مبحث فروش و فروشندگی، دارای دامنه لغات وسیعی است که هرشخص به نوعی این شغل را معرفی می کند اما بسیاری از ما به این شغل و مهارت به صورت جدی نگاه نمی کنیم. فروشندگی حرفه ای پیچیده و قابل تامل است. موفقیت در این حرفه در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران است.
فروشندگی مجبور ساختن مشتری به خرید نیست، فروشنده، حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. تعداد زیادی از فروشنده ها که وارد این عرصه می شوند ابتدا باور ندارند که وارد شغل و حرفه ای شده اند، در صورتی که در مقایسه با بسیاری از تخصص ها و مهارت های دیگر سریع تر می توانند رشد کنند.
کتاب راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده، تالیف باقر ناصری به ارائه تکنیک ها و راهکارهایی کاملا عملی برای فروشندگان ایرانی پرداخته و کتابی بسیار کاربردی است که از دانش بزرگان و تجربه استادان بازار مبتنی بر روش های عملی برای ساختن یک برنامه مشخص به منظور رسیدن به اهداف شما در کسب و کارتان بهره گرفته است.
در بخشی از این کتاب آمده است: ارتباطات، یک خیابان دو طرفه است، اگر تمرین کنید که دیدگاه مخالف را با مشتری از بین ببرید و اجازه دهید که مشتریان از مشکلات کالای شما صحبت کنند و در این صحبت کردن با آنها همدل شوید، می تواند رضایت بیشتر مشتری را به همراه داشته باشد. هیچ گاه سعی نکنید تا مشتری انتقاد کرد به سرعت شروع به توجیه کردن کالا و خدمات تان کنید.
با مشتری همراه باشید و به صحبت های او گوش فرا دهید و اگر واقعا خدمات یا کالای شما نیاز به بررسی یا رفع مشکل دارد، بررسی کرده و از ایشان تشکر کنید و این اطمینان را به آنها بدهید که این مشکل رفع خواهد شد. این موضوعات رفتاری می تواند ارتباط شما را با مشتریان محکم کند.
این کتاب 106 صفحه ای در 10 فصل توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.