چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رفع تحریم‌های بین‌المللی می‌تواند دستاوردهای مهم و بسیاری برای بازار سهام به همراه داشته باشد. مصطفی حقیقی‌مهمانداری، عضو شورای‌عالی بورس در گفت‌و‌گو با سنا، با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌های بین‌المللی هرچند زمانبر است اما آثار بسیار مثبتی برای بازار سهام خواهد داشت، گفت: ورود سرمایه‌گذاران خارجی به این بازار یکی از مهم‌ترین آثار این اتفاق به شمار می‌رود.

رونق بازار سهام در راه است

وی با اشاره به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار پس از اجرای برجام، افزود: گروه‌های سرمایه‌گذار خارجی بازدیدهای متعددی از بازار سهام داشتند و به مرور در حال ورود به بازار و خرید سهام هستند. به گفته این کارگزار بازار سهام، ورود این گروه موجب ورود نقدینگی‌های جدید به بازار سهام خواهد شد و از سوی دیگر شرایط مناسبی را برای این بازار فراهم می‌کند تا صنایع مختلف بتوانند در مسیر بهتری قرار بگیرند. حقیقی مهمانداری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور، نمی‌توانستند مواد اولیه خود را به راحتی تهیه کنند، گفت: مراودات مالی بنگاه‌های اقتصادی تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بسیار محدود شده بود که این عوامل موجب افزایش هزینه‌های تولید در کشور شد.

این عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه رفع محدودیت‌های بین‌المللی باعث می‌شود تولید‌کنندگان بتوانند از مواد اولیه مرغوب و همچنین تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند، گفت: به‌طور قطع در شرایط جدید محصولات با کیفیتی به بازار عرضه خواهد شد و میزان فروش شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی به تلاش‌های مسئولان برای رفع تحریم سوییفت اشاره کرد و افزود: از بین رفتن تحریم‌های بانکی می‌تواند گام بسیار مناسبی تلقی شود، زیرا استفاده از سوییفت و ال‌سی کاهش هزینه تولیدکنندگان اقتصادی را به وجود می‌آورد و موجب افزایش میزان سودآوری آنها خواهد شد. وی با اشاره به چشم‌انداز روشن بازار سهام در شرایط جدید گفت: هنگامی که صنایع مختلف سودآور شوند، به‌طور قطع استقبال بیشتری از سهام آنها در بازار سهام خواهد شد و رشد قیمت سهام و افزایش تقاضا باعث ایجاد رونق پایدار در بازار سهام خواهد شد.

مهمانداری حقیقی ادامه داد: از سوی دیگر ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز به بازار سهام شرایطی را فراهم می‌کند تا علاوه بر ورود نقدینگی‌های جدید به این بازار، فناوری‌های نوین نیز به کشور وارد شود و همه این عوامل موجب می‌شود تا صنایع مختلف از رونق نسبی برخوردار شوند. این کارگزار بازار سهام با اشاره به گشایش‌های بین‌المللی پیش رو تصریح کرد: این دستاوردها باعث رونق صادرات و افزایش حجم فروش بنگاه‌های تولیدی می‌شود. وی با اشاره به اینکه افزایش فروش باعث رونق تولید می‌شود، ادامه داد: همچنین با کاهش هزینه‌ها صنایع رشد بیشتری را تجربه خواهند کرد. اما باید توجه داشت، صنایعی که طرح‌های توسعه‌ای داشته باشند، زودتر از دیگر گروه‌ها حرکت خود را آغاز می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W2603PRc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه