سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به تشریح آخرین تحولات روابط تجاری ایران و ایتالیا پرداخت و اعلام کرد که پنج، شش بانک درجه دو و سه ایتالیایی کارشان را با بنگاه‌های ایرانی شروع کرده‌اند. احمد پورفلاح در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اگر بخواهیم از نظر کمی سفر هیأت‌های تجاری خارجی را به ایران بررسی کنیم، مشاهده می‌شود که در میان کشورهای مختلف، بیشترین بنگاه‌داران از ایتالیا به ایران آمدند که تعدادشان در مرز هزار مورد است.

آغاز کار بانک‌های ایتالیایی با بنگاه‌های اقتصادی ایران

وی ادامه داد: همچنین ایتالیا به لحاظ تفاهم‌نامه‌ها و پیش قراردادهایی که با ایران منعقد کرده پیشتاز است و به لحاظ پوشش بیمه‌ای، ساچه با اختصاص 4میلیارد یورو به‌عنوان اعتبار، مسیر را برای کار با ایران باز کرد. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا درباره آخرین وضعیت ارتباطات بانکی بین ایران و ایتالیا عنوان کرد: در حوزه روابط بانکی پنج، شش بانک درجه دو و سه ایتالیایی کارشان را با بنگاه‌های ایرانی شروع کرده‌اند ولی تا زمانی‌که نگرانی بانک‌های درجه یک دنیا از معامله با ایران برطرف نشود، عملا این رفت‌و‌آمد هیأت‌ها که برای ایجاد زمینه همکاری مفید بوده است به نتیجه نخواهد رسید.

پورفلاح افزود: خیلی‌ها می‌گویند هیأت‌های خارجی در این مدت فقط آمدند و رفتند و آمدنشان هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است، اما به عقیده من این آمد و رفت‌ها بعد از هشت سالی که ارتباطات ما با شریان‌های اقتصادی دنیا قطع شده بود ضروری بود و باید انجام می‌شد تا طرفین یکدیگر را شناسایی کنند. وی تصریح کرد: از این مرحله به بعد باید انسجام و یک‌صدایی داشته باشیم و اینکه روی امتیازاتی که پیش‌بینی می‌کردیم با اجرای برجام به‌دست می‌آوریم پافشاری کنیم و عقب ننشینیم تا بتوانیم به اقتصاد جهانی راه پیدا کنیم. مطمئنا بنگاه‌های خصوصی خارجی تشنه این هستند که با ایران ارتباط برقرار کنند، اما نگرانی‌ای که برای آینده‌شان وجود دارد باعث شده تاحدود زیادی در این زمینه تأمل کنند.

پورفلاح اضافه کرد: اگر زودتر توافقاتی را که پیش‌بینی می‌کردیم پس از برجام می‌تواند بر اقتصادمان تأثیر بگذارد، اجرایی نکنیم، به تدریج سفر هیأت‌های خارجی رو به کاهش خواهد گذاشت و به همان وضعیت قبلی یعنی یک جزیره بدون ارتباط با دنیا برمی‌گردیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z8C4yrHZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه