پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وقت مسابقه است! اما این بار دو رقیب، تیم‌های مطرح لیگ برتری نیستند. این بار پرسنل برندهایی که هر روز با محصولات و خدمات آنها سرو کار داریم در قالب تیم‌های فوتسال برای رقابت با دیگر برندها گردهم آمده‌اند. دومین دوره مسابقات فوتسال برندهای برتر که قرعه‌کشی آن اخیرا به انجام رسید، با هدف نزدیکی هر چه بیشتر برندها با یکدیگر در فضایی دوستانه و رقابتی سالم از 12 آذرماه امسال آغاز شده است. قطعا چنین فعالیت‌هایی در ایجاد محیط صمیمی و دوستانه میان برندها با یکدیگر بی‌تاثیر نیست.

در ورزشی که روحیه کار تیمی را تشویق می‌کند، زمین مسابقات می‌تواند خاستگاهی برای ایجاد پیوند و اهداف مشترک برندها با هم شود و آنها فارغ از هرگونه ساختار رسمی و خط‌کشی شده در فضای سالم ورزشی به رقابت با یکدیگر بپردازند. برای آگاهی از جزییات این رویداد خاص با سیدعلی میرمحمدی، مدیر برگزاری و علی هراتی‌فر، مدیر هماهنگی مسابقات و همچنین کسب نظر کارشناسان دو برند شرکت‌کننده در این مسابقات با امین مختاریان، مدیر روابط عمومی شرکت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران و احسان عمرانی، مشاور ارشد بازاریابی و توسعه بازار آپارات به گفت‌وگو پرداختیم.

تعامل و معاشرت دوستانه برندها با یکدیگر در فضای غیر‌رسمی

سیدعلی میرمحمدی، مدیر برگزاری مسابقات درخصوص جزییات همکاری برندها به «فرصت امروز» می‌گوید: این مسابقات در شش گروه چهار تیمی از 12 آذر به همت شرکت هامین گستر آریا در مجتمع فرهنگی ورزشی سبز آغاز شده است. هدف این قبیل مسابقات در دو حوزه منابع انسانی و برندینگ قابل تامل است؛ در حوزه منابع انسانی به‌دلیل استفاده از ورزش برای افزایش روحیه و نشاط پرسنل و تعهد به برند و در حوزه برندینگ تعامل و معاشرت دوستانه برندها با یکدیگر در فضایی صمیمانه و غیررسمی در قالب تیم ورزشی. او استقبال برندها از این مسابقات را خوب ارزیابی کرده و می‌گوید: استقبال بسیار خوب بود، به‌گونه‌ای که در کمتر گردهمایی‌هایی، برندهایی بزرگ از تمام حوزه‌های صنعت و خدمات به این شکل کنار هم حضور پیدا می‌کنند.

اطمینان از سلامت برگزاری مسابقات

میرمحمدی در خصوص سلامت مسابقات می‌افزاید: ما تمهیدات زیادی را برای رقابت سالم برندها در این مسابقات اندیشیده‌ایم. اعمال محدودیت برای حضور بازیکنان غیر‌رسمی به سلامت و توازن کیفی مسابقات کمک شایانی کرده است و ما در فرآیند ثبت نام تیم‌ها، لیست بیمه سه ماهه هر بازیکن را دریافت کردیم تا مطمئن شویم پرسنل رسمی آن شرکت هستند. علاوه بر این برای ارتقای فنی مسابقات از کمیته فنی و داوری بسیار معتبر و با تجربه استفاده کرده‌ایم زیرا کیفیت فنی مسابقات نیز برای ما اهمیت بالایی داشت.

ما مسئولیت سنگینی در قبال پاسخگویی به اعتماد این برندهای بزرگ روی دوش خود احساس می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با حفظ شأن و رعایت خطوط قرمز هر یک از برندها، این مسابقات در بالاترین سطح کیفی برگزار شود. به‌طور طبیعی تجربیات هر دوره و بازخوردهای آن ما را در برگزاری هرچه بهتر دوره بعد کمک خواهد کرد.

حضور نمایندگان برندهای خارجی

علی هراتی‌فر، مدیر هماهنگی مسابقات در خصوص برندهای حاضر در این دوره افزود: مایه خرسندی است که از اغلب حوزه‌های کسب‌وکار، برندهایی در این دوره حضور دارند. حتی برندهای بین‌المللی مانند DHL، BMW، TOYOTA، SAMSUNG، RENAULT، MG، HUAWEI  وNOVONORDISK توسط نمایندگان رسمی خود در ایران در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

از برندهای داخلی نیز بانک اقتصاد نوین، مبین نت، ایساکو، بهنوش، خدمات اول مخابرات، درنا، آسان پرداخت، دانشگاه آزاد اسلامی، محک، آپارات، روزنامه خبرورزشی، دهکده آبی پارس، الی گشت، روزنامه خراسان، نت برگ و هنر اول که در حوزه‌های کاری خود برندهای بزرگی هستند در این مسابقات حضور دارند.

استفاده از بسترهای آنلاین برای اطلاع‌رسانی

هراتی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا از شرکت‌های معتبر در حوزه‌های دیگر نیز در این مسابقات دعوت به عمل آمده است، می‌گوید: ما با بزرگان همه صنایع مذاکراتی را داشتیم. به‌خصوص با شرکت‌های نفتی و پتروشیمی که می‌دانستیم در حوزه ورزشی فعالیت‌های مناسبی دارند. برای‌شان بسیار جذاب بود که در مسابقاتی شرکت کنند که برندهایی از تمام صنایع در آن حضور دارند زیرا اکثرا در حوزه کاری خود در مسابقات ورزشی رقابت می‌کنند، اما به دلیل حضور مجموعه اصلی آنها در جنوب کشور و نزدیک بودن به پایان سال، به دلیل محدودیت زمانی و مشکلات حمل‌و‌نقل پرسنل نتوانستند در این دوره شرکت کنند و قول حضور در مسابقات سال آینده را دادند.

بنابر این در این دوره از مسابقات از حضور شرکت‌های پتروشیمی و نفتی محروم بودیم. او درمورد بازتاب رسانه‌ای و رسانه‌های اطلاع‌رسانی این مسابقات ادامه می‌دهد: ما از بسترهای آنلاین مانند کانال تلگرام، اینستاگرام و سایت مسابقات برای اطلاع‌رسانی این مسابقات استفاده کردیم. حامیان رسانه‌ای نیز ما را در پوشش خبری مسابقات همراهی می‌کنند و در واقع از طریق درگاه‌های مختلف جزییات این مسابقات را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. علاوه بر این برندها نیز در فضای رسانه‌ای خود این اخبار را منعکس می‌کنند.

بهانه‌ای برای ورود به ورزش کارگری

امین مختاریان، مدیر روابط عمومی ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران در مورد هدف برگزاری مسابقات به «فرصت امروز» می‌گوید: در این مسابقات بیشتر اهداف درون سازمانی مانند انسجام تیمی و ایجاد صمیمیت میان کارکنان مطرح است. مزیت استفاده از این مسابقات به استراتژی هر شرکت برمی‌گردد که چگونه از آن به نفع خود استفاده کرده و آن را جلو ببرد.

بیشتر تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، قبلا تیم داشته و این مسابقات را فرصتی برای محک خود و بهانه‌ای برای ورود به ورزش کارگری و فعال ساختن پرسنل دانسته‌اند. به نظر بنده همه برندها می‌توانند در چنین مسابقاتی حضور داشته باشند، چرا که در این فضا بیشتر بحث صمیمیت میان همکاران مطرح است تا در فضای کاری نیز همانند مسابقات صمیمی‌تر شوند.  

این مدیر روابط عمومی در ادامه در پاسخ به این سوال که این مسابقات تا چه حد زمینه‌ساز رقابت سالم برندها خواهد بود اضافه می‌کند: قطعا برگزاری این مسابقات سبب رقابت سالم و صمیمیت میان کارکنان و فراتر از آن میان مدیران شرکت‌ها و همکاری آنان می‌شود. در اینجا بیشتر بحث روانی همکاری مطرح است تا بیزینس. همچنین شرکت‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی درون سازمانی و ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات به اطلاع‌رسانی این رویدادها کمک کنند.

حس دوستی و حس‌نیت بین برندهای فعال

در ادامه احسان عمرانی، مشاور ارشد بازاریابی و توسعه بازار آپارات درباره حضور تیمی از آپارات در این مسابقات به «فرصت امروز» می‌گوید: دنیای کسب‌و‌کار، دنیای رقابت است. گاهی اوقات در دنیای رقابت، برندها به منظور رسیدن به موفقیت بیشتر، اقداماتی انجام می‌دهند که ممکن است ناخودآگاه باعث به‌وجود آمدن رنجش خاطر یکدیگر شوند. مسابقات ورزشی این چنینی به دلیل اینکه حس رفاقت و دوستی در ذات ورزش، به‌خصوص ورزش‌های تیمی پدیدار می‌شود، می‌تواند باعث به‌وجود آمدن حس دوستی و حسن نیت بین برندهای فعال در دنیای کسب‌و‌کار شود و سوء‌تفاهمات احتمالی به‌وجود آمده را برطرف گرداند.

از طرفی مسابقاتی این چنینی فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر برندها و پرسنل آنها با یکدیگر بوده که می‌تواند باعث به‌وجود آمدن تعاملات کاری سازنده در آینده شود. او در مورد هدف آپارات از شرکت در این مسابقات می‌‌گوید: هدف ما برقراری رابطه دوستانه با سایر برندها و پرداختن به یک رقابت سالم است. چرا که در آپارات افراد زیادی مشغول کار هستند که علاقه‌مند به ورزش و مخصوصا فوتبال هستند و شرکت کردن در مسابقاتی این چنینی باعث شادابی کارکنان و به‌وجود آمدن حس خوب برای آنها می‌شود که در عملکرد نهایی آنان در سازمان، مطمئنا مثمر ثمر خواهد بود.

جایزه‌ای خلاق برای تیم برنده

این کارشناس ادامه می‌دهد: از نظر بنده تمامی برندهایی که توسط مردم با عنوان برند شناخته‌شده‌ای فعالیت می‌کنند فرصت حضور در این رویداد را دارند و به منظور حفظ کردن سطح مسابقات بنده پیشنهاد می‌کنم حتما فیلتری برای حضور در مسابقات وجود داشته باشد تا از جذابیت آن کاسته نشده و مردم نیز مسابقات را به‌واسطه حضور برندهای مطرح دنبال کنند.

لذا مسابقاتی در این سطح می‌تواند پوشش رسانه‌ای بیشتری داشته باشد و مطمئنا با پوشش رسانه‌ای بیشتر و بهتر، جذابیت مسابقات برای حضور برندهای مطرح بالاتر رفته و آنها ترغیب به حضور با تمام قوا در این مسابقات می‌‌شوند. از طرفی نیز پیشنهاد می‌کنم جایزه خلاقانه‌تری، مثلا مسافرت به فینال جام باشگاه‌های اروپا برای تیم قهرمان در نظر گرفته شود تا این عامل نیز انگیزه بیشتری برای شرکت در مسابقات فراهم کند.

در انتها باید گفت برگزاری این قبیل مسابقات فضای بسیار مناسبی برای ایجاد رقابتی سالم و شاداب بین برندها ایجاد می‌کند که فارغ از نتیجه مسابقات، خروجی کلی آن تعامل بیشتر بین برندها و در نهایت ارائه محصول یا خدمت بهتر به مشتری است. بنابراین بنده از برگزاری این مسابقات استقبال و حتی پیشنهاد می‌کنم در آینده مسابقات ورزش‌های تیمی پرطرفدار دیگری مانند والیبال یا پینت‌بال نیز بین برندها برگزار شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qSRoyxwt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه