شرکت مزمز بعد از چندوقت دوری از محیط تبلیغات با کمپین وسیعی به این عرصه بازگشته است؛ بازگشتی پرسروصدا و جنجال برانگیز. شرکت تبلیغاتی «360 درجه» مجری این کمپین برای اجرای آن از تمامی رسانههای تبلیغاتی استفاده کرده است. مزمز در طول مدتی که از عرصه تبلیغات دورشده بود، محصولات تازهای را به سبد کالایی خود اضافه کرده است. این شرکت برای یادآوری نام برند خود و همچنین معرفی محصولات و طعمهای مختلف خود این کمپین را برنامهریزی کرده است.
این کمپین از تغییر تگ لاین مزمز شروع شد؛ «مزههای بدون مرز تگ لاین جدید این شرکت است که درآن مزمز به جهانگردی که از تمامی دنیا طعمهای مختلف را گردآوری میکند تشبیه شده است. در آگهی چاپی و تلویزیونی مزمز از محصول اصلی مزمز یعنی چیپس استفاده شده است؛ یعنی مزمز برای برندینگ و بازتعریف خود در ذهن مخاطب از محصول اصلی خود، چیپس استفاده کرده و این رویکردی است که اکثر برندها آن را مورد توجه قرار میدهند.
طراح دراین آگهی تکههای چیپس را مانند اطلس جهان طراحی کرده است که تگ لاین مزمز را نیز تداعی میکند. البته استفاده از اطلس جهان ایدههای دیگری مانند صادرات را نیز تداعی میکند؛ یعنی شاید مزمز خواهان صادرات محصولات خود نیز باشد. با این حال به نظر میرسد طراح به این موضوع نظری نداشته و فقط جهانگردی مزمز را مورد نظر قرارداده است. در طراحی تکههای چیپس از قطعات زیادی استفاده شده و ببینده با دیدن آگهی چاپی کمی گیج شده و برای یافتن هدف طراح، باید متمرکزتر نگاه کند.
این آگهی طراحی سادهای دارد که درمیان بیلبوردهای شلوغ این روزها مزیتی قابل توجه محسوب میشود. مزمز درآگهیهای تلویزیونی خود برای شروع دو آگهی تلویزیونی تهیه کرده است. دریکی از آنها با خردههای چیپس اطلس جهان طراحی شده ودردیگری روی سیب زمینی نیمه پوستکننده شده، کره زمین طراحی شده است. در این مرحله از طراحی شاهد استفاده بستهبندی محصول در طرح نیستیم که البته این مسئله با هدف اولیه کمپین همخوانی دارد، چون باحضور بستهبندی برمحصولی خاص تمرکز میشود و هدف برندینگ و معرفی برند از بین میرود و آگهی به سمت فروش سوق پیدا میکند.
در این کمپین برای اطلاعرسانی از تمامی رسانهها استفاده شده، رسانههایی مانند رادیو، تلویزیون، بنرهای شهری، بیلبورد، تبلیغات مترویی، رسانههای دیجیتال (وبسایت و اپلیکیشن موبایل) و... این نخستین باری است که اپلیکیشنهای موبایل در یک کمپین داخلی به کار گرفته میشود. مزمز برای استفاده از این اپلیکیشن که «مزه» نام دارد، اطلاعرسانی وسیعی را انجام داده است. به نظر میرسد شرکت تبلیغاتی مزمز برای این کمپین برنامههای ویژهای را درنظر دارد که درآینده رونمایی خواهدکرد و به مرور بعد از برندینگ به سراغ تکتک طعمهای چیپس و محصولات تازه مزمز خواهد رفت و بعد از مرحله برندینگ وارد مرحله فروش محصولات خواهد شد.
مزمز درآگهیهای تلویزیونی خود از صدای رامبد جوان بهعنوان صدای زمینه استفاده کرده است. شاید صدای رامبد جوان به دلیل محبوبیت عمومی این هنرپیشه برای این آگهی بهترین انتخاب باشد و با توجه به این صدا حتما مزمز گروه سنی جوان را بهعنوان گروه هدف خود درنظر گرفته است. با کمک روحیه شاد رامبدجوان تصویری شاد در آگهی ها خلق شده است. این کمپین از اسفند شروع شده و باسرعت زیادی پیش میرود.