پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ابوظبی دو ناوچه جدید خریداری می کند

7 سال پیش ( 1395/12/3 )
پدیدآورنده : محمد رضا حمیدی  

امارات متحده عربی می خواهد دو ناوچه برای جنگ های زیر دریایی سفارش دهد. در این عرصه چهار تولید کننده در حال رقابت هستند؛ CMN، Damen، DCNS و Fincantieri.

این لحظه ای مهم برای شرکت DCNS بوده است. ولیعهد شیخ محمد بن زاید آل نهیان، مرد قدرتمند امارات متحده عربی، یکشنبه از غرفه گروه نیروی دریایی، دیدن کرد و خواستار خرید این ناوچه از شرکت DCNS است.

در روز یکشنبه این هفته نمایشگاهی در امارات متحده عربی با عنوان نمایشگاه بین المللی دفاع  (IDEX 2017) برگزار شد که در ابوظبی افتتاح شده بود. مهم تر از همه، در این نمایشگاه شاهد رقابت چهار شرکت کشتی سازی بزرگ بودیم که در عرصه تجهیزات دریایی به رقابت پرداخته بودند. این رزم ناو برای جنگ های زیردریایی است که 2400 تن وزن دارد.

در این رقابت شرکت های بین المللی از جمله CMN فرانسوی، Damen هلندی، DCNS وincantieri ایتالیایی شرکت داشتند که در نهایت قرعه به نام شرکت DCNS افتاد و موفق شد که محصول مورد نظر را به امارات متحده عربی بفروشد. امارات متحده عربی که روی قیمت جدید بشکه های نفت از سال 2018 حساب ویژه ای باز کرده و بر آن تکیه می کند،نسبت به خرید این ناوچه بسیار جدی است.

یک چارچوب منطقه ای پرتنش

ابوظبی علاقه زیادی به خرید این نوع  ناوچه به شدت مسلح نشان داده است. این موضوع می تواند به خاطر حضور در منطقه ای پرتنش و بودن در کنار کشور هایی مانند ایران و ترکیه باشد که نخستین پایگاه نظامی خارجی خود را در سومالی و  در منطقه موگادیشو راه اندازی کرده است. در حال حاضر در جنگ علیه حوثی ها در یمن، امارات متحده عربی نیز برای دفاع از دسترسی تنگه باب المندب، که توسط عدن و موگادیشو محافظت می شود بسیار مضطرب است. این هم یکی از اولویت های مصر است که با امارات متحده عربی متحد است.

در نهایت شاهزادگان اماراتی می گویند که ما در هر صورت نمی خواهیم اخوان المسلمین در مصر و لیبی قدرت بگیرند. این ناوچه به امارات متحده عربی این اجازه را می دهد که به سرعت در منطقه ای که تحت نظارت نیروی دریایی ایران  (خلیج فارس) است مستقر شود و نظارت خود را در این منطقه زیاد کند.

پیشنهاد بزرگ DCNS

به گفته منابع معتبر، گروه نیروی دریایی DCNS به ریاست هروه گویلو، پیشنهاد مالی بی سابقه ای را به ابوظبی داده است مبنی بر اینکه می توانند به وسیله اعتبار خود این ناوچه ها را خریداری کنند. همچنین DCNS متعهد شده است این ناوچه ها را به سرعت  (طی 34 ماه) با همکاری با کارخانه کشتی سازی امارات متحده عربی تحویل دهد.

این کارخانه کشتی سازی ناوچه های مشابهی را در سال 2014 به مصر فروخته است. این ناوچه ها قابلیت حمل موشک های زمین به هوا VL Mica و دریا به دریا Exocet MM40 و MBDA را داراست. با این حال، به گفته ناظران، فرمانده نیروهای مسلح امارات متحده عربی، شیخ محمد هنوز متقاعد نشده است.

این گروه کشتی سازی حاضر به ارائه طیف گسترده ای از خدمات برای آموزش افسران و خدمه و دادن مشاوره های فنی است. در نهایت، رئیس این شرکت تأکید کرد که در طی پنج سال یک اعتماد و احترام متقابلی با شیخ محمد خواهد داشت.

رقابت توانمند

در مقابل شرکت DCNS، شرکت کشتی سازی فرانسوی CMN ایستاده است که اصالتا مالک آن یک میلیاردر لبنانی به نام اسکندر صفا است که دارای شرکت کشتی سازی در ابوظبی است. در راهرو های نمایشگاه آنها دو ناوچه جدید کلاس Baynunah را که مسلح به موشک های MBDA است به ولیعهد شیخ محمد ارائه داده اند.

شرکت Damen در حال حاضر خدمات غیر نظامی بسیاری را به امارات ارائه می دهد. به ویژه در شارجه، ناوچه سیگما را با اهداف صلح آمیز و مجهز به سیستم نبرد Thales و Tacticos و مجهز به موشک MBDA ارائه می دهد. و در نهایت شرکت Fincantieri، ناوچه ضد زیر دریایی 88 متری و 1650 تن مشتق شده از قایق کلاس Cigala Fulgosia را ارائه می دهد. تمام رزم ناو های پیشنهاد شده توسط شرکت کشتی سازی ایتالیایی مجهز به موشک  MBDA است و در همه جهات قابلیت حرکت را دارد.

منبع : latribune
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ol3cQAzY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه