آیا می دانستید خصوصیات بوروکراسی ازنظر «وبر» متناسب با سازمان هایی است که چالش عمده آنها ایجاد بازده با کارایی بالا و قابلیت پیش بینی است؟ اینها مربوط به شرایط محیطی باثبات است. در اینجا خطوط روشن تصمیم گیری و اختیار، قواعد و رویه های استاندارد شده، کنترل و سازوکار پاسخگویی، ارزش های کلیدی برای موفقیت محسوب می شوند.
فرهنگ سازمانی متناسب با این شکل سازمانی یک محیط کار رسمی و دارای ساختار است. رویه ها بر آنچه افراد انجام می دهند حاکم هستند. رهبران اثربخش کسانی هستند که بتوانند به خوبی هماهنگی ایجاد کرده و سازماندهی کنند. آنچه سازمان در بلندمدت درپی آن است، پایداری، قابلیت پیش بینی و کارایی است.قواعد و خط مشی های رسمی سازمان را سرپا نگه می دارند.
سازمان هایی مانند رستوران های مک دونالد و کارخانجات تولید اتومبیل مثال هایی از آن هستند. سازمان های بزرگ و دولتی معمولاً دارای این نوع فرهنگ هستند. ویژگی آنها برخورداری از تعداد زیادی رویه های استاندارد شده، سطوح سلسله مراتبی چندگانه و تأکید بر قواعد است.