یکی از زیباییهای هر خانه کف آن است. شاید تا یک دهه گذشته برای افراد مهم نبود که کفپوش خانه چه جنس و رنگی دارد. غالبا مردم موکت را انتخاب میکردند که آن هم با وصله و پینه در هر منزل مشاهده میشد، اما امروزه شاهد این هستیم که هر خانه دارای کفپوشهای خاص و منحصر به فرد است؛ یا از پارکت تشکیل شده یا سرامیک یا کفپوشهای جدید موجود در بازار به نام لمینیت. در این گزارش میخواهیم راههای افزایش مشتری در شغل فروش کفپوش را آن هم با وجود رقبا و تقاضای فراوان برایتان شرح دهیم. نکاتی که شاید با آن برخورد داشتهاید اما بدون توجه از کنار آن گذشتهاید.
طراحی منحصر به فرد
مغازه شما باید دارای طراحی خاصی باشد. آنقدر خاص که هر مشتری برای ورود به مغازه حس متفاوتی داشته باشد. این طراحی خاص میتواند برگرفته از چند نوع کفپوش باشد. یعنی مغازه خود را با چند نوع کفپوش تزیین کنید. همچنین فضاهایی که خیلی در چشم نیستند را با نورپردازی خاص و نصب کفپوش لمینیت جلوهای متفاوت بدهید. اجناس مغازه شما دارای درجهبندی متفاوتی است که درصورت نیاز هر مشتری باید ارائه شود. برای اینکه بتوانید به مشتری خود کمک ویژهای کنید، حتما رنگ وسایل منزل را جویا شده و رنگ پیشنهادی را مطرح کنید. همچنین مزایا و معایب محصولات خود را بهصورت کامل توضیح دهید. بهعنوان مثال پارکت بسیار زیباست، اما اگر چند دقیقه آب روی آن باقی بماند از زمین جدا میشود.
تخفیف ویژه
برای اینکه بتوانید به مشتریان زیادی خدمات ارائه دهید، باید حوصله زیادی داشته باشید. همه مشتریان شما به دنبال آن هستند که پول کمتری بپردازند و شما هم برای کسب سود بیشتر دوست دارید پول بیشتری دریافت کنید، اما از آنجا که شما ارائهدهنده خدمات هستید باید کوتاه بیایید. به این دلیل که شما نیازمند مشتریان خود هستید و در صورت بروز نارضایتی، رقبای شما از این موضوع نهایت استفاده را خواهند کرد. به همین منظور تخفیفهایی را برای مشتریان در نظر بگیرید که شامل تخفیفها در زمان پرداخت مبلغ نیست، بلکه پیشنهادهایی است که خریدار میتواند با انجام آن پول کمتری پرداخت کند.
مثلا پیشنهاد دهید که به ازای هر مشتری که معرفی و صورتحساب وی بیشتر از دومیلیون تومان شود، 100 هزار تومان کارت هدیه به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین به مشتری جدید یک تخفیف ویژه در زمان حساب کردن بدهید و حتما این چرخه را نیز به مشتری جدید توضیح دهید. همچنین این تخفیفها میتواند در قالب خدمات ارائه شود. مطرح کنید که به ازای هر معرفی و خرید یک سابپارکت که سالانه باید انجام شود رایگان ارائه خواهد شد. در این صورت میتوانید سالانه روی یک مشتری ثابت حساب کنید. حال تصور کنید که به 100 نفر خدمات کفپوش ارائه دادهاید و آنها منتظر ارائه خدمات رایگان شما در ازای معرفی مشتری هستند. با این حساب ماهانه هشت مشتری ثابت خواهید داشت که برای این شغل بسیار بینظیر و پرسود است.
با مشتری صادق باشید
طریقه زیرسازی هرکدام از کفپوشها را برای مشتری شرح دهید. برخی افراد بر این باورند که پارکت از چند تکه چوب به هم چسبیده تشکیل شده است. غافل از اینکه برای نصب کفپوشی مانند پارکت زیرسازی اساسی نیاز است. اخیرا برخی کفپوشها در بازار مشاهده میشوند که قابلیت جابهجایی دارند. این نوع کفپوش را حتما به افراد پیشنهاد دهید. یکی از دغدغههای افراد این است که مستاجر هستند و بعد از چند سال باید جابهجا شوند به همین دلیل هزینه زیادی انجام نمیدهند، اما با این روش حتما آنها را هم مشتری خود خواهید کرد. حتی میتوانید این موضوع را در تبلیغات خود با عنوان کفپوشهای متحرک و مستحکم نشان دهید.
عکاسی را جدی بگیرید
مهمترین بخش تبلیغات شما کیفیت کارتان است. از ژورنالهای آمادهای که در بازار وجود دارد تا مشتریان آگاه شوند، بپرهیزید. این کار را میتوانید با عکاسی از خانههایی که در آنها خدمات ارائه دادهاید جبران کنید تا مشتریان این اطمینان را داشته باشند که همه کارهایی که مشاهده میکنند برای خودتان است. حتی میتوانید در واحدهای نوسازی که کفپوش نصب کردهاید از صاحبخانه اجازه بگیرید و با هماهنگی وی یک روز را برای بازدید مشتریان خود اختصاص دهید. این مشاهده از نزدیک تصمیم مشتری را از شک به یقین تبدیل خواهد کرد.
برای اینکه بتوانید نظر مشتری را بیشتر جلب کنید یکبار به منزل او بروید و از چند زاویه خانه عکس بگیرید. بعد از آن با کمک برنامههای نرمافزاری کفپوش دلخواه و موردنظر مشتری را در خانه به تصویر بکشید و بعد از چند روز به مشتری نشان دهید که خانه وی چه تغییراتی خواهد کرد. این کار شما بسیار متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود که تاکنون افراد کمتری در این بخش از این موضوع بهره بردهاند. پیش از شما افراد کابینتساز این جریان را آزمودهاند، پس هیچ جای نگرانی نیست.