شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

فعالیت در دنیای کسب و کار بدون ارائه محصولات تازه و جذاب چندان فایده ای ندارد. خب ما در دنیایی زندگی می کنیم که چشم مشتریان دائما به محصولات‎ تازه است. حالا اگر در این میان حتی بهترین محصول دنیا را هم داشته باشید، باز هم بدون آپدیت های مداوم و عرضه نسخه های جدید کارتان لنگ خواهد ماند. این دقیقا همان منطقی است که برندهایی مثل اپل یا سامسونگ را به سوی عرضه سالانه گوشی های جدید برده است. خب شاید سری چند سال قبل آیفون یا سری گلکسی اس هنوز هم کاربردهای به روزی داشته باشد، اما علاقه مشتریان برای خرید محصولات تازه همه معادلات را تغییر داده است.

بی شک طراحی و عرضه محصولات تازه اصلا کار ساده ای نیست، اما نباید فکر کنید صرفا با طراحی یک محصول خوب ماموریت تان به پایان رسیده است؛ چراکه این ماجرا بی نهایت طولانی است. خب وقتی شما محصول خوبی داشته باشید اما کسی از آن خبردار نشود، چه فایده ای خواهد داشت؟

مسئله ای که ما در اینجا روی آن متمرکز شده ایم، ربطی به طراحی یک محصول خوب ندارد. خب هر برندی با مطالعه بازار و تحلیل نیاز مشتریان باید به جمع بندی درباره تولید محصول برسد.  چالش اصلی در این میان برنامه ریزی برای معرفی حرفه ای محصول تازه است. به طوری که مشتریان انگیزه و از همه مهمتر نیازی برای خرید حس کنند. ماجرا سخت شد، نه؟

اگر شما هم جزو آن دسته از کارآفرینانی هستید که خیال می کنند یک محصول خوب برای خودش بازاریابی خواهد کرد، باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه در دنیای امروز با کلی تنوع محصولات دیگر کسی نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد. خب اگر شما کنار کشیده و منتظر کشف محصول تان از سوی مشتریان باشید، رقبا اصلا چنین کاری نخواهند کرد. درست در چنینی شرایطی دودستی بازار را به رقبا تقدیم کرده اید.

شما در این مقاله با اصولی کلیدی برای معرفی محصولات تازه به مشتریان آشنا خواهید شد. این امر به شما کمک خواهد کرد درک بهتری از وضعیت کارآفرینی پیدا کرده و از همه مهمتر مهارت های بازاریابی تان نیز تقویت شود.

معرفی یک محصول تازه به طور سنتی برعهده تیم بازاریابی است. با این حال اگر شما تیم بازاریابی مشخصی ندارید، می توانید خودتان آستین ها را بالا زده و وارد گود شوید. خب اجازه دهید با همین مقدمه چینی کوتاه برویم سراغ اصل ماجرا.

معرفی محصول جدید؛ معمایی برای بازاریاب ها

اصول معرفی محصول تازه به مشتریان

هر کاری در این دنیا سختی های خاص خودش را دارد. مثلا معرفی محصول تازه را در نظر بگیرید. تقریبا هر بازاریابی در این دنیا ایده خاص خودش برای رونمایی درست از یک محصول را دارد. به طوری که جمع بندی آرای افراد مختلف در این زمینه اگر نه غیرممکن، بلکه بی نهایت سخت خواهد بود.

مطلب مرتبط: جلب رضایت مشتریان با معرفی محصول تازه

ما در این مقاله قصد نداریم یک دیدگاه خاص را به زور به شما تحمیل کنیم. در عوض سراغ ترسیم مسیری ایده آل برای شما خواهیم رفت. این امر به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم های ممکن را گرفته و نگرانی زیادی از بابت تعامل با مخاطب هدف نداشته باشید.

خیلی وقت ها این استرس بیش از اندازه است که کار آدم را خراب می کند. پس با ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه دور استرس و فشار مضاعف در زمینه معرفی محصولات را خط بکشید.

تعریف مزیت خرید

تعریف مزیت خرید

فرقی ندارد شما دنبال فروش جدیدترین نسخه لپ تاپ برند دل هستید یا یک فوتبال دستی ساده دم دست تان است، در هر صورت اولین مرحله معرفی محصول باید شامل تعریف مزیت خریدش باشد . اینکه مشتریان از دل خرید محصول مورد نظر چه سودی خواهند برد، مسئله ای نیست که به این سادگی مورد بی توجهی قرار دهیم. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب باید اول از همه شناخت خوبی از محصول خود داشته باشید.

آیا شما تمام کاربردهای محصول خود را به خوبی می شناسید؟ این سوالی است که خیلی از کارآفرینان اصلا جوابی برای آن ندارند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم اولین قدم  شما باید کار با محصول تان مثل یک مشتری ساده باشد. اینطوری شناخت خوبی از امکانات و ویژگی های یک محصول پیدا خواهید کرد. چه بسا این نکته در ادامه به شما فرصت خوبی برای شروع تعاملات بیشتر از مشتریان دهد.

بعد از اینکه وضعیت محصول را به طور دقیق مورد بررسی قرار دادید، بد نیست کمی هم که شده به فکر نیازهای مشتریان باشید.

اینکه مشتریان چرا به محصول شما نیاز دارند و حتما باید آن را از شما تهیه کنند، سوالی است که کمتر بازاریابی به طور دقیق مورد توجه قرار می دهد. شاید به همین خاطر همیشه در فرآیند معرفی محصولات با چالش های اساسی رو به رو می شوند.

نکته ای که شما در این میان باید به بهترین شکل ممکن رعایت کنید، تلاش برای درک نیازها و دغدغه های مشتریان است. این امر به شما کمک می کند تا دلایل منطقی و مناسب برای خرید محصول تان به آنها دهید. خب وقتی پای دلایل محکم و مطابق با نیاز مشتریان وسط باشد، دیگر خبری از مقاومت های عجیب نخواهد بود. این نکته ای است که به شما کمک می کند تا درک بسیار بهتری از اوضاع بازار پیدا کنید.

یادتان باشد، شما قرار نیست براساس ترجیحات شخصی سراغ فروش محصولات تان بروید. به علاوه، اینکه خودتان یک محصول را دوست دارید، دلیلی برای اقبال عمومی از آن نیست. پس حواس تان را جمع کنید تا یک وقت دچار مشکل نشوید.

جلب حمایت عمومی در شرکت

جلب حمایت عمومی در شرکت

قدم دیگری که برای معرفی درست و حسابی یک محصول باید طی کنید، تلاش برای جلب حمایت عمومی بخش های مختلف شرکت است. وقتی یک محصول طوری معرفی شود که انتقادهای زیادی در داخل شرکت داشته باشد، بی شک در بخش بیرونی نیز مشکلات یکی پس از دیگری بروز خواهد کرد.

یکی از بهترین نکات برای تعامل با مخاطب هدف در طول سال های اخیر ایجاد سازگاری در درون شرکت است. خب عملکرد سازمان ها در این شرایط خیلی بهتر از هر حالت دیگری خواهد بود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز جلب حمایت تیم های مختلف را ضروری می دانیم.

مطلب مرتبط: 7 شیوه خلاقانه برای معرفی محصولات در شبکه های اجتماعی

شما به عنوان یک بازاریاب باید همیشه حمایت و همراهی تیم فروش را نیز کنار خودتان داشته باشید. این امر می تواند موجب فرآیندی ساده تر در زمینه فروش شده و کارتان را نیز بی نهایت ساده تر سازد. پس به جای اینکه وقت تان را سر کشمکش های الکی در این حوزه هدر دهید، بد نیست کمی هم که شده به فکر همراهی و دیدگاه مشترک باشید. چه بسا همکاران شما در بخش های دیگر ایده های جذابی برای معرفی محصول داشته باشند.

اگر نظر ما را بخواهید، کار تیمی همیشه برنده است. پس شما باید چنین فرآیندی را در دستور کار قرار داده و نشان دهید چقدر برای یک معرفی عالی انگیزه دارید.

مشتریان وقتی هماهنگی یک برند به هنگام معرفی محصولات را مشاهده کنند، خیلی زود با آن کسب و کار به توافق خواهند رسید. این مسئله ای است که می تواند شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.

نمایش اشتیاق و ذوق

نمایش اشتیاق و ذوق

وقتی نسخه جدید کنسول بازی سونی تحت عنوان پلی استیشن ۵ رونمایی شد، شور و شوق بسیار زیادی در میان گیمرها جاری بود. بسیاری از گیمرها فورا سراغ پیش خرید این محصول رفته و برای آنباکس آن لحظه شماری می کردند. این در حالی بود که خودِ تیم سونی نیز شوق و ذوق زیادی در این رابطه داشت!

شاید فکر کنید مدیران یا دست اندرکاران یک برند دیگر نباید شوق زیادی برای محصول شان داشته باشند. خب این مسئله به طور کامل غلط است.

اگر شما برای محصول تان ذوق نداشته باشید، چطور انتظار دارید مشتریان چنین حسی داشته باشند؟ این مسئله ای است که باید به  طور دقیق مورد واکاوی قرار دهید.

وقتی شما حس خوبی درباره محصول تان دارید، این امر به مرور زمان به دیگران نیز منتقل می شود. اینطوری پس از مدت زمانی کوتاه کلی مشتری مشتاق برای خرید از برندتان خواهید داشت. این در حالی است که برندهای بدون شوق و ذوق معمولا در بازار با مشکلات زیادی رو به رو می شوند.

یادتان باشد، شما باید بلد باشید چطور ذوق خود برای رونمایی از محصول تازه برند را نشان دهید. مثلا مصاحبه های کوتاه با کارکنان شرکت یا حتی مدیران ایده خوبی در این میان خواهد بود. اینطوری هیجان قابل ملاحظه ای در شبکه های اجتماعی به پا می کنید.

یادتان باشد، اشتیاق شما باید نسبتی با کیفیت محصول هم داشته باشد. پس اگر محصول تان در حد و اندازه ای نیست که روی آن مانور دهید، بهتر است از همین ابتدا کارتان را خیلی سخت نکنید. این مسئله می تواند بعدها برای تان حسابی دردسرساز شود؛ چراکه فاصله میان شوق و ذوق شما با دنیای واقعی همیشه کار دست تان می دهد.

آموزش تیم در قالب پیش معرفی

آموزش تیم در قالب پیش معرفی

اگر در جریان رونمایی از یک محصول اشتباهاتی روی دهد، معمولا دیگر کسی نمی تواند آنها را میزان کرده و از همه مهمتر کسی نیست که اشتباهات را گردن بگیرد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید از قبل تمرین هایی برای تیم تان در نظر بگیرید.

همانطور که تیم های فوتبال قبل از هر بازی مهم کلی تمرین کرده و تاکتیک های مختلف را مرور می کنند، شما هم باید چنین کاری انجام دهید. این تمرین ها حکم همان بازی تدارکاتی را دارند. اینطوری فرصت دارید تا اشتباهات تان را مرور کرده و نشان دهید به دنبال تغییرات اساسی در کارتان هستید. 

ایده ما در این بخش تلاش برای استفاده از پیش معرفی به عنوان راهبردی برای بهبود شرایط برند است. این امر به شما فرصت خوبی برای تجربه فضای کلی معرفی و رونمایی از محصولات جدید را می دهد.

مطلب مرتبط: چگونه مراسم معرفی محصول جدید برندمان را مدیریت کنیم؟

یادتان باشد، شما نمی توانید یک جلسه تمرینی را کاملا مثل وضعیت واقعی درآورید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای درک حال و هوای رونمایی واقعی تا حد امکان است. مثلا در فرآیند تمرین ها می توانید از مشتریان وفادارتان نیز دعوت به عمل آورید. این امر به شما نشان می دهد چقدر در دنیای کسب و کار برای تعامل با مشتریان آمادگی دارید.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما از هر فرصتی برای ارزیابی کیفیت تان باید استفاده کنید. وقتی درباره معرفی محصولات حرف می زنیم، تمرین در مقابل برخی از مشتریان وفادار یا حتی همکاران فرصتی برای ارزیابی کیفیت خواهد بود. اصلا خجالت نکشید، این تمرین ها برای شناسایی نقاط ضعف شماست. پس همین حالا دست به کار شده و کارتان را پیش ببرید. به علاوه، بد نیست اصلا خودتان از مخاطب برای ارائه بازخورد یا حتی انتقاد دعوت کنید. اینطوری فرصت بهتری برای تعامل و اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت.

یادتان باشد، شما نمی توانید بدون استفاده از نظرات دیگران در کلیات تمرینی یا حتی ارزیابی انتقادی وضعیت به جایگاه خوبی دست پیدا کنید. پس ضروری است از همه توان تان برای بهبود کار سود ببرید، وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

برنامه ریزی برای زمان رونمایی

برنامه ریزی برای زمان رونمایی

یکی از نکاتی که بازاریاب ها هیچ وقت به آن توجه ندارد، محدودیت زمانی برای رونمایی از محصول است.  خب اگر خیلی دست دست کنید، رقبا محصولاتی مشابه را روانه بازار می کنند.  آن وقت شما هم دیرتر از دیگران وارد گود شده اید، هم محصول تان مزیت مشخصی ندارد.

شما تقریبا بعد از اینکه تمرین های اولیه برای رونمایی از محصول را تمام کردید، باید به فکر زمان بندی برای رونمایی باشید. این امر تمام فرآیند فعالیت شما را منظم کرده و اجازه می دهد درک خوبی از شرایط داشته باشید.

یادتان نرود، رقبای شما احتمالا محصولات تازه ای دارند که قصد معرفی اش را داشته باشند. بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنید که ارائه محصول تان خیلی طول نکشد. این مسئله ای است که از بعد زمانی اهمیت فزاینده ای دارد.

اگر فکر کرده اید در دنیا فقط شما برای معرفی محصول تان مشغول تدارک هستید، سخت در اشتباهید. این مسئله ای است که اگر زود به فکرش نباشید، حسابی شما را آزار خواهد داد.  ایده ما برای شما در این بخش تلاش برای انتخاب زمانی است که با مراسم رونمایی دیگر برندها یا رقبای تان تداخل نداشته باشد. اینطوری می توانید روی کلی تمام توجه مخاطب به طور کامل حساب باز کنید. بی شک این امری نیست که به این سادگی از کنارش عبور کرده یا مورد بی توجهی قرار دهید.

وقتی دنبال زمان مناسب برای رونمایی از محصولات تازه هستید، بد نیست شرایط زمانی مخاطب تان را نیز مدنظر داشته باشید. این امر می تواند به شما نشان دهد تا چه میزان فرصت برای جلب نظر عمومی مشتریان دارید. پس سعی کنید روز و تاریخی را انتخاب کنید که به شما برای بهبود وضعیت تان در جلب مشارکت مخاطب کمک کند.

نکته پایانی اینکه گاهی اوقات در فصل های خاصی از سال فرصت بهتری برای رونمایی از محصولات وجود دارد. مثلا در صنعت گیم تابستان همیشه حس و حال خاصی دارد. بنابراین شما در همین بازه زمانی باید در صنعت گیم به دنبال رونمایی از محصولات تازه تان باشید، وگرنه شاید هیچ فرصتی برای درخشش در بازار نصیب تان نشود.

تقویت کنجکاوی مخاطب

تقویت کنجکاوی مخاطب

یکی از نکات ویژه ای که همیشه باید روی آن حساب کنید، میزان کنجکاوی مخاطب تان است. این امر نیازمند توجه به نکاتی مثل سلیقه مخاطب و صدالبته تلاش برای پنهان نگه داشتن برخی از ویژگی های محصول تا روز پایانی است. چنین روزی برای شما مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. مثلا کنجکاوی مخاطب را تقویت کرده و کمک می کند بدون دردسر کارتان را پیش ببرید. فراموش نکنید در دنیای امروز جایی برای برندهای کم هیجان یا بی سلیقه نیست. به همین خاطر شما باید همیشه به بهترین شکل ممکن هیجان مشتریان را افزایش دهید. این امر می تواند در بلندمدت شانس تان برای تعامل دیدار با مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

یادتان باشد، اینکه مشتریان محصول شما را جذاب تلقی کنند، فاصله ای معنادار تا خرید نهایی شان از شما خواهد داشت. این مسئله ای است که می تواند سرنوشت محصول تان را به طور کامل تغییر دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه برای روز رونمایی از محصول غافلگیری های خاصی در چنته داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا وضعیت بهتری برای محصول تان در بازار ایجاد کرده و انگیزه افراد برای پیش خریدش را نیز دوچندان کنید .

مطلب مرتبط: 11 اقدام ضروری در راستای معرفی محصول

انتشار اطلاعات کامل 

انتشار اطلاعات کامل 

هر برندی برای اینکه محصولش در بازار موفق باشد، باید آن را برای مشتریان اثبات کند. اینکه شما دوست دارید یک محصول در بازار با فروش بالایی همراه باشد، الزاما مشتریان را سر ذوق نمی آورد. در عوض این مشخصات دقیق محصول تان است که اهمیت محوری خواهد داشت. این امر می تواند شما را بدل به یک برند بی نهایت جذاب برای مشتریان کرده و محصول تان را در همان روز اول کاملا تمام کند.

اگر شما نتوانید اطلاعات کامل محصول تان را سر موقع منتشر و به دست مخاطب برسانید، مراسم تان دیگر برای آنها جذابیت زیادی نخواهد داشت. این در حالی است که همیشه باید وضعیت تان در این حوزه را بهبود بخشیده و نشان دهید به فکر مشتریان هستید.

انتشار کامل اطلاعات مربوط به محصول باید زمانی صورت گیرد که مشتریان را هیجان زده کند. به علاوه، شما با طراحی انواع کمپین بازاریابی باید مطمئن شوید اطلاعات مورد نظر به بهترین شکل ممکن به دست مخاطب خواهد رسید. این امر اهمیت ویژه ای داشته و نشان می دهد تا چه حد شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب آمادگی دارید.

فراموش نکنید، هیچ مشتری در این دوره و زمانه بدون کسب اطلاعات دقیق درباره یک محصول دست به خرید نمی زند. پس اگر فکر کرده اید شانسی برای مخفی کاری درباره مشخصات محصول داشته و می توانید از این امر به عنوان نکته ای هیجان انگیز سود ببرید، باید بگوییم سخت دراشتباهید؛ چراکه کارتان در دنیای کسب و کار اصلا به این راحتی نخواهد بود. در عوض باید سعی کنید درباره مشخصات اصلی محصول تا حد امکان با مشتریان روراست باشید. در غیر این صورت مشتریان به ساده ترین شکل ممکن سراغ سایر گزینه های موجود در بازار رفته و دست تان در پوست گردو خواهد ماند.

استفاده از تبلیغات هدفمند

استفاده از تبلیغات هدفمند

شما قرار نیست برای رونمایی از محصولات برند ولخرجی های بسیار زیادی در بازار داشته باشید. در عوض بهتر است تمام هزینه ها با طور هدفمند صورت گرفته و نشان دهید چرا خودتان را کارآفرینی حرفه ای می دانید.

این روزها تب شبکه های اجتماعی حسابی فراگیر است. درست به همین خاطر شما باید برای تبلیغات محصول تازه تان روی شبکه های اجتماعی به طور خاص سرمایه گذاری کنید . این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای فروش محصولات و تعامل بهتر با مشتریان دهد. 

باور کنید یا نه، این روزها مشتریان بیشتر با چشم شان خرید می کنند تا دلیل و منطق. به همین خاطر شما باید محصول تان را با زرق و برق خاصی پیش روی مخاطب قرار دهید. فضای شبکه های اجتماعی به خاطر اینکه فرصت خرید مستقیم را فراهم می کند، گزینه ای جذاب محسوب می شود. به همین خاطر همیشه باید نیم نگاهی به این بخش داشته باشید.

یادتان نرود، مسئله مربوط به فروش محصولات امری نیست که به این سادگی از کنارش عبور کنید. به همین خاطر تلاش برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند جذابیت خاصی برای رونمایی از محصول تازه برندتان داشته باشد. در این میان لازم نیست سراغ تمام برندها و پلتفرم های اجتماعی بروید. در عوض می توانید به ساده ترین شکل ممکن بر روی گزینه های محبوب برای مخاطب تان سرمایه گذاری کنید . این امر وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر خواهد داد. به علاوه، هزینه های مربوط به بازاریابی را نیز به شدت کاهش می دهد. به همین خاطر باید همیشه حواس تان به این مسئله کلیدی باشد.

سخن پایانی

بازاریابی و رونمایی از محصولات تازه پیوند

بازاریابی و مسئله رونمایی از محصولات تازه پیوند نزدیکی با هم دارند. این ماجرا باعث شده بسیاری از بازاریاب ها در عمل مسئول مدیریت فرآیند رونمایی از محصولات جدید یک برند در نظر گرفته شوند. این مسئله ای است که برای بازاریاب ها چالش ها و در عین حال سوالات زیادی به همراه می آورد.

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات مربوط به بررسی محصولات را به اتفاق شما مرور کنیم. این امر با هدف آمادگی هرچه بیشتر برای رونمایی درست و حرفه ای از محصولات تازه برند صورت گرفت. شما الان آمادگی لازم برای هنرنمایی در عرصه معرفی محصولات تازه برند را دارید. یادتان باشد، مسئولیت شما در این بخش به هیچ وجه ساده نیست. بنابراین باید دائما به دنبال ایده های تازه برای بهبود کارتان باشید.  ما هم در روزنامه فرصت امروز قول می دهیم خیلی زود با ایده های بیشتر در این حوزه مهمان تان باشیم. تا آن زمان بد نیست ایده های مورد بحث در این مقاله را به طور دقیق اجرا کنید.

مطلب مرتبط: نکاتی که باید هنگام معرفی محصول رعایت کنید

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اصول رونمایی از محصولات تازه برند کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده راهنمایی شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.indeed.com

https://blog.hubspot.com

https://getwpfunnels.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0m3aoN8i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه