شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
در نشست خبری همایش ملی سرمایه‌گذاری تهران مطرح شد:

تعریف پروژه‌های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در تهران

9 سال پیش ( 1393/7/9 )
 

نشست خبری همایش ملی سرمایه‌گذاری تهران برای جذب سرمایه‌گذار و افزایش رونق محیط کسب‌و‌کار با حضور محمدرضا بهرامن، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رییس همایش و فاطمه مقیمی، دبیر همایش برگزار شد.
بهرامن، با اشاره به اهداف این همایش، اظهار کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، معرفی و ارائه پروژه‌ها، فرصت‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در ایران، تبادل اطلاعات و ارتباط بیشتر اقتصادی با سایر کشورها و همچنین تشویق بخش خصوصی در مراودات صنعتی و تجاری از جمله اهداف این همایش به شمار می‌رود.
وی، ایجاد زمینه‌های مساعدتر برای مشارکت سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه در کشور را برای رونق کسب‌و‌کار و اشتغالزایی از اهداف این همایش برشمرد و افزود: محورهای این همایش شامل صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، بانک، بیمه و بازار سرمایه است.
وی افزود: دیگر محورهای این همایش شامل امور زیربنایی و انرژی، گردشگری، صنایع دستی و خدمات فرهنگی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهداشت، درمان و محیط زیست، حمل‌و‌نقل و توسعه شهری و ورزش است.

کمک به رشد اقتصاد کشور در شرایط پساتحریم
فاطمه مقیمی، دبیر این همایش اظهار کرد: اکنون در مورد وضعیت پساتحریم اقتصاد ایران در کشورهای مختلف صحبت می‌شود و همایش‌هایی نیز برگزار شده است. وقتی دنیا شرایط را در نظر گرفته و حساسیت‌ها را درک می‌کند ما نیز باید برای ارتقای اقتصاد کشور تلاش کنیم.
وی افزود: برگزارکننده اصلی، مالی این همایش اتاق بازرگانی تهران است و انتظار دریافت وجوه مالی نداریم. سازمان‌های مختلف و وزارتخانه‌ها همیاری و حمایت اطلاعاتی از ما می‌کنند، البته برای جذب اسپانسرها نیز برای توسعه بیشتر همایش استقبال می‌کنیم.
مقیمی، تعریف پروژه‌ها در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در زمینه‌های حمل‌و‌نقل شهری و بین شهری دانست و گفت: نگاه ما در این زمینه باید فراتر باشد و پروژه‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی را مورد توجه قرار دهیم. قرار گرفتن ایران در موقعیت سوق‌الجیشی مناسب، نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها را در کریدورهای حساس مانند شمال به جنوب بیشتر می‌کند.

جذب سرمایه‌گذار خارجی منوط به باز شدن فضای سیاسی
بهرامن، همچنین با تاکید بر سرمایه‌گذاری در فضای شفاف، اظهار کرد: با صحبت‌های اخیر رییس‌جمهوری که گفتند «همه چیز برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیاست»، ما با دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی در این همایش قصد داریم این فرصت‌ها را برای رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور فراهم کنیم.
وی البته موفقیت در این زمینه را منوط به باز شدن فضای سیاسی کشور دانست و افزود: با این امید که از فضای بسته گذشته خارج شویم به برگزاری این همایش اقدام می‌کنیم. خارج از ایران گروه‌هایی برای مطالعه توانمندی‌ها همکاری می‌کنند.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، فضای سرمایه‌گذاری را برای تمامی کشورها در ایران آماده اعلام و اظهار کرد: باید بسترهایی ایجاد کنیم تا سرمایه‌های مورد نیاز را در کشور جذب کنیم. سرمایه‌گذاران خارجی فضای شفاف و روان برای حفظ سرمایه‌شان می‌خواهند و ما نیز خواستار آن هستیم. همچنین به اشخاص حقوقی کوچک (با توان مالی کمتر) که می‌خواهند پروژه تعریف کنند نیز باید کمک کنیم تا استانداردهای لازم را در تعریف پروژه‌های‌شان بیاموزند و فرهنگ سرمایه‌گذاری را یاد بگیرند.
وی تاکید کرد: وظیفه شفاف‌سازی در سرمایه‌گذاری است و باید تمامی چالش‌ها را در این زمینه شناسایی کنیم و به مسئولان ارائه دهیم و اجرای راهکارها بر عهده دولت است.
بهرامن در پاسخ به «فرصت امروز»، درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی که یک حوزه پرریسک در کشور به شمار می‌رود، گفت: در این زمینه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان بخش خصوصی، به‌ویژه در زمینه صنایع تبدیلی پروژه‌هایی تعریف شده است.  وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان تهران که کشاورزی در آن رونق دارد، بیشتر مورد توجه است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RvnX4PKO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه