پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب و کار (209)

گزینش کارمندان جوان

9 سال پیش ( 1394/2/19 )
 

پرسش: مدیر کسب‌وکاری هستم که گروه هدف محصولاتم جوانان هستند. به همین خاطر مجبورم برای ارتباط راحت‌تر با مشتریان از فروشندگان جوان استفاده کنم. برای انتخاب آنها باید به چه نکاتی دقت کنم، لطفا در این باره راهنمایی کنید؟

choise

پاسخ کارشناس: فروشندگی شغل باارزشی است، ولی ماندن طولانی در آن دیگر ارزش محسوب نمی‌شود و معمولاً افراد بعد از مدتی ارتقای سمت پیدا کرده و به پست‌های دیگر می‌روند. فروشندگی نیاز به انگیزه و انرژی بالایی دارد، پس گروه سنی جوان بهترین گزینه برای این سمت سازمانی هستند اما مدیریت کردن گروه سنی جوان‌ترها سخت‌تر از گروه‌های سنی دیگر است.

برای مدیریت این گروه سنی بهتر است به چند نکته دقت کنید. نکاتی مانند:

1- این گروه سنی علاقه زیادی به اشتراک گذاشتن دارند، بررسی‌ها نشان داده آمار بالایی از فروشندگان جوان تمایل دارند که دوستان‌شان از همکاران‌شان باشند، پس این بهترین فرصت است تا با ایجاد فضای مناسب برای گردهمایی این گروه حس دوستی و علاقه به کسب وکارتان را فراهم کنید. البته در این باره باید مراقب بود که این گروه سنی از هدفی که کسب وکار دنبال می‌کند، دور نشوند و نسبت به کاری که انجام می‌دهند بی‌تفاوت نشوند. 

2- جوان‌های امروزی به نسبت قدیمی‌ترها وابستگی شدیدی به خانواده‌ها دارند، چون بسیاری از مسائل مالی شان را خانواده تأمین می‌کند و در این باره شاید احساسی و عاطفی‌تر باشند. از طرفی همین عامل باعث می‌شود که آنها آموزش پذیرتر بوده و حرف شنوی بهتری از بزرگ‌ترهای خود داشته باشند، پس در این گروه سنی به جنبه‌های مثبت و منفی این نکته دقت کنید.

3- مرز میان مدیر و کارمند برای آنها معنای خاصی ندارد. این گروه به نسبت قبل کمتر به اقتدار مدیریت اعتقاد دارند و دوست دارند در محیطی کار کنند که به‌طورغیررسمی با مافوق خود ارتباط برقرار کنند به همین دلیل شاید به‌راحتی به مدیر خود پیامک بزنند و برای او لطیفه ارسال کنند، در این شرایط مدیران باید سعی کنند که با نیروهای خود دوست باشند و از طرفی جایگاه خود را نیز به آنها گوش زد کنند. 

4- این گروه سنی از بازخورد منفی و انتقاد می‌ترسند، اکثر مدیران فروش عنوان می‌کنند که در جلسات آموزشی وقتی می‌خواهند نکاتی را به فروشندگان جوان خود گوشزد کنند، اگر لحن آنها جدی شود فورا آنها گارد دفاعی می‌گیرند و می‌ترسند، به همین دلیل بهتر است که مدیران بازخوردهای منفی خود را میان بازخوردهای مثبت به فروشندگان جوان خود منتقل کنند تا آنها را از حالت دفاعی خارج کنند. نکته آخر اینکه همان قدر که این نیروها دوست داشتنی هستند، گاهی از کنترل خارج شده و برخوردهای عجیبی از خود نشان می‌دهند. حال مدیری که صبور و با اقتدار است به‌راحتی به نیروهای خود گوشزد می‌کند که روی کار متمرکز شوند و اوضاع را کنترل می‌کند.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wAbYzLgh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه