جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

همراهي تجاری با کمپين مذهبی

9 سال پیش ( 1393/11/29 )
پدیدآورنده : حسین محمدیان  

زماني که کمپين‌هاي اجتماعي توسط برندها و نام‌هاي بزرگ تجاري مورد حمايت قرار بگيرند، مطمئنا اثرگذارتر و با دامنه وسيع‌تري برگزار خواهند شد. اين اتفاق بارها در کشور ما افتاده است. حمايت برندها از روز هواي پاک، روزخليج فارس، روزمادر، روزپدر و... هر کدام به نوعي نشان از اين دارد که سازمان‌ها مي‌خواهند از اين طريق با مشتريان خود ارتباط برقرار کنند و همراهي خود را نشان دهند و از اين راه به منافع تجاري خود نيز برسند. به‌هرحال در پشت پرده هر اقدامي در جهت مسئوليت اجتماعي شرکت‌ها هدفي تجاري نهفته است که بايد برآورده شود. شرکت‌ها بنگاه‌هاي اقتصادي هستند که اگر غير‌اين عمل کنند هزينه‌هاي‌شان در جهت بيهوده‌اي به هدر مي‌رود. 

يکي از اقدامات شرکت‌ها در حوزه مسئوليت اجتماعي حمايت از کمپين‌هاي اجتماعي است. کمپين‌هايي که يا توسط مردم يا توسط يک سازمان به‌طور خودجوش شروع شده و ادامه پيدا مي‌کنند. برندها با حمايت خود از اين‌گونه کمپين‌ها باعث رسيدن سريع‌تر آنها به اهداف‌شان مي‌شوند.

در اين راستا شبکه‌هاي اجتماعي در پخش ويروسي چنين کمپين‌هاي اجتماعي نقش‌ مهمي بازي مي‌کنند. کمپين‌هايي که در چنين فضاهايي برگزار مي‌شوند معمولا هزينه‌هاي زيادي نمي‌برند و فقط به يک طرح و شعار قوي نياز دارند، شعاري که بتواند با فرهنگ‌ها و همه قشرهاي جامعه ارتباط برقرار کند. کمپين «من عاشق محمد(ص) هستم» چندي است در فضاها و شبکه‌هاي اجتماعي مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اين کمپين بعد از توهين مجله فرانسوي به پيامبر اسلام (ص) توسط سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران برگزار شده است. 

اين کمپين به زبان‌هاي مختلف هشتگ‌گذاري شده است و درحال‌حاضر کاربران مسلمان اينستاگرام، تویيتر و فيس بوک در نقاط مختلف دنيا از آن استقبال کرده‌اند. در راستاي اين کمپين، اپراتور همراه اول نيز در اقدامي با اکران یک آگهي محيطي از آن حمايت کرده است. البته شعار و تصوير به‌کار رفته در آگهي همراه اول با شعار اصلي اين کمپين متفاوت است. «همراه با پيامبر مهرباني(ص)» شعار آگهي محيطي همراه اول است. شعاري که به نظر اين اپراتور بر اساس نامش طراحي شده است تا مخاطب با خواندن آن نام اين اپراتور در ذهنش تداعي شود. اين اپراتور در راستاي اقدام اخير خود خبر فعال سازي رايگان آواهاي انتظار را نيز در آگهي محيطي به مشتريان نويد داده است.

علاوه بر اين اپراتور، برخي ديگر از نام‌هاي تجاري نيز از اين کمپين حمايت کرده‌اند، حمايتي که به نظر اگر با همان شعار و همان تصوير کمپين اصلي بود، مي‌توانست ارتباط بهتري با مشتريان برقرار کند و نشان‌دهنده مسئوليت اجتماعي بيشتر سازمان‌ها باشد. بارها کارشناسان تاکيد کرده‌اند که در اقدامات مسئوليت اجتماعي، برندها نياز نيست که دائم نام خود را تکرار کنند. چون وجود لوگو برند در کنار آن اقدام، پيام را به مشتريان مي‌رساند. ولي باز هم برندها راضي نمي‌شوند از خير تاکيد بر نام خود در آگهي‌هايي که براي آنها هزينه کرده‌اند، بگذرند. اين در حالي است که وقتي در مسئوليت اجتماعي دائما نام برند آورده مي‌شود، حال وهواي تجاري اقدام خيرخواهانه برند پررنگ‌تر مي‌شود و مطمئنا تاثيرآن نيز کمتر خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4wFmVXEj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه