث تکمیل شدن سیر تکاملی یک مسئله علمی می شود و محققان بعدی تحقیقات خود را بر پایه آن انجام می دهند.

چرا باید اقدام به چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی کنیم؟

یکی از سوالات بسیاری از افراد این است که چرا باید مقاله های خود را در مجلات علمی و پژوهشی چاپ کنیم. در این بخش از مطلب قصد داریم مزایای چاپ مقاله در این مجلات را مورد بررسی قرار دهیم.

جلوگیری از سرقت علمی

با چاپ مقاله های خود در مجلات علمی و پژوهشی می توانید از سرقت اطلاعات جلوگیری کنید. یک مقاله علمی حاصل یافته ها و تجربه های شما است و باید به خوبی از آن محافظت کنید. زمانی که مقاله خود را در یک مجله معتبر چاپ می کنید دیگر کسی نمی تواند این مقاله را به نام خود در مجلات دیگر منتشر کند.

پیشرفت جامعه علمی

چاپ مقاله های علمی در مجلات معتبر و انتشار آن برای افراد علاقه مند به این مقالات تاثیر زیادی در پیشرفت سطح علمی جامعه می گذارد. با انجام این کار می توانید کمک زیادی به پیشرفت جامعه علمی کنید.

افزایش تعداد استناد به مقاله علمی پژوهشی منتشر شده

زمانی که یک مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده از رتبه علمی بالایی برخوردار باشد تعداد ارجاعات و استنادات آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. استناد بالاتر به طور مستقیم روی اعتبار مقاله محقق تاثیر مثبت می گذارد.

مزایای چاپ مقاله برای اساتید

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی مزایای بسیاری برای اساتید دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • ارتقاء رتبه علمی
  • افزایش حقوق و مزایا
  • دریافت پروژه های تحقیقاتی زیاد با درآمد بالا
  • امکان ورود به بنیاد ملی نخبگان
  • شناخته شدن به عنوان صاحب نظر در زمینه موضوع مقاله
  • ثبت تحقیقات به نام صاحب مقاله
  • کسب فرصت های مطالعاتی طولانی مدت و بدون هزینه از دانشگاه های بین المللی معتبر

چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی برای دانشجویان نیز مزایای زیادی دارد که در ادامه آنها را ذکر میکنیم.

  • دریافت بورسیه از دانشگاه های معتبر بین المللی
  • دریافت امتیاز برای پذیرش در دوره دکتری
  • ثبت پژوهشات به نام صاحب مقاله
  • امکان استخدام آسان تر در ادارات دولتی و خصوصی
  • افزایش احتمال ورود به بنیاد ملی نخبگان
  • صاحب نظر بودن در زمینه موضوع مقاله
  • امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهای بسیار بالا

چاپ مقاله ISI

چاپ مقاله ISI

اساتید و دانشجویانی که در حال تحصیلات تکمیلی هستند به خوبی می دانند که انتشار مقالات در مجلات علمی و پژوهشی تا چه اندازه می تواند در موفقیت آنها تاثیر بگذارد. در این میان مقالاتی هستند که می توانند تاثیر بسزایی در موفقیت این افراد داشته باشند. از میان این مقالات میتوان به مقالات چاپ شده در مجلات ISI اشاره کرد. این مجلات به دلیل داشتن اعتبار علمی بالا به شهرت جهانی دست پیدا کرده اند.

لازم به ذکر است که هر مقاله ای شرایط مورد نیاز برای چاپ در مجلات ISI را ندارد. تنها مقالاتی می توانند در این مجلات چاپ شوند که از فیلترهای مشخص شده توسط موسسه ISI عبور کرده باشند. نویسنده مقاله باید از این فیلترها آگاهی داشته باشد تا بتواند اقدام به چاپ مقاله ISI کند.

نحوه ارزیابی یک مقاله ISI

موسسه ISI برای چاپ یک مقاله علمی برخی شاخص ها را در نظر می گیرد که در این بخش از مطلب این شاخص ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

Impact Factor (ضریب تاثیر)

یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی موسسه ISI ضریب تاثیر است. این ضریب نشان می دهد که مقاله انتشار یافته در یک مجله به طور میانگین و در یک بازه زمانی دو ساله چند بار مورد ارجاع قرار گرفته است. تمام پژوهشگران علمی به دنبال این هستند که اعتبار علمی پژوهش های خود را بالا ببرند تا این امکان را داشته باشند که مقاله خود را در یک مجله با ضریب تاثیر بالا چاپ کنند.

Immediacy index (شاخص آنی)

از دیگر شاخص هایی که توسط این موسسه برای چاپ مقالات علمی و پژوهشی در نظر گرفته می شود شاخص آنی است. این شاخص از تقسیم میزان ارجاعات به مقالات انتشار یافته در یک مجله در سال مورد ارزیابی بر تعداد مقالات منتشر شده در همان سال محاسبه می شود.

Half life-time citation (نیمه عمر ارجاعات به یک مجله)

این شاخص بیانگر مدت زمانی است که تقریبا نیمی از استنادات به آن مجله تعلق گرفته است. چنانچه این شاخص برای یک مجله بالا باشد بیانگر این است که میزان ماندگاری مقاله ها در این ژورنال زیاد است. اگر این شاخص برای مجله ای پایین باشد به این مفهوم است که مقاله های آن در مدت زمان کوتاهی ارزش خود را برای ارجاع از دست داده اند.

مزایای پذیرش و چاپ مقاله ISI برای مدیران

مزایای پذیرش و چاپ مقاله ISI برای مدیران شامل موارد زیر می شوند:

  • افزایش رتبه مدیریتی
  • افزایش حقوق و مزایا
  • افزایش رتبه علمی
  • امکان ارائه پژوهش و دستاوردهای آن به سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی تحت مدیریت شخص

استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه همانطور که از نامش مشخص است در آن باید اقدام به استخراج مقاله ای مندرج از پایان نامه نمود. انجام این کار برای دانشجویان نمره مثبت دارد و یک امتیاز بسیار خوب به شمار میرود. عدم توجه به این موضوع ممکن است باعث شود که دانشجویان در مقطع دکتری نتوانند از پایان نامه خود دفاع کنند.

با توجه به فرایند طولانی مدت چاپ مقاله ها دانشجوها باید در کمترین زمان به فکر استخراج مقاله از پایان نامه باشند. در غیر این صورت امکان دارد نتوانند مقاله خود را تا پیش از دفاع از پایان نامه آماده کنند. گاهی اوقات ممکن است یک فرد پایان نامه خود را نوشته باشد و مقاله آن را نیز استخراج کرده باشد اما برای ارتقاء رزومه نیاز مجدد به استخراج مقاله از پایان نامه داشته باشد. در این شرایط باید از پایان نامه صحافی شده، مقاله یا مقالاتی را استخراج کرد. استخراج مقاله از پایان نامه در جهت ارسال مقاله به مجلات معتبر داخلی و بین المللی نیز صورت می گیرد.

نکات مهم استخراج مقاله از پایان نامه

نکات مهم استخراج مقاله از پایان نامه

نکات مهمی وجود دارند که در زمان استخراج مقاله از پایان نامه باید به آنها توجه کرد. در ادامه این نکات را بیان میکنیم.

  • تکراری نبودن عنوان مقاله
  • توجه به موضوعات به روز برای افزایش شانس پذیرفته شدن مقاله
  • اکتفا نکردن به نقل قول های مقاله های دیگر
  • داشتن حرفی جدید در زمینه موضوع مقاله

استخراج مقاله ISI از پایان نامه

استخراج مقاله ISI از پایان نامه یک فرایند بسیار مهم است که در جهت بهره برداری از نتایج تحقیقاتی در حوزه های مختلف به وسیله پژوهشگران، دانشجویان و سایر افراد انجام می شود. در واقع میتوان گفت ISI یک پایگاه داده اطلاعاتی معتبر در حوزه های مختلف علمی مانند فناوری و پزشکی است. استخراج مقاله ISI از پایان نامه در جهت بهبود شاخص های علمی صورت می گیرد. از میان این شاخص ها میتوان به مواردی مانند شاخص تأثیر، شاخص هرماین، شاخص هرسش و تعداد نقل مقالات اشاره کرد.

در این پروسه مقالاتی که در پایان نامه ها آورده شده اند به عنوان یک مرجع به منظور ارجاع و ارزیابی کیفیت تحقیقات صورت گرفته به وسیله دانشجویان به کار میروند. با کمک این مراجع میتوان تحلیل و ارزیابی موضوعات مختلف را انجام داد. از آن گذشته این امکان وجود دارد که نتایج حاصل از این تحقیقات را نیز با دیگران مقایسه کرد.

سخن آخر

در این مطلب در مورد مزایای چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید صحبت کردیم. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. در بخشی از متن نیز به مبحث استخراج مقاله از پایان نامه اشاره کردیم. مسئله مهمی که وجود دارد این است که انجام اینگونه کارها را باید به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

تنها افرادی که در حوزه مورد نظر متخصص هستند و تجربه انجام این کار را دارند می توانند از پس از آن بربیایند. عدم توجه به این موضوع شما را از هدفتان دور میکند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ow1BThTw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه