دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب و کار (217)

بازاریابی محصولات فرهنگی

9 سال پیش ( 1394/2/30 )
 

پرسش: مدیر یک موسسه فرهنگی هستم؛ با توجه به ورود رسانه‌های جدید علاقه ‌مخاطبان امروزی نسبت به محصولات فرهنگی به‌خصوص کتاب کم شده است، برای ایجاد انگیزه در مشتریان تصمیم گرفته‌ام تبلیغاتی در این حوزه انجام دهم. لطفا در این زمینه مرا راهنمایی کنید.

5475689769780

پاسخ کارشناس؛ سامان کاشی:  اعتقاد دارم آنچه بیش از شیوه، ابزار و تکنیک در زمینه اجرای تبلیغات فرهنگی مهم است، تفکر و استراتژی پشت این فرهنگ‌سازی است. باید باور کرد جنس این تبلیغات با تبلیغ کالا وخدمات متفاوت است. این تبلیغات از جنس چیپس و شیشه‌شوی نیست که فونت به‌کار رفته در بسته‌بندی را عوض کنند و سپس به بازار ارائه شود. آنچه تبلیغات فرهنگی نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها را در طول این سال‌ها بدون بیننده نگه داشته است ابزارهای استفاده شده ATL، BTL و TTL این مراکز نبوده ،بلکه عدم شناخت مخاطب و سبک زندگی او بوده است.

تبلیغات فرهنگی از جنس نسخه‌پیچی و نسخه تجویز کردن نیست. وقتی این تفکر وجود دارد با بهترین ابزارها هم نتیجه حاصل نمی‌شود. پیش از انتخاب شیوه و ابزار تبلیغ باید حقایق جامعه و سبک متداول زندگی قشر متوسط را در نظر گرفت. وقتی دغدغه مسافر مترو و اتوبوس پیدا کردن جایی برای ایستادن است (هر چقدر فشرده) تبلیغ کتاب خواندن در وسایل نقلیه عمومی موفق نمی‌شود. در تبلیغات فرهنگی یک یا چندین «ارزش» به تفکر مخاطبی پیشنهاد می‌شود که با یک تلفن همراه از آخرین اخبار و رویدادهای جهان با خبر است.

وقتی تصاویر بسته‌بندی محصولات طراحی شده در ایران که کپی بسته‌بندی محصولات خارجی هستند در اپلیکیشن‌ها به‌عنوان گاف‌های تبلیغاتی دست به دست می‌شود، این گاف‌ها در تبلیغات فرهنگی به سوژه خنده و استهزا تبدیل می‌شود و شکست مطلق می‌خورد. با رعایت فاکتورهایی همچون شناخت دقیق سبک زندگی مخاطب و جامعه، خلاقیت (نه بومی‌سازی تبلیغات فرهنگی سایر کشورها) و همچنین استمرار و تداوم این تبلیغات، تنها در بلند‌مدت می‌توانیم شاهد تغییراتی در فرهنگ یک جامعه باشیم و تبلیغات این حوزه نیز با در نظرگرفتن چنین مسائلی موفقیت‌آمیز خواهد بود.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x1KWJavC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رضا توکلی :
9 سال پیش
سلام .مقاله اقای کاشی واقعا تیزبینانه بود و نشان دهنده اینکه جدا از داکیومنت ها و دانش .تجارب کافی هم وجود دارد .از این ابتکار ارزنده شما هم تشکر
ایزد پناه :
2 سال پیش
جناب آقای دکتر عباس علوی شاد پژهشی ارزشمند در تحقیقات نوآور فرهنگی دارند که در این زمینه بسیار مفید می باشد
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه