شنبه, ۸ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sat, 28 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
فرصتی که اینترنت در اختیارتان می‌گذارد

هنرت را اینترنتی بفروش!

10 سال پیش ( 1393/6/19 )
پدیدآورنده : علی نعمتی شهاب  

فروش اینترنتی در سال‌های اخیر به یکی از گزینه‌های جدی برای کسب‌و‌کارهای خانگی و شخصی تبدیل شده است. با افزایش قابل توجه ضریب نفوذ اینترنت در کشور و تغییر سبک زندگی مردم جامعه و تقویت روزافزون اعتماد مردم جامعه به خرید اینترنتی، فرصت‌های کسب‌و‌کار در فضای مجازی هر روز بیش‌تر از قبل می‌شود. در این میان کسانی برنده هستند که بتوانند با درک این فرصت‌های ناب و استفاده از آنها در راستای عرضه‌ تخصص و مهارت‌های خود، حوزه‌های جدید فروش اینترنتی را شناسایی و از آن در راستای تخصص خود بهره‌برداری کنند.

وقتی از فروش اینترنتی سخن می‌گوییم، معمولا فروش محصولاتی مرتبط با فضای فناوری اطلاعات و اینترنت به ذهن می‌رسد. در واقع از آنجایی که اغلب، تجربیات ما در زمینه‌ خرید اینترنتی استفاده از خدماتی چون دسترسی به حجم اینترنت، پرداخت قبوض مختلف تلفن و آب و برق و... ، دسترسی به سایت‌های مختلف اینترنتی و مواردی شبیه اینها بوده است و عموما یا از طریق اینترنت کالا و محصولی را خریداری نکرده‌ایم، یا اینکه تجربه‌ موفقی نداشته‌ایم، زمانی که قصد فروش کالایی داریم هم خیلی به گزینه‌ فروش کالا از  طریق اینترنت فکر نمی‌کنیم. حتی اگر هم به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای محصول و کالا هم فکر کنیم، عموما ریسک فروش اینترنتی محصولات و کالاهای خودمان را نمی‌پذیریم و به‌سراغ فروش محصولات و کالاهای دیگران می‌رویم. این در حالی است که اینترنت به شما اجازه می‌دهد تا با ‌راحتی و سرعت بیشتر به مشتریان محصولات تولیدی خود دسترسی داشته باشید و در نتیجه بتوانید با حذف واسطه‌ها به درآمد بیشتری نیز دست پیدا کنید.

 



رونق کسب‌وکار خانگی
بیایید جور دیگری به ماجرا نگاه کنیم؛ می‌دانیم که تمامی هدف فعالیت‌ها و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات و توجیه اصلی استفاده از واسطه‌ها، تسهیل دسترسی و افزایش تعداد فرصت‌های فروش است، بنابراین هر روش جایگزینی می‌تواند به‌همین شکل برای کسب‌و‌کارها توجیه‌پذیر باشد. این مسئله به‌ویژه زمانی که شما کسب‌و‌کار خانگی یا شخصی خودتان را دارید و از فروش محصولات خود کسب درآمد می‌کنید اهمیت بسیار بیشتری می‌یابد. در این حالت بودجه‌ شما اجازه‌ استفاده از روش‌های معمولا پرهزینه‌ تبلیغات را نمی‌دهد، بنابراین مجبورید از طریق واسطه‌ها محصول خود را به‌فروش برسانید یا اینکه هزینه‌ اولیه‌ بالای تاسیس یک فروشگاه را خودتان برعهده بگیرید. اینترنت هر دو عامل را حذف می‌کند؛ شما با هزینه‌ بسیار کمتر (و حتی رایگان) می‌توانید به همان مشتریان بالقوه‌ کسب‌و‌کارتان دسترسی داشته باشید. این روزها بخش عمده‌ای از زمان روزمره‌ مشتریان شما به حضور در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، بنابراین فرصت طلایی برای فروش محصول و کالای شما از طریق اینترنت فراهم شده است.   یک نوع از کسب‌و‌کارهای شخصی مبتنی بر فروش اینترنتی که در سال‌های اخیر در ایران بسیار موفق بوده‌اند، کسب‌و‌کارهای فروش محصولات هنری و دستی هستند. شما اگر هنرمند برجسته‌‌ای هستید، می‌توانید از طریق فروش محصولات هنری‌تان پول دربیاورید. هنر می‌تواند هر چیزی باشد؛ از نقاشی و طراحی گرفته تا عكاسی و از ساخت عروسك‌های پارچه‌ای گرفته تا معرق‌كاری و هر محصول هنری یا صنایع دستی دیگر. در واقع هر چیزی كه بشود به آن محصول هنری گفت می‌تواند مشتریان بالقوه‌‌ای داشته باشد؛ آن هم در ایران امروز كه مردم اگر به‌دلیل سلیقه هنری نیز دنبال محصولات هنری نباشند، برای چشم و هم‌چشمی حتما این كار را می‌كنند!حتی اگر الان هنرمند نیستید اما احساس می‌كنید استعداد و قابلیتش را دارید، در یك كلاس هنری ثبت‌نام و هنرآموزی كنید. نگران ناشناخته بودن هم نباشید؛ پیكاسو و موتزارت و داوینچی هم آن اوایل شناخته شده نبودند. تجربه سال‌های اخیر ایران نیز نشان می‌دهد که خیلی از هنرمندان حتی ناشناخته هم با حضور در اینترنت توانسته‌اند هم برند شخصی و هنری فوق‌العاده‌ای برای خودشان بسازند و هم از این برند برجسته برای فروش محصولات هنری خود و کسب درآمدهای فوق‌العاده استفاده کنند.
چه چیزی را
می‌خواهید بفروشید؟
برای حضور در این بازار جذاب شما لازم است این کارها را انجام دهید؛ تصمیم بگیرید که قرار است چه چیزی را از طریق اینترنت بفروشید. آیا بین محصولات هنری‌تان محصولات خاصی هست که فکر کنید برای فروش اینترنتی مناسب‌ترند؟ با جست‌وجو در اینترنت و حضور در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال تجربیات فروش محصولات هنری مشابه با خودتان بگردید. توجه کنید که نیازی نیست حتما به آمار فروش محصولات دسترسی داشته باشید. همین که فروش اینترنتی یک محصول برای مدت زمانی قابل توجه
-‌ مثلا شش ماه-‌ ادامه پیدا کند، یعنی این کار برای هنرمند مورد نظر سودآور بوده است. از دوستان و آشنایان‌تان هم می‌توانید سوال کنید که چه چیزی را می‌خواهند یا ترجیح می‌دهند اینترنتی بخرند. شاید بد نباشد برای شروع، یک یا دو محصول‌ غیراصلی‌تان-‌ یعنی محصولی که در صورت فروش نرفتن هم برای شما ضرر خاصی ایجاد نمی‌کند-‌ انتخاب کنید.

کانال‌های فروش
 ایجاد کنید
حالا وقت ایجاد کردن کانال‌های فروش از طریق اینترنت است. شما انتخاب‌های گوناگونی می‌توانید داشته باشید. عموما انتخاب اول افراد ایجاد یک وب‌سایت شخصی برای عرضه محصولات از طریق آن است، اما این تنها راه ممکن نیست و البته هزینه اولیه زیادی هم دارد که ممکن است در کوتاه‌مدت توجیه‌پذیر نباشد. اما چه راه‌های جایگزینی وجود دارد؟ ما چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم:
ـ در شبکه‌های اجتماعی یک صفحه شخصی درست کنید و عکس محصولات خود را روی آن قرار دهید. سپس صفحه‌تان را به دوستان‌تان معرفی کنید و از آنها بخواهید در تبلیغ آن از طریق به‌اشتراک‌گذاری عکس‌ها به شما کمک کنند. در این زمینه شبکه اجتماعی «اینستاگرام» کاربرد بسیار موفقی داشته است و هنرمندان بسیاری از آن برای معرفی خود و محصولات‌شان استفاده می‌کنند. البته فراموش نکنید که تنها شبکه‌های اجتماعی خارجی در این زمینه تاثیرگذار نیستند. شبکه‌های اجتماعی داخلی-‌ به‌ویژه شبکه داخلی مشابه اینستاگرام با نام لنزور-‌ این روزها در میان مردم بسیار پرطرفدار شده‌اند و در نتیجه گزینه‌‌های بسیار مناسبی برای حضور و انجام تبلیغات شما هستند.
ـ با چند نفر از دوستان‌ هنرمندتان وب‌سایت فروشگاه اینترنتی محصولات هنری راه بیندازید. چه بهتر که تنوع هنرها و محصولات هنری‌ موجود در این وب‌سایت بیشتر باشد. به‌ این ترتیب هم هزینه‌های راه‌اندازی وب‌سایت‌تان کاهش می‌یابد و هم یک تیم-‌ و نه یک فرد-‌ برای تبلیغ و شناخته شدن وب‌سایت تلاش می‌کنند. همین کار مشترک را می‌شود روی صفحات شبکه‌های اجتماعی هم پیش برد.
ـ در سال‌های اخیر فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری ایجاد شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند محصولات هنری خودتان را از طریق آنها به مشتریان بفروشید. خوبی این فروشگاه‌ها حذف هزینه‌‌های اولیه ایجاد وب‌سایت و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی شما است (چون آنها برای شناخته شدن وب‌سایت خودشان تبلیغ می‌کنند!) البته در مقابل، آنها درصدی از فروش شما را برای خود برمی‌دارند. با جست‌وجو در اینترنت به‌راحتی می‌توانید این وب‌سایت‌ها را بیابید.

تبلیغ یادتان نرود
حالا وقت شناسندن خودتان و تبلیغ فروشگاه اینترنتی محصولات هنری شما و البته فروش است. برای خودتان یک کارت ویزیت و بروشور که روی آن آدرس اینترنتی‌تان درج شده درست کنید. سپس برای شناخته‌ شدن می‌توانید سری به محافل هنری شهرتان بزنید، به گالری‌ها مراجعه یا از تبلیغات اینترنتی استفاده كنید. شركت در بازارچه‌های خیریه و فصلی هم بسیار مفید است. مراجعه به فروشگاه‌های محصولات هنری و تشریح ویژگی‌های برتر دستاورد هنری شما و مذاكره با فروشنده‌های آنها هم می‌تواند اثربخش باشد. هر جا حضور پیدا می‌یابید فروشگاه اینترنتی خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید.
 از آنها بخواهید حتما سری به این فروشگاه بزنند. سپس می‌توانید از امکان خرید و پرداخت اینترنتی، واریز مبلغ محصول به شماره کارت یا حساب شما و تحویل مبلغ به پست یا پیک موتوری در زمان تحویل محصول استفاده کنید. فراموش نکنید که تحویل به‌موقع محصولات باکیفیت به نخستین مشتریان شما، کلید اصلی در موفقیت فروشگاه اینترنتی هنری شما است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CyG0P84J
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه