شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تاخیر در بازگشت روند افزایشی به بازار سبب شده است شرکت‎های نفتی برای کاهش هزینه‎های خود گام‎هایی بیشتر بردارند.

به گزارش ایسنا، مدیران و کارشناسان صنعت نفت اعلام کردند که با توجه به استمرار عرضه مازاد نفت و تاخیر در بازگشت روند افزایشی قیمت ها، شرکت‎های نفتی با راهکارهایی همچون افزایش بهره‎وری و بهینه‎سازی، هزینه‎های خود را کاهش می‎دهند تا بتوانند سودآور باقی بمانند.

دوران ریاضت شرکت های نفتی ادامه می یابد

افت ٦٠درصدی قیمت نفت در دو سال گذشته شرکت‎های نفتی را به اخراج کارکنان، تعطیلی پروژه‎ها و کاهش سرمایه‎گذاری وا داشته است، به گونه‎ای که طبق اعلام موسسه مشاور وودمکنزی، در دوره یادشده ٥٦ شرکت بزرگ نفت و گاز جهان سرمایه‎گذاری در اکتشاف و تولید نفت را ٢٣٠میلیارد دلار کاهش داده‎اند.

رایان لنس، مدیر عامل شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس که بزرگ ترین شرکت مستقل نفتی جهان به شمار می ‎آید، اعلام کرد که کاهش هزینه پروژه‎ها تا بیشترین حد ممکن و حفظ انعطاف در نقدینگی، مهم ترین راهکار برای رویارویی با رکود کنونی است.

شرکت نروژی استات اویل نیز اعلام کرد که همه دارایی‎های نفتی خود را بررسی می‎کند تا بتواند با روش های ارتقای بهره‎وری و بهینه‎سازی، هزینه اجرای آنها را کاهش دهد.

از سوی دیگر، بازگشت احتمالی تولید روزانه یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت از سوی نیجریه و لیبی و همچنین برنامه‎های ایران و عراق برای افزایش تولید، سبب می‎شود بازگشت توازن به بازار نفت به تاخیر بیفتد. لنس گفت: عرضه مازاد نفت تا سال ٢٠١٧ میلادی استمرار خواهد داشت.

ویم تامس، مشاور ارشد انرژی شرکت شل گفت: همه اینها، پس از بازگشت به بازار، می‎توانند بازگشت توازن به بازار نفت را عقب اندازند. به گزارش رویترز، الدر ساتره، مدیرعامل استات اویل گفت: ممکن است ماه‎ها طول بکشد تا در سال ٢٠١٧ میلادی شاهد بازگشت ذخیره‎سازی نفت جهان به وضع عادی باشیم.

با این همه، شرکت‎های نفتی باید بتوانند از حاشیه سود خود حفاظت کنند زیرا آنها نمی‎خواهند پرداخت سود به سهامداران خود را معلق کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/azuWniIg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه