یاهو میخواهد وابستگی شما به حفظ پسورد یا ایجاد پسوردهایی را كه به آسانی قابلیت حدس زدن یا هك شدن دارند، از بین ببرد. این هدف با معرفی یك سیستم خاص در صورت نیاز به log in شدن و ارسال یك پسورد برای هر بار وارد ایمیل شدن محقق میشود. چنین رویكرد جدیدی به منظور افزایش امنیت و كاهش امكان هك شدن اكانت یاهوی كاربران اتخاذ شده كه در برخی موارد این هدف تحقق یافته است.
میلیونها نفر به این ترتیب در باز كردن ایمیل خود با مشكل دست و پنجه نرم نخواهند كرد. نهتنها پسوردهای ایمیل افراد بهطور طبیعی تا حدی قابلیت هك شدن را دارند (در این خصوص انتخاب پسوردهای تصادفی به دیگران ترجیح داده میشود)، بلكه ذاتا نیز ناامن هستند زیرا در صورت هك شدن، بخشهای بزرگی از هویت دیجیتال شما یا كل آن را در اختیار هكرها قرار خواهند داد.
پسوردهای یكبار مصرف كه پس از ورود به ایمیل بار دیگر قابل استفاده نیستند، به منظور حذف زنجیره رمز عبور یا اثر دومینوی بالقوه آن طراحی میشوند زیرا پسوردهای فوق خاص اكانت یاهوی شما هستند اما در یك مورد باید بهشدت احتیاط كنید: اگر گوشی موبایل خود را گم كنید، فرد یابنده بلیت دسترسی به ایمیلتان را خواهد داشت. در برخی موارد، در صورت دریافت اخطار در قالب پیامك روی صفحه نمایش موبایل خود، پسورد یك بار مصرف حتی چنانچه گوشی قفل باشد، قابل مشاهده خواهد بود.
بنابراین چنانچه گوشیتان را گم كردید، شخص یابنده حتی نیاز به دانستن رمز گوشی شما ندارد. در صورت اطلاع از ID شما او میتواند به اكانت یاهویتان دسترسی پیدا كند. یك راه بهتر شاید انتخاب پسورد دو مرحلهای باشد كه به موجب آن پس از وارد كردن پسورد اصلی، از طریق پیامك یك پسورد موقتی نیز برایتان ارسال خواهد شد. این پایه و اساس یك سندیت دو فاكتوری است. اقدام فوق نخستین گام برای حذف پسورد به شمار میرود.
یاهو حق تمركز روی امنیت تلفن همراه را دارد. این حوزهای است كه در آن یك كاربر معمولی اینترنت همواره غافل از بهترین روشهاست. حتی افراد مطلع نیز گاهی گرفتار میشوند. بهترین روش برخورداری از یك password manager، مثل1 Password یا LastPass و در ادامه اطلاع از خطرات داشتن یك ایمیل است. یاهو همچنین اخیرا از نگاهی اجمالی به پلاگین رمزگذاری ایمیل end-to-end خبر داد كه نتیجه همكاری با گوگل است.
راهحل جدید یاهو روشهای رمزگذاری متداول را بسیار آسانتر از قبل میكند. استفاده از این ویژگی برای كاربران اختیاری خواهد بود. درصورت فعالسازی، با وجود حفظ بدنه رمزآمیز یك ایمیل، جزییات اصلی مثل برچسب زمان و موضوع تكه تكه شده باقی میماند. یاهو انتظار دارد كه این شكل جدید ایمیل قبل از پایان سال در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.