اگر درخصوص راهاندازی محصول جدید خود که متفاوت از سایر کالاهایی است که تاکنون تولید کردهاید سوالی دارید و علاوه بر جستوجوی افزایش درآمد با ریسکی بالا به دنبال مشاوره میگردید، در ابتدا باید به شما تبریک گفت.
اگر شرکت موفقی داشته باشید بهآسانی میتوانید نتایج خوبی را به دست آورید. اما بد نیست خطرات ورود به بازارهای جدید را نیز در نظر بگیرید. اگر در راهاندازی محصول خود موفق باشید، علاوه بر در اختیار داشتن گروه جدیدی از مشتریان، استفاده از دانش و مشورت مشتریان نیز میتواند راههای جدیدی را در راستای رشد شرکت شما ارائه دهد. از مشتریان خوب خود بخواهید محصول جدید شما را آزمایش کنند و صادقانه نظر خود را نسبت به آن محصول بازگو کنند. «مری کی هاید» کارشناس ارشد بازاریابی و نویسنده کتاب «اتصال قرمز»، درخصوص مدیریت فروشگاه با نرمافزار با اشاره به تنظیم تست قابل برگشت بودن محصولات خریداری شده توسط مشتریانی که آنها را دوست ندارند، اضافه میکند که این روند در درازمدت برای جذب مشتری کارایی بسیار بالایی دارد.
فیل بیکر، کارشناس توسعه محصول و نویسنده کتاب معروف «از مفهوم تا مشتری» میگوید: در برخی از تبلیغات ماشینی هر زمان شرکتی در تولید محصول خود پیشرفت و طرح جدیدی از آن را تولید کند، مطبوعات تجاری و وبلاگنویسان به سمت آن موضوع کشیده میشوند و این نخستین گام در راستای پیشرفت شما است. کری اسمیت، طراح و بازاریاب تبلیغات، حدود دو سال پیش فهرستی از محصول صنعتی خود یعنی پنکه سقفی خانگی را تنظیم کرد و از آنجا که نام تجاری شرکت او در تولید فنهای صنعتی پرآوازه بود و برای کاربران مسکونی شناخته شده نبود، اسمیت دو میلیون دلار برای تبلیغات در نشریههایی که کالاهای مصرفی را تبلیغ میکردند با عنوان «ما قصد به اشتراکگذاری محصول تولیدی خود را داریم» هزینه کرد.
او اذعان میکند باید مبارزات انتخاباتی و تبلیغاتی را گسترش داد. بیکر در بخشی از کتاب خود درخصوص نظرات مشتریان اضافه میکند اجازه دهید آنها در مورد مدلهای جدیدی که در ذهن دارند توضیح دهند. امکان دارد مشتریان مدلهای مدرنتری از محصولات شما را در ذهن خود طراحی کنند و شما باید نخستین نوع آن محصول را به نشانه قدردانی در اختیار آن مشتری قرار دهید.
هاید نیز در بخشی از کتاب اتصال قرمز خاطرنشان میکند: از نخستین مشتریان خود برای بررسی چشماندازتان سوال بپرسید، آنها در ابتدا ممکن است متوجه نشوند شما چه چیزی از آنها میخواهید، زمانیکه از نیت شما آگاه شدند به آنها اطمینان دهید که از محصول شما به بهترین شکل ممکن برخوردار خواهند شد. این روش مشتریان را جلب میکند و شما را در راه رسیدن به خواستههایتان یاری میرساند. از مشتریان بخواهید هیجان، اعتبار، تجارب و کمی از وقت خود را به شما قرض دهند.