چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نباید برای رشد بازار عجله کنیم، نباید آنچه در پایان سال 94 اتفاق افتاد یک رویداد دائمی در بازار قلمداد شود. زمستان 94 واقعیت بازار سهام نبود. واقعیت بازار زمانی خواهد بود که به مرور زمان اقبال به بازار و به شرکت‌ها با توجه به روند سودآور آنها شکل بگیرد.

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان با بیان مطلب فوق به سنا، گفت: استنباط من این است که بازگشت پایدار بازار در حال وقوع است اما چند ماهی طول می‌کشد و در این مسیر گزارش‌های سه ماهه و شش ماهه شرکت‌ها به روند بازگشت بازار کمک می‌کنند. وی در ادامه افزود: در این مدت سهامداران میان مدتی روی سهم‌های بنیادی‌تر سرمایه‌گذاری خواهند کرد و به بازار رونق می‌دهند، بنابراین برآیند بازار را تا پایان سال مثبت ارزیابی می‌کنم هر چند که اعتقاد دارم تفکر سودهای رویایی و بازار رویایی به هیچ وجه نه قابل قبول، نه معقول و نه قابل تحقق است.

بازگشت پایدار بازار در حال وقوع است

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: کلیت بازار، فرصت‌های سودآوری را برای بسیاری از صنایع ناشی از پسابرجام و افزایش قیمت‌های جهانی در دل دارد که دستیابی به آن دور از دسترس نیست، اما زمان می‌برد. خواجه نصیری اظهار داشت: پتانسیل‌هایی که در بازار بابت انتظارات مثبت قبل از عید رقم خورده بود، یک قوای محرکه ایجاد کرد اما به‌طور کامل خرج صنعت خودرو شد.

البته این اتفاقی بود که بازار و اخبار انتخاب کرد بنابراین ما نمی‌توانیم به بازار خرده بگیریم که چرا صنعت خودرو را انتخاب کرد و صنعت دیگر را انتخاب نکرد. وی در ادامه افزود: بازار با انتخاب صنعت خودرو راه خود را انتخاب کرد، اما متأسفانه ورود نقدینگی فقط معطوف به این صنعت شد و حالا هم چندصد‌در‌صد رشد کردند و این رشد تا جایی ادامه پیدا کرد که بازار ناگزیر بود تغییر جهت بدهد.

مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان خاطر نشان کرد: از آنجا که تغییر جهت سرمایه‌گذاران هم هیجانی بود و هم سودهای کوتاه‌مدت دیده بودند و از طرفی به آینده بازار امیدواری چندانی نداشتند هنگام تغییر ریل و تغییر مسیر، عده‌ای از سهامداران در طول این راه از قطار بازار خارج شدند. خواجه نصیری ابراز داشت: هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی داریم که می‌گویند ما یا سودهای یک شبه و سنگین می‌خواهیم یا اساساً در بازار سهام سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم، بنابراین حالت سومی متصور نیستند چون جنس و رفتار آنها با چنین بازدهی همخو و همساز شده است.

این کارشناس بازار سهام با بیان اینکه هم‌اکنون بازار به نقطه‌ای رسیده که حجم معاملات کم شده و بازار وارد فاز رکودی شده است، گفت: در شرایط فعلی بازار روند مشخصی نمی‌گیرد و به‌طور مکرر دچار چرخش دو روز مثبت و دو روز منفی شده است. وی در بخش پایانی گفت‌وگو با «سنا» درباره راه‌حل خروج از این شرایط اظهار داشت: تنها راه خروج از این شرایط، گزارش‌های مالی سه ماهه و شش ماهه است که به زعم من احتمال مثبت بودن آن زیاد است، چون بهبود اطلاعات مالی و وضعیت سودآوری و وقایع مالی شرکت‌ها در برخی صنایع دیده می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KO6eh1cF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه