شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

فرار مغزها

10 سال پیش ( 1393/8/16 )
پدیدآورنده : یحیی علوی  

فرار مغزها اصطلاحی است که یكی دو دهه اخیر در ایران زیاد استفاده شده. بسیاری از جوانان كه مهاجرت کردند توانستند ایران را در صدر ترین‌ها و شاخص‌های علم روز دنیا قرار دهند.

یکی از زمینه‌هایی که ایرانیان در این سال‌ها بسیار در آن موفق عمل کرده‌اند IT  و زیر شاخه‌های مرتبط با آن بوده است. من دارای دکترای مدیریت بازاریابی از دانشگاه ایالتی هیوستن تگزاس هستم.

در انتهای دوره تحصیلات، لیسانس کامپیوتر با گرایش سخت‌افزار را از دانشگاه پروتاریا گرفتم. سپس وارد قسمت IT شرکت یاهو شدم.  پس از سه ماه فعالیت در قسمت IT شرکت یاهو به دنبال طرح دیدگاه‌های خود به بخش بازاریابی و فروش رفتم، اما مسئله‌ای که من را رنج می‌داد تعریف عمومی از شخصیت‌های فروش بود.

می‌خواستم این نگرش را عوض کنم.کسانی که در قسمت فروش و بازاریابی یاهو فعالیت می‌کنند نه تنها شخصیت‌های شاخصی به‌شمار می‌روند، بلکه آدم‌های ثروتمندی نیز هستند.

یاهو و زیراکس از شرکت‌هایی هستند که بهترین و مناسب‌ترین دوره‌ها در زمینه‌های فروش و بازاریابی را فراهم می‌كنند. فرصت‌های تبلیغاتی زیادی را در دانشگاه‌های مختلفی که در آنها مشغول به تحصیل بودم تجربه کردم.

دانشجویان در کالج هدبندهایی روی سر خود می‌بندند و تبلیغ می‌کنند حتی بعضی‌ها حاضرند برای تبلیغات یک شرکت روی بدن خود خالکوبی کنند و آن را بفروشند.

شرکت یاهو که فعالیت تجاری خود را از سال 1995 شروع کرده، توسط 2 دانشجوی دانشگاه استنفورد، با نام Jerry Yang و David Filo در سانی ویل کالیفرنیا شروع به کار می‌کند.

 

در ابتدا سایت یاهو مثل تمام سایت‌هایی که اساس کار خود را روی تهیه و انتشار نسخه‌ای از موتورهای جست‌و‌جو قرار می‌دهند، مخاطبان و بازدیدکنندگان محدودی را داشته است.

امروزه موتورهای جست‌و‌جوی مختلف، وابسته به سازمان‌ها و کمپانی‌های گوناگون، در سراسر دنیا کم نیستند، اما آنچه یاهو را به‌ عنوان یک موتور جست‌و‌جوی متفاوت و پرمخاطب به همه شناساند قدرت فکر و تصمیم‌گیری مدیران آن بود. از ابتدای سال 2009، خانم كارول بارتز مدیریت این شرکت عظیم را بر عهده گرفته است.

قدرت و افتخار یاهو چنان است که پولدارترین فرد دنیا و شرکت دنیا (بیل گیتس و مایکروسافت) برای خرید یاهو مجبور به دریافت وام می‌شوند! نکته جالب اما این است که اهمیت برند به برداشت ذهنی مخاطب از برند است نه معنای لغوی آن لغت (یاهو در دیکشنری به معنی خنگ و بی‌ادب است)Yet Another Hierarchical Officious Oracle که مخفف آن YAHOO است. این تجربه نشان می‌دهد که از ابتدا در دنیای وب اساس مخاطب‌پسندی تنها بر پایه جنبه‌های روانشناسانه و گرافیکی نهاده نشده است.

بلکه مخاطبان به‌عنوان افرادی که به پایگاه اینترنتی شما سر می‌زنند و با رضایت تمام ارتباط خود را با شما قطع نمی‌کنند، به شاخصه خدمات نیز همچون ظواهر اهمیت می‌دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KcDp485C
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه