چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، تولید خودروی سواری در سه خودروساز بزرگ کشور در بهار سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت بیش از 12 درصدی مواجه شده است. ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع تا پایان خرداد 1403 حدود 203 هزار و 800 دستگاه انواع خودروی سواری تولید کردند. 

اما سه خودروساز بزرگ کشور در همین بازه زمانی در سال گذشته حول و حوش 232 هزار و 400 دستگاه محصول سواری تولید کردند. بنابراین شاهد هستیم که تولید خودروی سواری در بهار امسال به نسبت بهار 1402 با کاهش حدود 28 هزار و 600 دستگاه همراه بود. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، ایران خودرو با تولید حدود 113 هزار و 500 دستگاه انواع محصول سواری در صدر جدول تولید سه خودروساز بزرگ کشور قرار گرفت. سایپا نیز با حول و حوش 65 هزار و 600 دستگاه خودروی سواری جایگاه دوم را کسب کرده است.

قیمت خودرو هنوز تحت تاثیر کاهش تیراژ تولید قرار نگرفته است

پارس خودرویی ها نیز طبق معمول رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. زیر مجموعه خودروسازی سایپا در بهار امسال نزدیک به 24 هزار و 700 دستگاه انواع محصولات سواری خود را در خطوط تولید تکمیل کرد. 

تولید و عرضه خودروهای سواری همواره یکی از ملاک های تعیین قیمت بازاری خودرو محسوب می شود؛ بنابراین این افت تولید بالطبع روی عرضه شرکت های خودروساز تاثیر منفی گذشته و همین اتفاق بر روی قیمت های بازاری خودرو نیز به گونه ای اثر گذاشته و سبب افزایش آن می شود. اما با توجه به جو حاکم بر بازار خودرو شاهد هستیم که قیمت بازاری محصولات پُرتقاضای خودروسازان تا کنون چندان از این کاهش تیراژ تاثیر نگرفته است. 

بنابراین به نظر می رسد خطر رشد قیمت بازاری خودرو از بیخ گوش متقاضیان گذشته است. به گزارش اقتصادنیوز، چنانچه افت تولید خودرو روی قیمت بازاری خود اثر خود را می گذاشت؛ شاهد رشد قیمت های بازاری خودروهای پُرتقاضا به گونه ای بودیم که دست متقاضیان خودرو بیش از پیش از خرید محصولات شرکت های خودروساز از مسیر بازار کوتاه می ماند.

تحلیگران بازار خودرو معتقدند تا اینجای کار بازار خودرو به نوعی شانس آورده که قیمت بازاری محصولات خودروسازان هنوز از آیتم کاهش تیراژ تولید تاثیر نگرفته است و اگر این اتفاق می افتاد؛ براساس بررسی اقتصادنیوز، نمودار قیمت بازاری خودرو به گونه ای روند صعودی به خود می گرفت که بخشی از مشتریان مجبور می شدند از بازار خودرو خارج شوند.      

مشخص نیست بازار خودرو چه زمانی از کاهش تیراژ تولید خودروسازان تاثیر بپذیرد؛ اما به نظر می رسد متقاضیان خودرو در ادامه امسال کمتر از این موقعیت ها به دست خواهند آورند و بازار خودرو به زودی شاهد تاثیر کاهش تولید و عرضه شرکت های خودروساز خواهد بود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OOBoIJcq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه