کسبوکارها معمولا وقتی سرمایهشان افزایش مییابد به فکر توسعه حوزه کاریشان میافتند؛ شیوهای که در کشورمان نیز بارها میان کسبوکارها اتفاق افتاده اما این شیوه گسترش، باید براساس اصول و قواعد باشد، چون اگر کسب وکاری بدون برنامهریزی دقیق وارد حوزه جدیدی شود، مطمئنا صدمات جبرانناپذیری به خود وارد خواهد کرد؛ برای مثال در کشورمان کسب وکاری که در حوزه شویندهها فعالیت داشت به یکباره وارد حوزه تولید محصولات غذایی شد. مخاطبان این کسبوکار وقتی متوجه این موضوع شدند ناخودآگاه نسبت به آن عکسالعملهای مختلفی نشان دادند.
این کسبوکار بعد از مدتی حضورش در هر دو حوزه کمرنگ شد؛ کارشناسان عامل اصلی مشکل این کسبوکار را ورود بدون مطالعه به حوزه جدید دانستند. درنتیجه بهتر است مدیران، دانش کافی را نسبت به پروژهای که میخواهند وارد آن شوند، بهدست بیاورند. اگر مدیران کسبوکارها بدون اطلاعات درست و تخصصی وارد یک معامله یا پروژه شوند، وقت و پول خود را هدر دادهاند. در این شرایط اگر کسبوکار در بازار موقعیت خوبی داشته باشد، در صورت اشتباه رقبای آن بیصبرانه تلاش خواهند کرد که جایگاهش را کسب کنند.
به هرحال ورود به هر کسب وکاری مخاطرات خاص خود را دارد اما مدیرانی که با دانش لازم وارد یک کسبوکار تازه شوند، مطمئنا تصمیمگیری بهتری نسبت به عملکردهایشان خواهند داشت. جالب است بدانید مدیرانی که دائم در حال کسب اطلاعات تازه حوزه کسب وکار خود هستند، نسبت به این کار اعتیاد پیدا میکنند و تمایل دارند که هر روز متخصصتر شوند.
علاوه بر این، کسب دانش بیشتر، مدیران را افرادی جذابتر و علاقهمندتر نشان خواهد داد. در این باره مدیران اگر بتوانند از اطلاعات کسب کرده خودشان فایلهایی را هم آماده داشته باشند که در صورت نیاز به آن مراجعه کنند، نتیجه بهتری را در این باره بهدست خواهند آورد. شیوه عنوان شده برگرفته از عملکرد مدیران بزرگ دنیاست که سالها براین اساس به موفقیتهای بزرگی دست یافتهاند.