دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکار دولت برای حل مشکل واحدهای تولیدی در سال 95

تامین ‌«‌سرمایه در گردش ارزان قیمت‌»‌ ‌برای واحد‌های تولیدی

8 سال پیش ( 1395/1/17 )
 

تامین سرمایه در گردش ارزان قیمت، جدیدترین راهکار دولت برای حل مشکل واحدهای تولیدی و رونق بخشیدن به تولید، اشتغال و صادرات است. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، در جلسه دیروز خود با اعلام این خبر گفت: با هر یک از واحدهای تولیدی قراردادی خواهیم داشت که در این قرارداد میزان سرمایه در گردش مورد نیاز واحد تولیدی مشخص خواهد شد، در این قراردادها همچنین میزان افزایش تولید پس از دریافت سرمایه درگردش ارزان قیمت نیز مشخص و ثبت خواهد شد. 

سخنگوی دولت توضیح داد: برای فعال کردن واحدهای تولیدی ضمن اینکه از فرصت‌های پسابرجام استفاده می‌کنیم، بر انجام یک اقدام فوری‌تر و اولویت دارتر در سال 95 متمرکز شده‌ایم. ما بر فعال کردن واحدهای تولیدی که در آنها سرمایه‌گذاری صورت گرفته و عمدتا به سرمایه در گردش نیاز دارند، تمرکز کرده‌ایم، این واحدهای تولیدی با این سرمایه در گردش می‌توانند علاوه بر جذب نیروی کار جدید افزایش تولید هم داشته باشند.

347473473462624347345835724642473473423623623624762

به گفته نوبخت ‌«‌ضریب دانش‌بنیانی» و ‌«‌صادرات‌»‌ بودن کالاهای تولید شده پس از دریافت سرمایه در گردش ارزان قیمت نیز از سوی دولت بررسی و تعیین خواهد شد. چرا که یکی از اهداف دولت در حل مشکلات واحدهای تولیدی افزایش صادرات کشور است. دیگر هدف دولت از تأمین این نوع سرمایه برای واحدهای تولیدی ‌«‌افزایش اشتغال‌»‌ ‌است که به گفته سخنگوی دولت: واحدهای تولیدی هدف این طرح باید میزان اشتغال ایجاد شده با دریافت سرمایه در گردش را به دولت اعلام کند تا دولت آمار مشخصی از فرصت‌های شغلی جدید در کشور برآورد کند. 

سخنگوی دولت اعلام کرد: حدود 36 هزار واحد تولیدی در شهرها و نواحی صنعتی کشور وجود دارند که تا 76 هزار میلیارد تومان برای آنها سرمایه صرف شد. از این میان هم‌اکنون حدد 7 هزار واحد راکد مانده است که پیش‌بینی می‌شود باراه‌اندازی این 7 هزار واحد حدود 132 هزار نفر مشغول کار شوند.

نوبخت با تأکید بر اینکه دولت واحدهای تولیدی را به سه دسته اصلی تقسیم کرده توضیح داد: ما واحدهای تولیدی را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم، نخست ‌«‌واحدهایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند»، ‌«‌واحدهای تمام شده اما راکد مانده‌»‌ ‌و ‌«‌واحدهای در حال فعالیتی که با همه ظرفیت کار نمی‌کنند». ما تمام این گروه‌ها را به تفکیک در تمام استان‌ها و شهرهای صنعتی رصد کرده‌ایم.

سخنگوی دولت در تکمیل عملکرد دولت برای تأمین سرمایه در گردش ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی گفت: در حال حاضر استانداران و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تمام استان‌های کشور برای انجام آخرین هماهنگی‌ها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جمع شده‌اند و اجرای این برنامه از روزهای آینده شروع خواهد شد.

نگاهی به آمارها

نوبخت اعلام کرد، نرخ مشارکت نیروی کار از 37ممیز 2 دهم درصد در سال 93 به 38 ممیز 2دهم درصد در سال 94 افزایش پیدا کرده و جمعیت شاغل کشور از 21 میلیون 304 هزار به 21میلیون972هزار نفر افزایش پیدا کرد. در سال 94 تعداد 667هزار نفر به جمعیت شاغل کشور اضافه شده از این 667 هزار نفر 149 هزار در بخش کشاورزی و 562هزار نفر در خدمات و بخش صنعت 44هزار نفر رشد منفی اشتغال داشت. 214هزار نفر از کسانی که متقاضی کار بودند نتوانسته‌‌اند شغل به‌دست بیاورند. جمعیت بیکاران کشور از 2 میلیون و 514هزار نفر به 2میلیون 729 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T4jf2NAs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه