شنبه, ۱۰ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 30 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه‌های اجتماعی معروف عموما در ایران در دسترس نیستند و از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی که به شکل قانونی در کشور به فعالیت می‌پردازند، آنچنان که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفته‌اند، با این حال همین شبکه‌های اجتماعی غیرقانونی طرفداران و کاربران زیادی در کشور دارند که از قضا دادوستد‌های متفاوتی هم در بین اعضای آن صورت می‌گیرد؛ مواردی همچون جابه‌جایی لایك‌ها و هواداران در بین صفحه‌های پرطرفدار.

در دنیای بی‌انتهای مجازی تعداد زیادی شبکه اجتماعی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. برای بازاریابی موثر و موفق در این شبکه‌ها باید ساعت‌ها به کار و بررسی و تحقیق‌ در این مورد پرداخت. کاربران در این شبکه‌ها عقاید متفاوتی دارند و هر مطلبی را به اشتراک نمی‌گذارند. اگر بازاریاب‌ها و محققان بازار در این زمینه خلاق و باهوش عمل نکنند، اکثر مطالبی که در این شبکه به اشتراک می‌گذارند مطالعه نمی‌شود و برای فعالیت‌های تخصصی، مخاطبان به ندرت به پروفایل خود در این شبکه‌ها سر می‌زنند.

روند تبلیغات در محیط وب مدت‌ها قبل از گسترش شبکه‌های اجتماعی شروع به تغییر کرد. نمی‌توان گفت قرار است شبکه‌های اجتماعی جایگزین روش‌های دیگر در تبلیغات ‌شوند ولی تاثیر بسیار چشمگیری در نحوه بازاریابی و تبلیغات داشته و با ترکیب شبکه‌های اجتماعی و موبایل، این تاثیرات بسیار عمیق‌تر خواهد شد. اینکه چه مقدار زمان لازم است تا این جایگزینی صورت پذیرد، بستگی به پارامترهای زیادی دارد. در بعضی از انواع کسب‌و‌کار تقریبا استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزار بازاریابی و دسترسی به مخاطب، حرف اول را می‌زند و زمان صفر برای جایگزینی روش‌های سنتی فرارسیده ولی برای برخی کسب‌وکار‌ها این زمان طولانی‌تر می‌تواند باشد.

عامل مهم دیگر هم موضوع میزان دسترسی کاربران و قوانین مربوط به استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف است که ممکن است باعث تاخیرهایی در زمان شود. می‌دانیم که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، تلاش‌های بازاریابی را به جای تمركز بر یك حوزه جغرافیایی و جمعیت شناختی بر رفتارها یا علاقه‌مندی‌های ویژه متمركز می‌كند و برخلاف بازاریابی سنتی كه مستلزم به كارگیری منابع قابل توجه مالی و فیزیكی سازمان است، ورود به این حوزه حتی با داشتن یك نشانی الكترونیكی نیز امكان‌پذیر است. با توجه به این توضیحات بهتر است به این موضوع نیز اشاره شود که وابستگی شدید به فناوری شبکه‌های اجتماعی با وجود عدم نفوذ این فناوری در بسیاری از جوامع و بازارهای هدف می‌تواند منجر به نتایج پیش‌بینی نشده برای هر کسب‌وکار باشد.

همچنین برای مخاطبان سنتی پنهان بودن محصول از دید آنها و عدم توانایی در لمس، بوكردن، چشیدن یا امتحان‌ كردن محصول می‌تواند یک نقطه ضعف در این نوع بازاریابی محسوب شود. علاوه بر این مطالب توجه به مسائل امنیتی و محرمانگی بسیار حائز اهمیت است. گاهی شفافیت زیاد قیمت‌گذاری در این شبکه‌ها منجر به جنگ قیمت می‌شود و به دلیل از بین‌رفتن مرزهای منطقه‌ای و جغرافیایی، رقابت جهانی خواهد بود و شركت‌ها در این محیط با رقبایی از هر اندازه و با هر امكاناتی روبه‌رو می‌شوند که گاهی این رقابت به نفع شرکت‌ها نیست. می‌توان گفت در آینده، با ترکیب شبکه‌های اجتماعی، موبایل مارکتینگ و بازاریابی مکانی، یک ترکیب معجزه‌آسا در اختیار بازاریاب‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XhOpwCu0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه