گوگل در بخش اخبار خود یک تگ بهنام «منابع محلی» اضافه کرده که به کاربران اجازه میدهد خبرهای آژانسهای خبری را انتخاب کنند که احتمالا خبرها، افراد یا مکانهایشان نزدیکتر به خودشان است.
جیمز مورهد، یکی از مدیران تولید در گوگل دراینباره در وبلاگش مینویسد: «خبرنگاران محلی اغلب اعضای همان جامعهای هستند که از آن گزارش تهیه میکنند. این افراد میتوانند محتوای بیشتر و چشمانداز روشنتری از یک داستان یا خبر را روایت کنند.»
محتوای بخش محلی Google News مطالب منتشر شده در رسانههای همان منطقه خواهد بود که در صفحه اصلی خبر جایی ندارند اما میتوانند مخاطبان خاص خود را بیابند.
مورهد به مطالعه انجام شده از سوی مؤسسه Pew Research اشاره میکند که در آن مشخص شد تقریباً از هر 10 شهروند آمریکایی 9 نفرشان اخبار محلی را پیگیری میکنند. این آمار در جوامع دیگر نیز میتواند کمابیش درست باشد.
بهگفته مورهد، این امکان تازه فرصت خوبی برای بیشتر دیده شدن خبرهای محلی و راه یافتن آنها به صفحه اصلی اخبار است.
مقالاتی که تگ «منابع محلی» یا « local» دارند از این پس درnews. google. com، Google News و نیز اپلیکیشن Weather گوگل قرار خواهند گرفت تا مخاطبان بتوانند با استفاده از این اخبار از رویدادها و تحولات محل زندگی خود و اطرف آن با جزییات بیشتر باخبر شوند.