دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها، آمار هدفمندی یارانه‌ها در دولت یازدهم را برای نخستین بار اعلام کرد و گفت: علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای کمک به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، ارتقای نظام سلامت و خدمات پرداخت شده است. به گزارش ایرنا، اکبر ایزدی، درباره خلاصه وضعیت عملکرد قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در دوره پنج‌ساله پنجم توسعه، افزود: هدف از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، کاهش شدت مصرف انرژی در بخش‌های غیر‌مولد کشور و هدایت منابع انرژی صرفه‌جویی شده به بخش‌های صنعتی و تولیدی و افزایش صادرات از یک طرف و از سویی دیگر باز توزیع منابع حاصله از آزادسازی قیمت‌ها در میان گروه‌های نیازمند در کشور بوده است.

وی ادامه داد: اما در دولت گذشته بدون در نظر گرفتن میزان درآمد حاصله از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی نسبت به توزیع یارانه نقدی به‌طور یکسان و غیرهدفمند به همه اقشار و پرداخت نشدن سهم سایر بخش‌ها از جمله تولید اقدام شده است.

ریالی برای هدفمندی یارانه‌ها از بانک مرکزی و خزانه کشور در دولت یازدهم استقراض نشد

رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها تصریح کرد: این امر هرچند سبب فشار سنگین به دولت یازدهم برای تامین ماهانه نزدیک به 35 هزار میلیارد ریال شده، بلکه برخلاف دولت گذشته ریالی از بانک مرکزی و خزانه‌داری کل استقراض نشده و مبالغ قابل توجهی نیز در امر سلامت، کمک به نیازمندان، تولید و شرکت‌ها پرداخت شده است.

به گفته وی، از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در اواخر سال 1389 تا پایان بهمن ماه امسال، نزدیک به 2 تریلیون و 200 هزار میلیارد ریال به حدود پنج میلیارد نفر یارانه بگیر پرداخت شده و این رقم نزدیک به بودجه عمرانی پنج سال کشور است.

ایزدی اظهارداشت: یک تریلیون و 600 هزار میلیارد ریال یارانه پرداختی از محل اصلاح قیمت‌ها بوده و 530 هزار میلیارد ریال نیز از محل بودجه عمومی مصوب توسط مجلس شورای اسلامی و 57هزار میلیارد ریال توسط دولت قبل از بانک مرکزی استقراض شد؛ ضمن اینکه بهمن ماه امسال به تعداد 75 میلیون و 236 هزار و 829 نفر یارانه پرداخت شده است. رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به تاکید رئیس‌جمهوری مبنی بر عدم حذف یارانه هیچ نیازمندی اشاره کرد و افزود: این امر سبب شد که عملیات حذف با دقت و حساسیت خاصی انجام شود.

آمار پرداختی دولت یازدهم به بخش‌های تولید سلامت و خدمات اعلام شد

ایزدی در پاسخ به این پرسش که میزان پرداخت در دولت یازدهم به بخش‌های تولید، سلامت و خدمات چگونه است، گفت: با وجود مشکلات مالی دولت در سال جاری و کاهش شدید درآمد نفتی به میزان 80 درصد سال 1392، علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای کمک به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، ارتقای نظام سلامت و خدمات پرداخت شده است که از آن جمله می‌توان به  «کمک به حفظ اشتغال و افزایش تولید به‌ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط در بخش صنعت و معدن، ارتقای رقابت‌پذیری صادرات خدمات فنی و مهندسی، کمک به حفظ اشتغال و افزایش تولید به‌ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط یا افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، یارانه شیر مدارس، پرداخت یارانه به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابت یارانه 230 ریالی جابه‌جایی هر تن کیلومتر حمل ونقل ریلی» اشاره کرد. به گفت وی، همه ارقام یاشده به صورت ماهانه و گزارش‌های شش ماهه به مراجع نظارتی مربوطه ارائه شده است.

برچسب ها : اقتصاد کلان
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3VMJxS8k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه