چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از فعالان بازار سهام درباره علت افت این روزهای بورس اوراق بهادار تهران، معتقد است محقق نشدن برنامه‌های وعده داده شده از جمله عدم کاهش سودهای بانکی و بها ندادن به حرفه‌ای‌ها در بازار سهام به شرایط کنونی تالار شیشه‌ای دامن می‌زند. عباسعلی حقانی نسب در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت کاهش شدید شاخص کل تالار شیشه‌ای اظهار کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که باید آثار مثبت اجرایی شدن برجام در مدت کوتاهی بروز کند و از طرفی تعدادی آگاهی بیشتری در این زمینه دارند و افق نگاه‌شان کوتاه‌مدت نیست.

بها ندادن به حرفه‌ای‌ها عامل افت بازار سهام

این موضوع بازار را دچار پارادوکس کرده است. او افزود: بازیگران بازار ما نگاه کوتاه‌مدت دارند ولی اثراتی که در حوزه بازار سهام وجود دارد بلند‌مدت است و با این افق کوتاه‌مدت جور درنمی‌آید و در نتیجه بازار ما دچار ریزش می‌شود. این کارگزار بورس ادامه داد: علاوه بر این، بازار در این مدت پاسخگوی انتظاری که از مجامع و تغییرات سودآوری شرکت‌ها می‌رفت نبود.

حقانی‌نسب ادامه داد: از طرفی ممکن است پشت اخبار منفی اقتصادی که توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود و عده‌ای هم درباره‌اش اظهار نظر می‌کنند، بحث انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد، این اخبار هم به نوعی به این موضوع دامن زده و وجهه منفی اقتصاد را پررنگ می‌کند و روی بازار اثر منفی می‌گذارد. وی اضافه کرد: همین بازار اوراق بهادار که دارای افق بلند‌مدت است در ۲۰ سال گذشته جزو پربازده‌ترین بازارهای چهارگانه ثانویه بوده و چشم‌اندازش این است که در سال‌های آتی جزو پررونق‌ترین بازارها باشد و نباید این کاهش‌ها رخ دهد، ولی به دلایلی که بیان کردم شاهد افت در بازار هستیم. حقانی‌نسب اظهار کرد: از طرفی بعضی از مسئولان برای اینکه امید به جامعه تزریق کنند خبرهای خوبی می‌دهند که تحقق پیدا نمی‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lrUYqa7t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه