پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

در حال حاضر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی کشور رکود است که بخشی از این گره اقتصاد با ورود سرمایه‌گذار خارجی به کشور برطرف می‌شود. حسین صالحی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با سنا، درباره وضعیت بازارسرمایه با تاکید بر اینکه ورود سرمایه‌گذار خارجی بخش قابل‌توجهی از مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند، گفت: با ورود سرمایه‌گذار خارجی به بازار سهام، این بازار نیز به رونق پایداری می‌رسد چرا که سرمایه‌گذار خارجی نگاه بلند‌مدت دارد.

سرمایه‌گذار خارجی نگاه بلندمدت دارد

این کارشناس بازار سرمایه باز شدن بخشی از گره اصلی اقتصاد و بازار سرمایه را در دستان سرمایه‌گذاران خارجی می‌داند. وی معتقد است که ورود سرمایه‌‌گذار خارجی باعث رونق اقتصادی شده و شرایط را به کلی تغییر می‌دهد، البته ورود این گروه به کشور نیازمند زمان بیشتری است. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا ورود سرمایه‌گذار خارجی نیازمند زمان است و تا امروز سرمایه‌گذار خارجی ورود جدی به بازار سرمایه ما نداشته است، گفت: با توجه به اینکه برطرف شدن کامل تحریم‌های بین‌المللی و همچنین رفع مشکلات بانکی برای تبادلات مالی در سطح بین‌المللی نیازمند زمان است به تبع آن باید برای ورود سرمایه‌های خارجی منتظر رفع این موانع بود.

این کارشناس بازار سرمایه عامل دیگر عدم ورود سرمایه‌گذاران خارجی را انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا و ایران دانست و اظهار داشت: از سوی دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ایران در پیش است، به همین دلیل به نظر می‌رسد ورود سرمایه‌گذاران خارجی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. صالحی یکی دیگر از عوامل رونق نیافتن بازار سرمایه را بالابودن نرخ سود بانکی دانست و اظهار کرد: با وجود کاهش نرخ سود سپرده‌های یک‌ساله به 15 درصد همچنان نرخ سرمایه‌گذاری بدون ریسک بالا است و بالا بودن این نرخ موجب می‌شود جذابیت بقیه بازارها کاهش یابد و به این ترتیب سرمایه‌‌گذاری هم توجیهی نداشته باشد.

وی به سود بالای 20 درصد در بازار بدهی اشاره کرد و گفت: در این شرایط سرمایه‌گذار تمایل به خرید اوراق یا سپرده بانکی دارد. صالحی در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود می‌تواند بازار بدهی را بیشتر از قبل موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار دهد، گفت: توسعه بازار بدهی باعث بزرگ شدن بازار سرمایه نیز می‌شود. وی در خصوص پیش‌بینی روند آتی بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام نسبت به اجرایی‌شدن توافقات ناشی از برجام بسیار خوشبین بود، گفت: درحال‌ حاضر اتفاق‌‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی انجام شده که از جمله می‌توان به بازگشت تولید نفت به مرز ۲.5میلیون بشکه برای صادرات و بسته شدن قراردادهایی با کشورهای خارجی اشاره کرد اما برای آنکه تاثیر این موارد در صورت‌های مالی شرکت‌ها مشاهده شود، به زمان بیشتری نیاز است.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که بازار سرمایه در نیمه دوم سال به احتمال زیاد شرایط بهتری نسبت به ماه‌های اخیر داشته باشد و به سهامداران توصیه کرد صبوری بیشتری داشته باشند چراکه دولت سیاست کنترل تورم و تثبیت قیمت‌ها را در پیش گرفته و با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد نمی‌توان در انتظار رشد پرشتابی بود. وی قیمت سهام در بازار سرمایه را نگران‌کننده ندانست و گفت: در شرایط فعلی اگر فردی سهامی را برای بلندمدت و حداقل یک ساله خریداری کند و نزد خود نگه دارد، حدود ۳۰-۲۵درصد بازدهی خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RIH5vKuA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه