چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حرف های در گوشی بازار

8 سال پیش ( 1395/3/13 )
پدیدآورنده : رحمت‌الله توکلی یرکی  

چکاوه:

زمزمه‌هایی مبنی بر بهره‌برداری از کارخانه بیستون در ابتدای سال آینده و تأثیر مثبت آن بر چکاوه، به گوش می‌رسد، اما خبرها حاکی از آن است که این کارخانه در ابتدای سال ۹۶ به بهره‌برداری نمی‌رسد، بلکه زمان افتتاح آن احتمالا انتهای سال آینده است.

بر این اساس نمی‌توان گفت تأثیر قابل توجهی را در صورت‌های مالی کاغذ کاوه در سال آینده شاهد باشیم و پیش‌بینی می‌شود بیستون در سال ۹۷ برچکاوه تأثیر مثبت داشته باشد. همچنین شنیده شده که این شرکت امسال به خاطر تعمیرات اساسی مجبور به توقف کار به مدت سه ماه است، بر همین اساس نمی‌تواند سود پیش‌بینی شده خود را محقق کند و با وجود اینکه ۳۰ تومان سود را برای سال ۹۴ وعده داد بود، اما قادر به تحقق این رقم نیست و پیش‌بینی می‌شود این شرکت ۷ تا ۸ تومان بیشتر سود نپردازد. گفتنی است چکاوه پیش‌بینی کرده برای سال ۹۵ نیز ۳۰ تومان به ازای هر سهم سود بپردازد.

شرانل:

خبرها حاکی از آن است که مذاکره با شرکت مطرح خارجى به منظور واگذارى ۴٩ درصد از سهام پالایش نفت آبادان و تأسیس شرکت مشترک (jv) در جریان است.

مبین:

خبرها پیرامون این نماد حاکی از ارائه یوتیلیتی پایدار به صورت متنوع و متمرکز و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر دسترسی به منابع و بازار مصرف است که از جمله نقاط قوت شرکت پتروشیمی مبین محسوب می‌شود. داشتن تکنولوژی برتر و به روز و امکان فروش برق به بازار خارج از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از دیگر نقاط قوت این شرکت است.

این شرکت تا پایان اسفند ماه سال ۹۴ با سرمایه ۱۴۲۵۲ میلیارد ریالی، بیش از ۱۱۸۷۹ میلیارد ریال سود انباشته دارد که به ازای هر سهم ۸۰۷ ریال می‌شود. بنابراین مبین استعداد بالایی در افزایش سرمایه از محل سود انباشته را دارد. در مقابل این نقاط قوت، ضعف در تصفیه پساب‌های با نمک بالا و تک منبع بودن در تأمین آب و گاز، به‌عنوان نقاط ضعف این شرکت شناخته می‌شود.

تولید انحصاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، وابستگی مشتریان به محصولات تولیدی، دسترسی آسان به مواد اولیه و نزدیکی بازار مصرف و مشتریان، از جمله فرصت‌های پیش‌روی مبین به شمار می‌رود. اما با تهدیدهایی از جمله عدم ثبات در تأمین خوراک سوخت، شرایط اقلیمی نامناسب منطقه از جمله کاهش منابع آب و کاهش بازدهی تولید روبه‌رو است.

ارتباط با نویسنده : Raham.tavakoli.1366@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nC5JywiD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه