پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برندهای بزرگ در روزهای کریسمسی میلیون ها دلار پول خرج می کنند و یک آگهی تبلیغاتی را روانه بازار تبلیغات می کنند تا مشتریان را به سوی خود جلب کنند. در مقابل برندهای کوچک و کمتر شناخته شده ترجیح می دهند پولی در این زمینه خرج نکنند چراکه تصور می کنند آگهی آنها در انبوه آگهی های برندهای دیگر گم می شود.

اما تحلیلگرانی که گاردین به سراغ آنها رفته نظر دیگری دارند؛ آنها بر این باورند که کسب وکارهای کوچک می توانند از غول های این عرصه درس بگیرند و برای افزایش فروش خود راهکارهای خوبی پیدا کنند.

کمپین بازاریابی کریسمسی امسال برای برندهای خرده فروشی اصلی، شکلی برجسته تر و بااهمیت تر به خود گرفته، چرا که شبکه های اجتماعی بیش از هر زمانی فعال شده اند و رقابت را سخت می کنند. شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر در بازاریابی امروز تبدیل شده اند. در میان تبلیغات کریسمسی امسال، تبلیغ تلویزیونی جان لویس به عنوان بهترین تبلیغ تلویزیونی کریسمسی در جهان شناخته شده و در یوتیوب بیشترین بازدید را داشته  است.

این تبلیغ از حیوانات وحشی استفاده کرده و در آن یک تشک پرش در کانون توجه است (در شماره 666 «فرصت امروز» این آگهی به تفصیل مورد نقد و بررسی قرار گرفته  است). این برند از اسنپ چت برای کمپین خود استفاده کرد و نتیجه بسیار خوبی هم گرفت. این آگهی اکنون در میان سایر آگهی ها از همه بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. کاربران اسنپ چت این فرصت را دارند که یک لنز را برای عکس استفاده کنند و به کمک آن تغییر شکلی را در تصویر مشاهده کنند.

کسب وکارهای کوچک مأیوس نباشند

کسانی که صاحب کسب وکاری کوچک یا متوسط هستند در این اوضاع احتمالا خیلی زود دل شکسته و مأیوس می شوند. بودجه این کسب وکارها برای بازاریابی بسیار محدود است و نمی توانند با برندهای بزرگ و قدرتمند رقابت کنند.

اما بن استوری، موسس دیجیتال استوری می گوید مدیران کسب وکارهای کوچک نباید مأیوس شوند یا کار این برندها را تقلید کنند بلکه صرفا باید از آنها درس بگیرند تا بتوانند براساس آن مدلی موفق در شبکه های اجتماعی برای خود طراحی کنند و از این طریق کمپینی را به راه بیندازند.

بن استوری می گوید: «باید ارزش هایی را که هر یک از این کمپین ها بر آن استوار شده اند به خوبی بشناسید و تحلیل کنید. آن دسته از ارزش ها که به صورت مجزا و برجسته به چشم می آیند، می توانند به مشتری ها انگیزه بدهند.» او ادامه می دهد: «اگر قدم هایی را که آنها برداشته اند دنبال کنید می توانید کسب وکار کوچک خودتان را به شکل برجسته تری نشان بدهید و کمپینی اساسی در شبکه های اجتماعی به راه بیندازید.»

کمپین کریسمسی مارک و اسپنسر با استفاده از کاراکتر خانم کلاز نشان می دهد که کسب وکارهای مختلف می توانند کـــریسمس را بــه مــوقعیتـــی خاص و ویژه تبدیل کنند. این شرکت از #خــانــم_کــلاز_را_دوست_داشته باشید در شبکه های اجتماعی استفــاده کرده  است و از این طریق رابطه عاطفی شرکت با مشتری ها و مصرف کنندگان تقویت شده  است.

فصل غلیان احساسات

گاوین هامر، بنیانگذار مدیریت شبکه های اجتماعی سندیبل می گوید: «احساسات مردم در فصل هایی که به یک جشن نزدیک باشد بسیار برانگیخته می شود. در این شرایط کافی است شبکه های اجتماعی تکانی به خود بدهند و اقدام کنند تا این احساسات بالقوه را به کارهای بالفعل تبدیل کنند.»

او ادامه می دهد: «عنصر اساسی و کلیدی این است که مرتبط ترین لحظات انسانی به اشتراک گذاشته  شود. این لحاظ باید بین انسان ها مشترک و مرتبط با هم باشد. از آنجا که مردم در این شرایط بسیار احساساتی هستند احتمال اینکه پول خرج کنند بسیار زیاد است. حالا اگر بتوانید کاری کنید که آنها بین احساسات خود با برند شما ارتباط برقرار کنند، این پول را برای شما خرج خواهند کرد.»

لازم است کمپین هایی را در شبکه های اجتماعی مختلف به راه بیندازید؛ ممکن است فردی در توییتر تنها تمایل داشته  باشد محتوا را به اشتراک بگذارد اما در فیس بوک به دنبال پاسخ پرسش هایش باشد. در اینستاگرام هم می توانید از پشت تصاویر و ثبت لحظه ها به صورت عکس با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

رومین اوژو، مدیرعامل آیکون اسکوئر و همچنین تحلیلگر اینستاگرام می گوید: «کمپین های اینستاگرامی فرصتی متفاوت از سایر شبکه های اجتماعی در اختیار برندها می گذارند که بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. هرچه کانال ارتباطی به لحاظ بصری قوی تر باشد، موفق تر خواهد بود.»

او ادامه می دهد: «کریسمس یعنی به اشتراک گذاشتن و در قالب اینستاگرام می توان عکس ها و فیلم هایی را با مشتریان به اشتراک گذاشت که بیشترین ارتباط را با آن برقرار کنند.»

برندهای توریسم و گردشگری می توانند از مشتریان خود که در اینستاگرام آنها را دنبال می کنند درخواست کنند چند تصویر از کشوری که تعطیلات را در آنجا گذرانده اند به اشتراک بگذارند. برندهای گردشگری از این طریق می توانند قدرت بین المللی برند را به رخ دیگران بکشند یا دیگر مشتریان را نیز تشویق کنند تا تصاویری در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. اینستاگرام برای برندهای «مد» نیز در روزهای شادی ابزاری بسیار موثر است. شرکت های مختلف می توانند از مشتریان خود درخواست کنند در یک عکس یا ویدئو به آنها توضیح بدهند در کریسمس چه انتظاری از آنها دارند.

مخاطب را درگیر کنید

درگیر کردن مخاطب در روزهایی که به جشن منتهی می شوند مثل روزهای نزدیک به کریسمس، بسیار حیاتی و مهم است؛ اگر یک کمپین بسیار قوی در شبکه های اجتماعی راه اندازی شود می تواند مشتری ها را در این مدت درگیر کند.

سارا رابینسون، مدیر بازاریابی در آژانس برایتر کامز می گوید: «راه های بسیار ساده ای وجود دارد که با دنبال کردن آنها می توانید به موفقیت دست پیدا کنید. یکی از این راه ها استفاده از گرافیک های کریسمسی است. در کنار آن می توانید از نظرسنجی هایی در این دوران استفاده کنید و با یک هشتگ کریسمسی کار خود را کامل کنید. همین کارها به سادگی مخاطب را با برند شما درگیر خواهد کرد.» او ادامه می دهد: «سعی کنید برنامه ای برای زمان کریسمس هم داشته باشید تا در این مدت حضورتان کمرنگ نشود. به این طریق می توانید به دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی نشان بدهید که به آنها توجه دارید. اما به پست های اتوماتیک اعتماد نکنید. کانال های ارتباطی خود در شبکه های مجازی را حتما از طریق نیروهای انسانی مدیریت کنید و به روبات ها در این زمینه اعتماد نکنید. وقتی کریسمس به پایان رسید باز هم این روند را ادامه بدهید.»

شهرازاد آمرین، موسسه کفش های شهرازاد امسال کمپین آنلاینی را راه اندازی کرده که هدفی درازمدت را دنبال می کند و هدف اصلی اش افزایش فروش در بلندمدت است. برای مثال هشتگ هایی از طریق این شرکت راه اندازی شده که مردها از آن استفاده می کنند اما این آقایان باید برای همسر خود کفشی را به عنوان غافلگیری خریداری کرده  باشند.

این هشتگ در زمینه درگیر کردن مشتری بسیار موفق بوده  و باعث افزایش فروش در این فصل شده است. این شرکت از گیفت های رایگان نیز روی کالاهای خود در فصل کریسمس استفاده می کند که ظاهری کاملا خاص و ویژه دارد. این کارهای خیلی ساده باعث افزایش فروش این شرکت شده  است.
 
ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است

شاید برخی تصور کنند که تبلیغات برای امسال دیگر دیر شده باشد. اما یک شبکه اجتماعی کارآمد همین حالا هم می تواند بسیار مفید و موثر باشد. موقع خرید مشتری به آنها کارت هایی بدهید که در زمانی محدود قابل استفاده است و این زمان را به روزهایی مثل کریسمس محدود کنید. این کدها را برای محصولاتی استفاده کنید که تخفیف به آنها تعلق می گیرد.

از اینستاگـرام بــه عنــوان ویتــرینــی بــرای تبلیــغ محصولات و پیشنهادات خود استفاده کنید. در این زمینه استورهای اینستاگرامی بسیار موثر خواهند بود. به علاوه فیس بوک هم می تواند بسیار موثر باشد. این ویترین های مجازی را فصلی کنید و متناسب با هر فصل طراحی کنید.

می توانید یک نظرسنجی نیز در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید. این نظرسنجی باید جنبه سرگرمی داشته باشد و مخاطبان بتوانند بین آن و برند یا محصولات تولیدی شما ارتباط برقرار کنند. در نهایت نیز در شبکه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنید. این هشتگ ها می توانند دیگر کاربران را نیز با کارهای شما آشنا کنند چرا که خیلی زود دست به دست می چرخد و به دست همه می رسد.

خریداران نیز براساس آنچه در شبکه های اجتماعی می بینند برای خرید خود تصمیم می گیرند. هشتگ ها می توانند مخاطب را به سوی شما جلب کنند. در دوران جشن باید از هر وسیله یا فکر خلاقانه ای در شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا مشتری را به سوی خود بکشانید.

ارتباط با نویسنده: nasim.banaei@gmail.com

منبع : گاردین
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zZ1IRqSC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه