پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ممنوعیت واردات کالا از آمریکا و اینکه چگونه این مجوز صادر شده، گفت: تا ‌آنجا که اطلاع دارم خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه قرار نگرفته است، بنابراین مشمول محدودیت نیست. طی چند روز اخیر سازمان توسعه تجارت خبری را تحت عنوان مجوز واردات دو نوع خودروی شورولت روی خروجی خود قرار داد که به نظر می‌رسید با این بخشنامه در تناقض است. خبرنگار فارس موضوع را از مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت جویا شده و پرسید به‌رغم ممنوعیت واردات کالا از آمریکا چگونه این مجوز صادر شده است.

46736262352323624247247374232424

وی گفت: تا ‌آنجا که اطلاع دارم خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده قرار نگرفته است و بنابراین مشمول محدودیت نیست. وی داشتن نمایندگی را یکی از پیش‌شرط‌های مجوز واردات خودرو عنوان کرد و افزود: از آنجا که هیچ برند آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارد، یک واسطه عمانی نمایندگی این دو برند شورولت را در ایران ایجاد کرده و توانسته است امکان واردات را فراهم آورد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: آثار لغو تحریم‌ها در بخش‌های مختلف بانکی، همکاری‌های صنعتی - تجاری و انتقالات دانش فنی را در یک پروسه زمانی یک‌ساله می‌توان شاهد بود. وی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها قطعا بازارهای جدیدی در بخش صادرات خواهیم داشت که در سال‌های تحریم از آنها محرویم بوده‌ایم، افزود: این موضوع یکی از مهم‌ترین اهداف صادراتی ما است که بعد از برداشته شدن تحریم شاهد خواهیم بود.

خسروتاج با بیان اینکه امروزه بهترین ارزش صادراتی از صادرات به کشورهای آسیایی یا اروپایی است، گفت: بسیاری از خرید‌ها و معاملات تجاری فاقد استفاده از نظام بانکی جهانی و شبکه بانکی بین‌المللی است که باعث می‌شود نقل و انتقالات و جابه‌جایی‌های پولی هزینه‌های گزافی را به دنبال داشته باشد که بعد از لغو تحریم‌ها این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مباحث بانکی در حال حاضر بین 10 تا 20 درصد در رشته‌های مختلف کالایی هزینه دارد، افزود: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها این هزینه‌های اضافی حذف می‌شود و از طرفی ریسک به هدر رفتن منابع نیز برطرف خواهد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال بیان کرد: با باز شدن بازارهای جدید فرصتی فراهم می‌شود تا با افزایش قدرت خرید، کالاهای بهتری خریداری کنیم و از سویی قدرت چانه‌زنی نیز برای خرید کالاها افزایش می‌یابد.

به گفته وی، کشورهای اروپایی و آمریکایی عمدتا از طرف‌های اصلی ما در مباحث تعاملات دانش فنی و تکنولوژی بودند که بعد از لغو تحریم‌ها می‌توان اقدامات مهمی در این راستا انجام داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NvHsB5Y4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه