سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید لوازم چوبی یکی از مشاغلی است که مدیریت در آن نقش پر‌رنگ و برجسته‌ای دارد. اگر یک روز خود را در یک کارگاه مبل‌سازی سپری کنید متوجه می‌شوید که این شغل سختی‌های خاص خود را دارد و مدیریت آن نیازمند بهره‌مندی از قدرت برنامه‌ریزی دقیق است. 

اگر مدیریت یک کارگاه مبل‌سازی یا تولیدی میز نهارخوری را بر عهده دارید، این گزارش ریزه‌کاری‌های مدیریتی این شغل را برای شما بیان خواهد کرد. 

 

مصرف‌کنندگان نهایی را فراموش کنید

در قدم اول باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که مشتری اصلی شما خریداران و مصرف‌کنندگان نهایی نیستند بلکه فروشندگان و صاحبان مغازه و عرضه‌کنندگان محصولات چوبی هستند. همچنین باید از چگونگی فروش محصولات آگاهی داشته باشید تا بدانید با چه افرادی بهتر است همکاری کنید. اگر تا به حال تبلیغاتی را برای کار خود انجام نداده‌اید، هرچه سریع‌تر دست به کار شوید. 

تبلیغات کارگاه خود را فقط در محدوده کسب‌و‌کار خود انجام ندهید. در تهران خیابان‌هایی مانند حسن‌آباد، دلاوران، یافت‌آباد و غیره برای عرضه محصولات چوبی وجود دارد و می‌توانید تبلیغات خود را تنها در این خیابان‌ها انجام دهید. اگر هنوز مشتریان وفادار برای خود دست و پا نکرده‌اید، سعی کنید نسبت به تولیدی‌های دیگر دستمزد کمتری دریافت کنید تا این فروشگاه‌ها برای‌شان به‌صرفه باشد که همکاری‌شان را با شما شروع کنند. 

به طور معمول افرادی که در این صنف مشغول فعالیت می‌شوند از تخصص‌های لازم بهره‌مند هستند و بابت زمانی که صرف تولید می‌کنند، دستمزد بالایی می‌گیرند، اما شما حتی در‌ صورت داشتن تخصص‌های لازم زمان را از دست ندهید و با صرف‌نظر کردن از قسمت کمی از سود خود مشتری‌های ثابتی را برای خود تعریف کنید.

زمانی که دریافتید چه افرادی مشتری ثابت شما هستند، یک برنامه‌ریزی مشخص برای کارهای‌شان انجام دهید تا همیشه سر موقع کالای موردنظر را به آنها تحویل بدهید. در این میان باید حواس‌تان به مشتری‌های گذری هم باشد، چرا‌که ممکن است همین افراد روزی مشتری ثابت شما شوند. 

خوش‌قول و منصف باشید

همه سفارش‌دهندگان زمان دقیقی را برای کالای خود می‌خواهند. از این رو باید توجه داشته باشید که زمان مشخصی را برای تحویل کالا تعیین کنید. اگر از زمانی که مشتری درخواست می‌کند دیرتر تحویل دهید باید بدانید که یکی از مشتری‌های شما از دست خواهد رفت. 

برخی سفارش‌دهندگان مبلغ بیشتری را پرداخت می‌کنند تا کالایشان را در زمانی که می‌خواهند تحویل بگیرند، به این دلیل که ممکن است به مصرف‌کننده نهایی قول داده باشند و نخواهند که نزد آنها بد قول شوند. برای در‌نظر گرفتن مبلغ دستمزد نیز عرف بازار را جویا شوید و برای مشتریان ثابت خود تخفیفی در نظر بگیرید.

آنها هم حتما در زمان‌هایی مانند نوروز هوای‌تان را خواهند داشت. هیچ زمانی مبلغ بالاتر از بازار به مشتری نگویید، به این امید که با تخفیف به مبلغ اصلی برسید. این کار شما باعث نارضایتی مشتریان خواهد شد. اگر قصد تخفیف ندارید به آرامی برای وی شرح دهید که به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نمی‌توانید پایین‌تر از مبلغ به آنها خدمات تحویل دهید. 

طرح‌های متنوع ارائه بدهید

برخی سفارش‌دهندگان ممکن است طرح مشخصی را به شما سفارش دهند، اما اگر شما از یک طراح در کارگاه تولیدی خود استفاده کنید می‌توانید یک پیشنهاد‌دهنده بزرگ در این زمینه باشید و بعد از مدتی کسب‌و‌کار جدیدی را برای خود رقم بزنید. وجود یک طراح می‌تواند کسب‌و‌کار شما را زیر و رو کند و سهم بازار شما را به یکباره افزایش 

دهد. ممکن است در چند ماه اول وجود یک طراح حس نشود، اما بعد از چند ماه فعالیت و همچنین مشاهده برخی طرح‌های آماده مبل و میز نهارخوری نانتان در روغن می‌افتد. 

سعی ‌کنید حتما کارگاه خود را به ساخت یک وسیله خاص به‌صورت تخصصی معروف کنید. به‌عنوان مثال آنقدر سفارش میز نهارخوری یا مبلمان بگیرید تا در تولید این کالاها نامی به‌‌هم بزنید. در یک کارگاه شما به طور معمول به حداقل 10 نفر نیاز دارید؛ 7 نفر در بخش فنی و اجرایی، دو نفر در بخش بازاریابی و یک نفر در بخش طراحی. کارگاه خود را به چشم یک سازمان نگاه کنید و برای همه بخش‌های آن قانونی تعریف کنید. یکی از قوانین می‌تواند ساعت کاری باشد که کارکنان باید سر موقع به سرکار بیایند و در ساعت مشخصی محل کار را ترک کنند.

استفاده از لوازم ایمنی در حین کار هم باید به‌عنوان یک قانون اجرا شود. حتما از بازاریابان حرفه‌ای هم استفاده کنید، چرا که آنها می‌توانند در کوتاه‌مدت کسب‌و‌کار شما را رونق ببخشند. زمانی که تعداد سفارشات ثابت زیاد شد می‌توانید کارگاه خود را گسترش دهید و کارکنان بیشتری را در اختیار داشته باشید. 

خوش‌قول‌ها کم هستند

امید رحیمی یکی از فعالان بازار مبل و میز نهارخوری در‌خصوص فعالیت تولیدی‌های لوازم چوبی به «فرصت امروز» می‌گوید: این روزها بیشتر فروشگاه‌ها به دنبال تولیدی‌هایی هستند که خوش‌قول باشند و محصولات ارزان ارائه بدهند. 

او اضافه می‌کند: امروز تولیدی‌های زیادی در شهر تهران وجود دارد، اما تعدادی از آنها کار را به‌صورت دلخواه مشتری انجام نمی‌دهند و ممکن است بعد از ساخت و تحویل آن با سلیقه مصرف‌کننده مغایرت داشته باشد و در نتیجه جنس چندین روز در فروشگاه خاک بخورد. اگر تولیدی‌ها بتوانند زمان را مدیریت کنند و همچنین محصولات خود را مطابق با سلیقه مشتری تولید کنند، می‌توانند بسیار موفق شوند. 

این فعال بازار اضافه می‌کند: البته تولیدی‌های وقت‌شناس و حرفه‌ای در سطح تهران وجود دارد، اما تعدادشان بسیار اندک است. بیشتر فعالان این صنف به‌صورت از سر باز کنی سفارشات را انجام می‌دهند و بعد از مدتی شاهد هستیم که تولیدی‌هاشان جمع می‌شود. به این دلیل که کسی دیگر به آنها سفارش کار نمی‌دهند و مجبور می‌شوند این شغل را ترک کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Jp7eWOG1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه