برای ساخت یک آهنگ مشخص و متمایز کافی است که بتوانید پنج نُت موسیقی را به ترتیب و پشت سرهم بنوازید. استفاده از یک ابزار موسیقی یا مجموعهای از آنها و همچنین خوانندهای که شعر موردنظر را روی آهنگ بخواند همگی به شما کمک میکند تا با تولید یک قطعه کوتاه موسیقی از آن در جهت توسعه فرآیند برندینگ خود استفاده کنید.
ایده
شرکت اینتل به تولید پردازندههایی که در کامپیوترها مورد استفاده قرار میگیرد شناخته میشود. نام این شرکت خلاصهای از عبارت Integrated Electronics Corporation است. Intel نهتنها به نام کامل شرکت اشاره میکند، بلکه یک کلمه مخفف هوشمندانه به شمار میرود که در درون خود به هوش و ذکاوت نیز اشاره دارد. با تولید پردازندههای پنتیوم در سال 1990، این شرکت در آگهیهای تبلیغاتی خود اقدام به استفاده از یک قطعه کوتاه موسیقی کرده و عبارت «Intel Inside » در این تیزرها به نمایش در میآمد. از آن زمان تاکنون عبارت «Intel Inside» در انتهای تیزرهای تبلیغاتی این شرکت بهعنوان یک مزیت و برتری نسبت به سایر رقبا به نمایش در میآید.
شرکت اینتل در یک بازار بسیار بزرگ و رقابتی فعالیت کرده و متُدهای تهاجمی این شرکت در بازار امروزه مورد سوال قرار گرفته است. این شرکت در دهه 2000 میلادی مجادلههای حقوقی گرانقیمتی با شرکتهای رقیب خود داشته و غرامتهای سنگینی پرداخته است. با این وجود آن دسته از افراد که در صنعت تکنولوژی فعالیت نمیکنند به سختی میتوانند از رقبای اینتل نام ببرند، اما چنانچه شخصی موسیقی را که در تیزرهای تبلیغاتی اینتل مورد استفاده قرار میگیرد برای شما بنوازد یا آن را پخش کند، به سرعت نام اینتل و محصولاتی که تولید میکند به ذهن شما متبادر میشود.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* چنانچه شما از رادیو، تلویزیون یا اینترنت برای تبلیغات خود استفاده میکنید، بهتر است با افزودن یک موسیقی کوتاه و دلنشین مشتریان را با حال و هوای برندتان آشنا کنید.
* چنانچه نُتهای موسیقی مورد استفاده شما در تیزرهای تبلیغاتی توسط یک موسیقیدان حرفهای نوشته شده باشد، بسیار تاثیرگذارتر بوده و احتمال نقض قوانین مالکیت معنوی از سوی شما کاهش خواهد یافت.
* موسیقی ساخته شده را امتحان کنید تا از جذاب بودن و آزاردهنده نبودن آن مطمئن شوید.