شنبه, ۲۳ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Sat, 12 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز

فیلیپ کاتلر، کارشناس بازاریابی شرح می‌دهد: «اگر شرکت کوچکی از اصول هدف‌گیری، بخش‌بندی و تمایز استفاده کند، مجبور نیست با رقبای بزرگ‌تر روبه‌رو شود.»

یک استراتژی تخصصی به شرکت‌های کوچک امکان می‌دهد تا از مزایای اندازه کوچک خود استفاده بهینه کرده و به شکل موثر، حتی در صنایعی که تحت تسلط غول‌های بزرگ هستند، با ارائه خدمات بهتر به مشتریان نسبت به رقبا به شکل موثری رقابت کنند. کارشناس بازاریابی دیگری اذعان می‌کند: «یافتن حوزه‌های تخصصی که خدمات‌رسانی لازم در مورد آنها صورت نگرفته یکی از روش‌های عالی برای آغاز رقابت با غول‌های بزرگ است. اگر این کار در بیخ گوش آنها انجام نشود، دست‌کم در همان خیابان قابل انجام است.» 

بنا بر مطالعات متعددی که در زمینه بازاریابی و فروش محصولات صورت گرفته، مشتریان به راحتی از خرید خسته می‌شوند و زمان کمتری از اوقات فراغت خود را برای آن صرف می‌کنند. جذب مشتریان نیازمند چیزی بیش از قیمت‌های پایین و حق انتخاب گسترده محصولات است. شرکت‌ها همواره در حال استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر فروش توام با تفریح هستند که از طریق ایجاد ترکیب متنوعی از تصاویر، صداها، بوها در حال گسیل دادن مشتریان به فروشگاه است. هدف اولیه برنامه‌های فروش توام با تفریح، جلب توجه مشتریان و درگیر کردن آنها در نوعی تجربه مفرح است که منجر به خرید طولانی‌تر و بیشتر کالاها و خدمات شما می‌شود. یکی از کارشناسان این حوزه اعلام می‌کند: «فروش توام با تفریح مستلزم این است که فرآیند خرید را شادتر، آموزشی‌تر و تعاملی‌تر کنیم.» 

 باتر فلای استودیو، آرایشگاهی در نیویورك است که برای خدمت‌رسانی بهتر، نوبت‌هایی را در ساعات بعد‌از‌ظهر به همراه یک موسیقی شاد، مهمانی‌های مجلل و یک سیستم صوتی بسیار عالی به مشتریان ارائه می‌کند. این سالن هر ماهه برگزار‌کننده یک برنامه تفریحی است که در آن مشتریان از تفریحات گوناگون، نوشیدنی‌ها و موسیقی لذت برده و از آخرین محصولات طراحان جواهر بازدید می‌کنند. مالک اصلی باتر فلای استودیو می‌گوید که این روش ظرف شش ماه به افزایش 50 هزار دلاری فروش منجر شده است. مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد که 34 درصد افراد هنگام خرید تحت تاثیر عوامل عاطفی مانند خنده و شادی هستند تا عوامل منطقی مثل قیمت و آسایش. باید به خاطر داشت هدف از فروش توام با تفریح نه صرفا تفریح، بلکه افزایش فروش است.

یکی از تاثیرگذارترین تاکتیک‌های بازاریابی ایجاد تصویری منحصربه فرد از کسب‌و‌کار شما است. کارآفرینان می‌توانند به شیوه‌های گوناگون به جایگاهی منحصربه‌فرد در بازار دست یابند که شامل کالاها و خدمات ارائه شده، برنامه‌های تبلیغات بازاریابی و پیشبرد فروش، شیوه چیدمان فروشگاه و استراتژی‌های بازرگانی مورد استفاده آنها است. شرکت‌هایی که صرفا به دنبال کپی برداری از سایر شرکت‌ها هستند و هیچ ویژگی منحصر‌به‌فردی ندارند جذابیتی نزد مشتریان نخواهند داشت. شرکت‌هایی که روابط عمیقی با مشتریان خود برقرار می‌کنند در مقایسه با شرکت‌هایی که صرفا به دنبال فروش هستند یک پتانسیل استثنایی در زمینه بازاریابی به شمار می‌روند.

علت برنده شدن این نوع شرکت‌ها در این مبارزه این است که با فروش محصولات خود نوعی انگیزه عاطفی را در ذهن مشتریان به وجود می‌آورند. آنها به‌صورت عاطفی با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آرمان‌هایی را برای آنها مطرح می‌کنند که از نظر مشتریان واجد اهمیت است و در زمینه کیفیت و ارائه خدمات از حد انتظار مشتری فراتر رفته یا براساس یک تجربه لذتبخش اقدام به انجام فعالیت بازرگانی با آنها می‌کنند. 

ایجاد یک رابطه ویژه با مشتریان به ایجاد رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد منجر می‌شود که یکی از مولفه‌های اصلی بازاریابی به حساب می‌آید. محققان با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند که 82 درصد مشتریان از شرکت‌هایی که از آنها سوء‌استفاده می‌کنند خرید نخواهند کرد. یکی دیگر از روش‌هایی که صاحبان مشاغل می‌توانند خود را از سایر رقبا متمایز کنند ایجاد یک هویت منحصربه فرد از طریق مارك تجاری است. هرچند ممکن است منابعی در حد ابر شرکت‌ها نداشته باشید اما می‌توان با مقیاس کوچک‌تر هویت تجاری خود را آشکار و در تجارت موفقیت‌های زیادی را کسب کنید. یکی از کارشناسان بازاریاب می‌گوید: «مارك تجاری ارزشمندترین بخش اموال غیر‌منقول در دنیا به حساب می‌آید، چرا که در گوشه‌ای از ذهن مشتری جای می‌گیرد.» 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mK3nUpvQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5تعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه