سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «گاردین» از طرح پوپولیستی رئیس جمهوری ترکیه برای کاهش بیکاری

اردوغان خطاب به بازرگانان ترکیه: پول‌تان را به قبر نخواهید برد!

8 سال پیش ( 1395/2/21 )
 

رئیس‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، از کمپانی‌های این کشور خواسته که هر کدام یک ترکیه‌ای بیکار را به کار گیرند. اردوغان از طرح خود برای مبارزه با بیکاری پرده برداشته و خطاب به تاجران بزرگ‌ ترک گفته که آنها نمی‌توانند پول‌شان را با خودشان به داخل قبر ببرند.
به گزارش ساعت ۲۴، به نقل از گاردین، رئیس جمهوری ترکیه، روز یکشنبه با طرحی تازه برای کنترل بیکاری در این کشور به صحنه آمد و گفت هر شرکت ترکیه‌ای باید یک فرد بیکار را به استخدام درآورد.

اردوغان در سخنرانی‌اش گفته است که اصلی‌ترین سازمان بخش‌خصوصی در ترکیه، اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و مبادلات کالا، (TOBB)، ۱.۵ میلیون عضو دارد و احتمالاً مقصود او این است که این اعضا باید برای ۱.۵ میلیون ترکیه‌ای بیکار کار ایجاد کنند.

اردوغان خطاب به بازرگانان ترکیه: پول‌تان را به قبر نخواهید برد!
او در همایشی با موضوع امنیت کار و غذا در استانبول گفت: «متأسفانه ما نمی‌توانیم پول مان را با خودمان به داخل قبر ببریم. این پول همین جا می‌ماند. حالا که این‌طور است، بیایید به آنهایی که کاری ندارند، کار بدهیم.‌»‌ ‌او همچنین با تأکید ادامه داد: «یک شرکت چه چیزی را از دست می‌دهد؟ آیا اگر شرکت‌ها یک نفر را استخدام کنند، ورشکسته می‌شوند؟ نه، بر عکس، آنها سود هم خواهند برد. به همین سادگی.»
اردوغان را به‌طور پیوسته به پوپولیسم محکوم می‌کنند و این البته نخستین بار نیست که رویکرد مداخله‌جویانه او در اقتصاد، جامعه تجاری ترکیه را نگران کرده است.

او پیش‌تر هم بارها از بانک مرکزی ترکیه خواسته بود که نرخ بهره را پایین‌تر بیاورد، چیزی که به قیمت بالا رفتن تورم در این کشور تمام خواهد شد. اقتصاد ترکیه از سال ۲۰۱۲، پس از پشت سر گذاشتن یک دهه شکوفایی افول شدیدی را تجربه می‌کند. رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۵ به ۴ درصد رسید، مخارج بخش عمومی به‌شدت کاهش یافت و بیکاری به حدود ۱۰ درصد رسید.

به گزارش ساعت ۲۴، ترکیه همچنین با مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌ها روبه رو بوده که مسئولیت آنها را عمدتاً متوجه ملی‌گرایان کرد و گروه داعش می‌داند، اما مقصر هر که باشد، این اتفاق‌ها ضربه های شدیدی به صنعت گردشگری این کشور زده‌اند و آن را در بحران فروبرده‌اند.

با این همه، مؤسسه استاندارد ‌اند پورز که اعتبار کشورها را اعلام می‌کند، روز جمعه اعتبار ترکیه را مجدداً به روز کرد و پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور همچنان باثبات بماند، هر چند بی‌ثباتی سیاسی ممکن است رشد اقتصادی و برنامه‌های اصلاحی را با مشکل مواجه کند.

همین چند روز قبل بود که احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، استعفای خود را از مقام نخست‌وزیری اعلام کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JH6Ivx2r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه