چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بانک حکمت ایرانیان با برپایی نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران (ارکان) و با حضور سران، رهبران کسب و کار و چهره های شاخص اقتصادی، مدیران عامل شبکه بانکی و سایر فعالان تجاری و بازرگانی کشور، به طور رسمی از بستر تجارت اجتماعی دیدی بود، در محل مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان، دکتر عباس عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در این مراسم گفت: به عنوان اولین رخداد در اولین اجلاس ارکان، بانک حکمت ایرانیان با حمایت از بخش خصوصی خردمند و نخبه و با حمایت از نیروهای جوان در حوزه های فنی، مدیریتی و علمی در قالب شرکت های ویراآزما، توسعه فن آوری تجارت حکمت و توسعه زیرساخت های پیماعمران نیرو توانسته است بستر تجارت اجتماعی تحت برند دیدی بود را به جامعه اسلامی کسب و کار کشور تقدیم نماید.

عسکرزاده در خصوص این شیوه از کسب کار گفت: تعامل سهل و شفاف و شبکه سازی اجزای زنجیره تأمین از یک سو، و حمایت بانک های کشور از فعالان این شبکه تجاری به صورت منفرد و کنسرسیومی با اعطای انواع تسهیلات و اعتبارات از سوی دیگر، از نقاط برجسته این مدل کسب و کار می باشد.

وی خاطرنشان کرد: این نخستین شبکه تجاری اجتماعی است که در آن بستری برای تجارتB2B،B2C  و C2C فراهم آمده است و انواع ابزار ترویج گری را برای مشارکت کنندگان مهیا نموده است. ساختن جامعه مشتریان، تولید محتوای دیجیتال، ارتباطات شبکه ای، رویدادهای تجاری مانند تخفیف، برگزاری حراجی،  بازی سازی و مانند آن با حداکثر سرعت و حداقل هزینه میسر شده  است و این امکان برای بانک ها هم فراهم آمده است تا عملیات تأمین مالی، اعتبارسنجی، اعطای تسهیلات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان را به این بستر منتقل و بر نحوه هزینه کرد منابع و سرمایه گذاری خود نظارت کنند و درک کاملی از رفتار مشتریان به دست آورند. حال در این بستر می توان نشان داد که بانکداری اسلامی تنها محدود به قرض الحسنه نیست و با ابزار دانشی می توان پول و اعتبار ارزان با کمترین ریسک، برای صنعت و تجارت فراهم کرد.

وی ادامه داد: دیدی بود یکی از طرح های اساسی بانک حکمت برای گذار از بانکداری سنتی مبتنی بر سود، به بانکداری اجتماعی با رسالت های ملی است. بستری که به جای ساختن پول از پول، خلق ثروت از دانش را فراهم می کند. تجار و صاحبان صنایع نیز علاوه بر استفاده از مزیت امکان برابر برای معرفی و عرضه کالا و خدمات خود و کسب بازخورد آنلاین از نگاه و نظر مشتری یا جامعه مشتریان، از دریافت بی درنگ تسهیلات، تأمین اعتبار و نقدینگی، استفاده از بازار بدهی و ده ها خدمت مالی دیگر بهره مند خواهند شد تا انشاءا... طعم شیرین بانکداری اجتماعی را مانند هم صنفان خود در کشورهای توسعه یافته بچشند.

دیدی بود تسهیل در تجارت و عبور از رکود را در پی خواهد داشت

دکتر علی دیواندری، رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی به عنوان یکی از سخنرانان اجلاس ارکان، اجرای کامل طرح دیدی بود را باعث کاهش هزینه های مبادلاتی و تسهیل در امر تجارت، همچنین حذف واسطه ها ، اشتغال مستقیم، تسهیل فعالیت های اقتصادی و عبور از رکود، افزایش قدرت انتخاب کنندگان و ایجاد بستری برای سنجش اعتبار مصرف کنندگان دانست .

علی دیواندری با بیان اینکه بانک های مهم دنیا در زمینه بانکداری اجتماعی فعال هستند، گفت: این نوع بانکداری نوعی شکستن پوسته های بانکداری سنتی در دنیا است و نوعی استفاده از ابزارهای جدیدی به حساب می آید که در گذشته وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی منجر به ارایه خدمات بانکی شده است، تصریح کرد : یکی از اقدامات جدید این است که می توان در زمینه بانکداری اجتماعی که فرصت محسوب می شود فعالیت داشت و امروز دیگر زمان مراجعه شعب فیزیکی بانک ها به سر رسیده و از صف های طولانی خبری نیست.

دیواندری ادامه داد: امروزه در ایران 95 درصد دارندگان کارت های بانکی از خدمات مدیا و سامانه های غیر حضوری استفاده کرده و تنها 5 درصد از مشتریان به شعب مراجعه می کنند.

وی به نفوذ عظیم شبکه های اجتماعی در 42 درصد جمعیت جهان اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از سازمان های اقتصادی از خدمات شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، گفت: بانک ها نهاد اجتماعی بزرگ هستند که مردم به بهانه های مختلف به آنها مراجعه دارند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه انجام 35 درصد فعالیت های ارتباطی جهان از طریق اینترنت حجم بالایی است، افزود: بانک ها باید در اولین فرصت استفاده از شبکه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و پوسته بانکداری سنتی شکسته شود زیرا بانک های کشور در ابتدای راه قرار دارند.

دیواندری به انواع شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی برای نظام بانکی یک فرصت است و اغلب بانک های خارجی به بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی روی آورده اند و نظر سنجی ها نشان می دهد که 16 درصد این بانک ها از شبکه ها استفاده کرده، 28 درصد حداقل یک کانال دارند و 41 درصد در حال ایجاد بوده و 13درصد هنوز شروع نکرده اند و تنها سه درصد بانک ها اعلام کرده اند که برنامه هایی برای استفاده از شبکه اجتماعی و ابزار های آنلاین برای امور بانکی ندارند.

وی با بیان اینکه نتایج یک نظرسنجی دیگر نشان می دهد که بیش از 75 درصد بانک ها از شبکه های اجتماعی در زمینه معرفی محصول، ارتباطات و بازاریابی استفاده می کنند،گفت: همچنین برای استفاده از مشاوره های مالی، طرح شکایت، سوالات و غیره استفاده می کنند.

به گفته وی، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان با بازار بزرگی در شبکه های اجتماعی مواجه اند که غفلت از این ظرفیت ها می تواند تاثیرات منفی شدیدی در فروش آنها داشته باشد.

دیواندری با اعلام اینکه 42 درصد شرکت های خدمات مالی دو تا 10 درصد بودجه خود را صرف حضور در شبکه های اجتماعی می کنند، افزود: در سال 2016 میلادی 90 درصد شرکت های پیشرو در شبکه های اجتماعی پایگاه داشته اند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از بانک ها خود را در ارایه خدمات از طریق شبکه های اجتماعی تازه کار می دانند، بیان کرد: بانک ها برای کاهش هزینه ها می توانند از شبکه های اجتماعی در تبلیغات، خدمات مشتریان و بازاریابی استفاده کنند، در عین حال یکی از دلایل اهمیت این شبکه ها برای بانک ها خلق ابتکارات جدید در ارایه خدمات است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزایش درآمد را از دلایل دیگر تمایل بانک ها از استفاده از شبکه های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: بانک ها امروز باید مراقبت کنند تا مشتریان خود را در این بخش از دست ندهند.

دیواندری درباره شبکه «دیدی بود» نیز گفت:  استفاده از این شبکه استفاده مناسبی از تکنولوژی و تغییر روند های اجتماعی است و بانک ها دیگر نباید تنها در شعبه منتظر مشتری باشند.

وی اجرای کامل طرح دیدی بود را باعث کاهش هزینه های مبادلاتی و تسهیل در امر تجارت و همچنین حذف واسطه ها دانست و افزود: اشتغال مستقیم، تسهیل فعالیت های اقتصادی و عبور از رکود و همچنین افزایش قدرت انتخاب کنندگان سرویس بهتر تامین مالی خرد و ایجاد بستری برای سنجش اعتبار مصرف کنندگان است

اجلاس ارکان فضای مناسبی برای تعامل تولید و مصرف

ولی ا... افخمی راد، رییس سابق سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی دیگر از سخنرانان نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران، بی توجهی به امر تجارت را منجر به تولید کالایی دانست که قابلیت عرضه ندارد و باعث توقف واحدهای تولیدی خواهد شد.

افخمی راد با بیان اینکه خوشحالم که رویکردهای جدیدی در تجارت، صنعت و نظام تولیدی به نحو مطلوب ایجاد شده است، افزود: هر چند صنعت و تجارتی که از قدیم در کشور رایج بوده در سنوات اخیر با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی  مطلوب تر شده است، اما با درون زایی و برون نگری و همچنین تلاش برای منطقه ای و بین المللی شدن باید در دستور کار قرار گیرد و این امر را در برنامه کاری باید قرار داد.

وی اضافه کرد:  کاهش نقش دولت در اقتصاد کشور و انتقال آن از نقش یک کنش گر به ناظر و سیاست گذار برای اقتصاد کشور ضروری است. مقررات زدایی در تمام بخش های مختلف مرتبط با اقتصاد کشور باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام مذاکرات ایران با 5+ 1 واجرایی شدن برجام تصریح کرد: برطرف ساختن تدریجی تحریم ها و تلاش برای نقش آفرینی از طریق دستیابی به جایگاه مطلوب در نظام اقتصادی بین المللی و تجارت جهانی  باید انجام شود که البته لازمه این امر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.

رییس سابق سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: گرچه تمام این موارد با سرعت نه چندان مطلوب انجام می پذیرد، اما باید همگی در سرعت بخشیدن به این روند کمک کنیم.

افخمی راد با بیان اینکه اقدامات برای فراهم سازی فضای کسب و کار، توسعه تولیدات و افزایش محصولات مطلوب است، ادامه داد: تجارت کالا و خدمات در بخش های مختلف به مراتب مهمتر از تولید است.

وی افزود: در شرایط کنونی چنانچه به امر تجارت توجه نشود، به طور قطع کالایی که تولید می شود، قابلیت عرضه ندارد و چه بسا که این امر باعث توقف واحد تولیدی را فراهم کند.

وی در پایان گفت:  اجلاس رهبران کسب وکار فضای مناسبی برای نزدیکی تولید و مصرف فراهم می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zCdQVEur
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه