پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سازندگان برنامه های کاربردی اپل در سال 2016، نزدیک به 20 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند.

فروشگاه نرم  افزار های اپل، در سال 2016 رکورد زد. بازی های ویدئویی، به خصوص بازی پوکمون گو در سطح جهانی، تاریخ بی سابقه ای را رقم زدند. درآمد سازندگان برنامه های اپل به نسبت سال 2015، حدود 40درصد رشد داشت. پلتفرم اپل استور، به تدریج از زمان راه اندازی به یک مدل اقتصادی برای کسب و کار آمریکا تبدیل شد.

بازی های ویدئویی، رشد قابل توجهی در فروش اپل داشته اند. یکی از برنامه های بسیار پرطرفدار سال 2016، بازی «سوپر ماریو ران» متعلق به شرکت نینتندو است که در چهار روز اول معرفی در اواسط دسامبر بیش از 40 میلیون بار دانلود شده بود؛ این برنامه رایگان است اما با پرداخت 100 دلار، قفل تمام قسمت های بازی برای کاربر باز می شود. اگر تنها بخشی از کاربران از این خرید درون برنامه ای استفاده کرده باشند، مقدار کلانی پول تقدیم نینتندو و اپل کرده اند.

این بازی در روز کریسمس و روز سال نو میلادی بیشترین دانلود در سراسر جهان را داشته اما بازی که بیشترین دانلود را در طول سال 2016 داشته است «پوکمون گو» است.

آمریکا، چین، ژاپن و انگلستان بازارهای پرفروش است و چین در این زمینه ظرفیت زیادی دارد. به طوری که فروش برنامه های اپل در این کشور سال به سال 90درصد افزایش می یابد. در واقع، چین در سه ماهه آخر سال 2016 از آمریکا هم پیشی گرفت و درآمدی حدود 1.7 میلیارد دلار برای اپل به ارمغان آورد.

در طول مدت هشت سالی که از راه اندازی اپ استور با بیش از 500 برنامه کاربردی می گذرد، امروز شمار آنها به 2.2 میلیون برنامه می رسد که 20درصد از آنها در سال 2015 توسعه  یافته است. اپ استور اکنون در 155 کشور دنیا در دسترس کاربران قرار دارد.

به گفته اپل از زمان راه اندازی اپ استور یعنی در سال 2008 تا به این لحظه، بیش از 60 میلیارد دلار به توسعه دهندگان برنامه های اپل پول پرداخت شده و این یکی از راه های موفق درآمدزایی برای اپل به حساب می آید.

البته براساس گزارش اپل، درآمد واقعی احتمالا بیشتر است زیرا شرکت اپل از راه های دیگری مانند نمایش تبلیغات بازرگانی در نتایج جست وجوی اپ استور یا اشتراک Developer Program  پول زیادی به جیب می زند. همین مسئله نشان می دهد چرا بسیاری از توسعه دهندگان به ساخت برنامه های اپل علاقه بیشتری نسبت به برنامه های اندرویدی نشان می دهند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BbhzDiUE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه