چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران با حضور در پنل تخصصی بازار سرمایه ایران در نشست یورومانی 2016 به سوالات سرمایه‌گذاران بین‌المللی پاسخ داد. به گزارش سنا، روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه 1395 مدیر عامل بورس تهران در همایش یورومانی 2016 حضور پیدا کرد و در پنل تخصصی بازار سهام ایران به سوالات مختلفی در مورد ویژگی‌های این بازار پاسخ داد.

بازار سرمایه ایران، بازاری با فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی

مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ساختار بازار سهام ایران گفت: بورس تهران با همراهی سایر ارکان بازار سهام، بدنه اجرایی را تشکیل داده‌اند و سازمان بورس، بدنه نظارتی و قانون‌گذاری را بر عهده دارد. وی در ادامه با اشاره به خصوصی‌سازی افزود: خصوصی‌سازی یک برنامه مهم بود که باعث شد شرکت‌های بزرگ به بازار سهام بپیوندند. قالیباف‌اصل در مورد تامین مالی از طریق بورس تهران گفت: امروزه دیگر تامین سرمایه فقط از طریق بانک‌ها انجام نمی‌پذیرد

سال گذشته، دولت برای نخستین بار اوراق بدهی منتشر کرد. بخش اوراق بدهی جدید بوده و از امکان رشد بسیار بالایی برخوردار است. وی در رابطه با قابلیت نقدشوندگی و حجم گردش معاملات در بورس تهران خاطر نشان کرد: بازار سهام ایران، بازاری واقعا بکر و خوش ساختار و دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است.

نسبت گردش معاملات، 25درصد بوده و عموما مربوط به سهامداران داخلی است. شفافیت اهمیت زیادی در این بازار دارد. 22درصد مالکان بازار ما سهامداران خرد هستند. اما با توجه به گردش معاملات، بیشتر سهام مربوط به این سهامداران است. دولت فقط 8درصد مالکیت مستقیم دارد. در ادامه سوالی در خصوص افشای اطلاعات مطرح شد که وی افزود: استانداردهای مالی 15 سال پیش، از IFRS گرفته شد.

هرچند که تفاوت‌هایی در زمینه ارزش‌گذاری شرکت‌ها وجود دارد. سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت‌ها درخواست کرده تا سال آینده تمامی گزارش‌های خود را براساس استانداردهای IFRS ارائه دهند. هم‌اکنون، codal. ir، سامانه افشای اطلاعات شرکت‌هاست. در پایان قالیباف اصل در خصوص تسویه وجوه و پایاپای گفت: متولی تسویه وجوه در ایران اکنون بومی است و برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی کافی نیست. شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه ایران درصدد عقد قرارداد با طرف‌های بین‌المللی است.

شایان ذکر است سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این همایش سخنرانی کرد و به سوالاتی در خصوص اقتصاد ایران و وضعیت بازارهای مالی در پسابرجام، توسعه و اصلاحات ایجاد شده در بانک‌ها و موسسات مالی برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و استقرار مجدد نهادهای بین‌المللی پاسخ داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/coztk534
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه