چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هشتمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران ارشد بازار سرمایه و مهمانان خارجی با هدف آشنایی با دستاوردهای بازار سرمایه اسلامی کار خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن خوشامدگویی و معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مهمانان خارجی عنوان کرد: ایران کشوری با بازار مالی اسلامی است. در حقیقت ایران مدل‌های تأمین مالی اسلامی را اجرا کرده و این مدل می‌تواند برای اقتصاد جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

853358548458583583583535357347437357835835835

وی افزود: تأمین مالی اسلامی، بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است و باید ظرفیت‌های آن مورد شناسایی قرار گیرد و بازار‌های مالی اسلامی با ثبات بیشتر و شفافیت بیشتر به کار خود ادامه دهد.

وی با معرفی ابزار‌های مالی اسلامی در بازار سرمایه بیان کرد: یکی از ابزار‌های مورد استفاده در بازار سرمایه صکوک است. در چند سال اخیر سازمان بورس ایران توجه جدی به موضوع صکوک داشته است.

رئیس سازمان بورس در پایان به بازار سرمایه اسلامی سایر کشور‌ها در خاورمیانه، آفریقا و آسیا اشاره و با ذکر این نکته که گروه اقتصادی G20 بازار مالی اسلامی را به رسمیت می‌شناسد، ابراز امیدواری کرد که این نشست شرایط آشنایی سایر کشورها با بازار سرمایه ایران اسلامی را رقم بزند.

57هزار تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران

57هزار و 160 تن انواع قیر شرکت‌های فومن شیمی‌گستر، توسعه تجارت طلای سیاه، شیمی تجارت نقش جهان، آترا کران انرژی، نفت جی و صنعت قیر هرمزگان، 14 اردیبهشت ماه در تالار صادراتی عرضه شد. تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد عرضه 220 تن سبد میلگرد 28 تا A3-14 مجتمع فولاد خراسان، 500 تن ورق سرد B و 500 تن ورق گالوانیزه شرکت صنایع هفت الماس، یک هزار و 500 تن شمش هزارپوندی 99.8 شرکت ایرالکو بود. 10 هزار تن وکیوم باتوم، 2 هزار و 200 تن گوگرد، 29 هزار و 60 تن قیر و 47 هزار و 729 تن مواد پلیمری در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی دادوستد شد. تالار محصولات کشاورزی شاهد عرضه یک هزار و 200 تن ذرت دانه‌ای، 828 تن برنج وارداتی، 2 هزار تن شکر سفید، 21 کیلوگرم زعفران رشته‌ای و یک هزار و 500 تن گندم دوروم بود.

استقبال خریداران از عرضه سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز

در جریان معاملات بورس انرژی، کل معاملات صورت گرفته در عرضه‌های عادی و عرضه‌های مازاد بازار فیزیکی معادل 703 تن به ارزش بیش از 4‌میلیارد و 799 میلیون ریال بود. در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402، حلال 404، حلال410، نفتای سبک و سنگین تصفیه نشده پالایش نفت شیراز، برش 6 کربن، سوخت کوره سبک و نیتروژن پتروشیمی تبریز و نیتروژن پتروشیمی مبین در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به استقبال خریداران از عرضه سوخت کوره سبک تبریز و در نتیجه معامله کل حجم عرضه شده این کالا اشاره کرد.

طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله یک قرارداد معادل 24 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 8میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی روز دوشنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 12 خرداد 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 17 اردیبهشت 95 متوقف شدند. در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران قریب به 4‌میلیارد و 807 میلیون ریال شد.

حمایت رئیس‌جمهوری چین از بازار سهام

شاخص‌ها در بازار چین در آخرین ساعات معاملاتی در حالی روند افزایشی را در پیش گرفتند که رئیس‌جمهوری چین وعده‌های جدیدی را برای حمایت از توسعه بازار سهام این کشور اعلام کرد. ژی جینگ پینگ، رئیس‌جمهوری چین، در آخرین اظهارات خود با حمایت از بازار سهام این کشور اعلام کرد: در پی اجرای برنامه توسعه منظم و سالم برای بازار سهام کشور هستیم.

این سخنان رئیس‌جمهوری موجب شد آخرین ساعات معاملاتی در بازار چین با حرکت هیجانی شاخص‌ها همراه شود و در این بین، شانگهای چین را با 1.8‌درصد افزایش روبه‌رو کرد. در دیگر بازارهای آسیایی، شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد 0.4‌درصدی روبه‌رو شد و بورس هنگ کنگ پس از سپری کردن تعطیلات رسمی، معاملات را در روند منفی آغاز کرد. این در حالی است که بازار ژاپن در تعطیلات سه روزه به سر می‌برد و تا روز جمعه هیچ گونه معامله‌ای نخواهد داشت.

نخستین پیش‌بینی‌های «خزامیا»

شرکت زامیاد نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم 12 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را با سرمایه 5 هزار و 529‌میلیارد و 892 میلیون ریال، به‌ صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت زامیاد نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 را مبلغ 81 ریال اعلام کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xoDMhWm6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه