دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرکل مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد:

سامانه برخط مدیریت «بدهی‌ها و مطالبات» دولت ایجاد شد

8 سال پیش ( 1394/12/18 )
 

مدیرکل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت اقتصاد از راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت خبر داد و گفت: انتشار ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه و صکوک برای پرداخت بدهی‌های دولت در دست بررسی است. مهدی بنانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع بدهی‌های دولت، اظهار داشت: گزارش دوم میزان بدهی‌های دولت طبق قانون از سال 95 ارائه خواهد شد و هر سه ماه گزارش آمار بدهی‌ها و مطالبات به دولت ارائه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت اقتصاد با بیان اینکه برای ارائه گزارش، در حال حاضر بدهی‌ها و مکاتبات سامانه برخط طراحی شده است، گفت: در حال حاضر این سامانه در مرحله پایلوت  (آزمایشی) است و تعدادی از دستگاه‌های استان تهران، دستگاه‌های مادر انتخاب و فاز اجرایی شروع شده است.

وی ادامه داد: از سال آینده دریافت اطلاعات مطالبات و بدهی‌ها به صورت نرم‌افزار برخط که در شبکه ملی اطلاعات دولت خواهد بود انجام می‌شود. بنانی با بیان اینکه اطلاعات بدهی‌ها پویاست و اطلاعات جدید می‌آید، بیان داشت: ماهانه از دستگاه‌ها اطلاعات می‌گیریم و طبیعی است که آمارها متفاوت بوده و رقم بدهی کم یا زیاد شود.

مدیرکل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت اقتصاد افزود: گزارش رسمی جدیدی اعلام نکردیم و در حال تکمیل اطلاعات و سامانه گزارشی‌دهی هستیم. وی در مورد شیوه پرداخت بدهی‌های دولت گفت: در لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه، هدف این است که بدهی‌ها تبدیل به اوراق شود و در قالب اوراق بهادار اسلامی (صکوک اجاره، منفعت، اسناد خزانه) به مرور عملیاتی می‌شود.

بنانی ادامه داد: سال آینده 15 هزار میلیارد تومان اوراق صکوک و 7500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای انتشار تأمین مالی اوراق اسلامی برای بقیه بدهی‌ها پیش‌بینی شده که البته هنوز تصویب قطعی نشده است. برای صکوک اجاره مقدماتی از جمله شناسایی دارایی‌ دولت باید صورت گیرد.

برچسب ها : اقتصاد کلان
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8oROaudC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه