در این شماره به چند نمونه از استراتژیهایی که من شخصا از آنها برای افزایش تعداد اعضای لیست ایمیلم استفاده کردهام، اشاره میکنم و توضیح مختصری در مورد هر کدام ارائه میدهم.
با روشهای خلاقانه با کسانی که لیست ایمیل آماده دارند، مشارکت کنید
یکی از موثرترین استراتژیها برای افزایش تعداد اعضای لیست ایمیل، یافتن روشهای خلاقانه برای مشارکت با کسانی است که پیش از این لیست ایمیلی با تعداد اعضای فراوان داشتهاند که شامل مشتریان بالقوه خوبی هستند. این نوع مشارکتهای دوستانه اغلب سرمایهگذاری مشترک نامیده میشوند. اگر کار خود را بدون آنکه لیست ایمیلی از خود داشته باشید شروع کنید، مجبور خواهید بود که با خلاقیت فراوان به شرکای کاری بالقوه نزدیک شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
مجبور خواهید بود راهی بیابید تا دارنده لیست را در فضای اینترنت خوب معرفی کنید یا کاری کنید تا درآمد مناسبی کسب کند تا با تمایل فراوان لیست خود را در اختیار شما قرار دهد. بهعنوان مثال، باید یک گزارش ویژه با کیفیت بالا تهیه کنید و این امکان را فراهم آورید تا نام دارنده لیست ایمیل بهعنوان نویسنده گزارش در کنار نام شما ذکر شود.
مذاکره با این فرد و تقاضا از او برای اینکه این گزارش را با اعضای لیست خود به اشتراک بگذارد نیز ایده بسیار خوبی است. در مرحله بعد دارنده لیست، این گزارش را بین تمام اعضای لیست ایمیل خود منتشر میکند.
این موضوع باعث میشود که دارنده لیست اعتبار بیشتری کسب کند و شما نیز به دلیل فراخوانهایی که در این گزارش ویژه قرار میدهید، لیست ایمیل خود را گسترش خواهید داد. بهترین نمونه فراخوان مخاطبان آفر ارائه اطلاعات و محتواهای تکمیلی و نیز به روز رسانیهای رایگان گزارش است.
مقالات با کیفیت بنویسید
تولید محتوای با کیفیت و انتشار گسترده آن در فضای مجازی، علاوه بر افزایش ترافیک و نمایش نام و وب سایت شما در اینترنت، مزایای بسیار دیگری نیز به همراه دارد. من بهشدت معتقدم که بهترین امضایی که هر مقالهای میتواند داشته باشد این است که شامل لینکی به یک صفحه squeeze یا صفحه اطلاعات تماس باشد، تا اینکه خوانندگان مقاله در صورت علاقه به محتوایی که مطالعه کردهاند بتوانند بلافاصله به لیست ایمیل شما ملحق شوند.
من ترجیح میدهم به جای 100 بازدیدکنندهای که زمانی به وب سایت من مراجعه میکنند و سپس برای همیشه آن را ترک میکنند، یک مشترک جدید آن هم در نتیجه مطالعه مقالهام در لیست ایمیل خود داشته باشم.
ویدئوهای با کیفیتی را در سرویسهای محبوب میزبان ویدئو قرار دهید
آمار و ارقام حیرت انگیز است. مردم بیش از پیش و با سرعتی شگرف از ویدئوهای موجود در فضای مجازی استفاده میکنند. به جای اینکه ویدئوهای شما یک بار مورد بازدید قرار گیرد و دیگر مشتری- بیننده خود را برای همیشه از دست دهد، بهعنوان یک بخش استراتژیک در هر ویدئویی که تولید میکنید، بازدیدکنندگان را دعوت کنید تا به لیست ایمیل شما ملحق شوند.
یک وبلاگ فعال داشته باشید
به نظر من سریعترین روش برای ارزیابی تاثیر وبلاگ، یک پرسش ساده است: این وبلاگ چند خواننده وفادار دارد؟ اگر یک وبلاگ تعداد قابل توجهی خواننده داشته باشد، همچنان هیچ نوع فعالیتی در مورد دریافت آدرسهای ایمیل انجام نگرفته است و در حقیقت صاحب وبلاگ، هزاران و حتی میلیونها دلار از بودجه کسبوکار یا تبلیغات خود را دور میاندازد. بهترین فراخوان خوانندگان برای هر نوع وبلاگی، ترغیب خوانندگان وبلاگ به پیوستن به لیست ایمیل است.
شاید تابهحال این آدرسهای ایمیل را تنها برای این امر مورد استفاده قرار دادهاید که به طرفداران خود اطلاع دهید که مقاله جدیدی در وبلاگ شما وجود دارد، اما زمانی فراخواهد رسید که به این نکته پی خواهید برد که این آدرسهای ایمیل برای اینکه دسترسی سریعی به همه مخاطبان خود داشته باشید و از این طریق اهداف دیگر خود را دنبال کنید، بسیار سودمند واقع میشود.
مقالات وبلاگ خود را با افرادی که وبلاگهای محبوبی دارند، معاوضه کنید
این مسئله که صاحبان وبلاگ از دیگر وبلاگها تقاضای معاوضه مقالات مشترک را داشته باشند، بسیار معمول است. شما نیز باید این نوع فعالیتها را انجام دهید، البته با کمی تغییر. هر زمان یک مقاله برای وبلاگ دیگری تهیه میکنید، یک دعوت برای پیوستن به لیست ایمیل خود بهعنوان بخشی از مقاله خود قرار دهید.
شما احتمالا باید قبل از اینکه این کار را انجام دهید، از صاحب وبلاگ اجازه بگیرید، اما معمولا آنها موافقت میکنند، چرا که اکثر افراد توجهی به بازاریابی از طریق ایمیل و تاثیر شگرف آن ندارند یا حتی آن را درک نمیکنند.