شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

تبدیل 4 میلیارد بشکه پلاستیکی به لباس

8 سال پیش ( 1395/2/29 )
 

حدود 400 هزار دانشجوی کالج دیپلم خود را درحالی امسال می‌گیرند که پذیرفته‌اند لباس‌هایی بپوشند که از بازیافت بطری‌های پلاستیکی تهیه شده‌اند.

این نه یک جوک است و نه موضوعی برای سرکار گذاشتن. به‌گفته جی هرتوینگ، معاون برندینگ جهانی شرکت نساجی Unifi ، آنها به‌عنوان تولیدکننده از خود پرسیدند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا هم نوآورتر باشند و هم به مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر اهمیت داده باشند.Reprave پاسخ این سوال بود. Reprave مرکز بازیافت شرکت Unifi است که 50 هزار فوت‌مربع وسعت دارد و در آن بطری‌های پلاستیکی، زباله‌های فیبر و ضایعات پارچه بازیافت می‌شوند.

این شرکت تمامی بطری‌های پلاستیکی شفاف از سراسر آمریکا را خریداری و به نخ پلی‌استر تبدیل می‌کند. Reprave سه مدل نخ پلی‌استر تولید می‌کند: نخ‌هایی که 100 درصد از بطری‌های پلاستیکی تولید شده‌اند، نخ‌های که ترکیب بطری‌های پلاستیکی و زباله‌های فیبری هستند و نخ‌هایی که ترکیبی از بطری‌های پلاستیکی و پارچه‌ها استفاده‌شده هستند.

از زمان آغاز فعالیت این برند در سال 2009 تولید آن سالانه 20 درصد افزایش پیدا کرده است. این برند همه نوع لباسی تولید می‌کند؛ از ژاکت و تی‌شرت گرفته تا لباس مجلسی و حتی لوازم داخلی خودرو.

برندهای مشهوری چون نایک، آدیداس و فورد هم از جمله مشتری‌های Unifi هستند.

یکی دیگر از مشتری‌های پروپاقرص این شرکت، Oak Hall Cap & Gown است که کارش تولید لباس‌های فارغ‌التحصیلی از نخ‌هایی است که 100 درصد با استفاده از بطری‌های پلاستیکی تولید شده‌اند. برای تولید هر لباس باید 27 بطری مصرف شود.

به‌گفته آقای هرتوینگ، بیش از 1250 مدرسه و کالج مشتری این شرکت هستند و از لباس‌های فارغ‌التحصیلی ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qXbiaSOJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه