مدیریت کارمندان و اعضای تیم در کسب و کارها امر ساده ای نیست. بسیاری از مدیران در عمل برای ساماندهی این بخش با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. اگر شما در تلاش برای تبدیل شدن به مدیری بزرگ و کارکشته هستید، باید کلیشه های مدیریتی در این حوزه را کنار بگذارید. امروزه شما با انواع تکنیک های مطمئن و کاربردی برای مدیریت کارمندان برند مواجه هستید. با این حساب اتکا بر روی الگوهای قدیمی هیچ توجیه و ضرورتی نخواهد داشت.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین تکنیک ها برای روحیه دادن به کارمندان است. این امر در وضعیت کنونی بازارهای جهانی که همراه با کلی استرس و بی ثباتی است، امر بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما هم در زمینه روحیه بخشی به کارمندان تان به طور مداوم با مشکل مواجه می شوید، مقاله کنونی مخصوص شماست.
اعتماد به کارمندان
کارمندان شما دارای توانایی و استعدادهای منحصر به فردی هستند. این امر باید به بهترین شکل ممکن از سوی شما مورد شناسایی قرار گیرد. وقتی شما خیلی خوب توانایی های اعضای شرکت تان را بدانید، امکان مدیریت مناسبشان را پیدا می کنید. همچنین امکان استفاده از نظرات آنها برای بهبود وضعیت برندتان را هم خواهید داشت.
مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در دوران دورکاری با تکنیک های طلایی
اگر شما به توانایی کارمندان تان باور دارید، باید اعتماد مناسبی نیز به آنها داشته باشید، در غیر این صورت هرگز امکان تقویت روحیه آنان در شرایط کنونی بازار را پیدا نمی کنید. بسیاری از مدیران خیلی خوب شاهد تلاش های بی وقفه کارمندان شان هستند، اما وقتی پای اعتماد به آنها می رسد، پا پس می کشند. این امر بدترین تاثیر ممکن بر روی روحیه و انگیزه کارمندان را خواهد داشت.
همانطور که کارمندان شرکت به شما اعتماد دارند، شما هم باید اطمینان زیادی به آنها نشان دهید، در غیر این صورت به هیچ وجه امکان مدیریت بهینه کسب و کارتان را پیدا نخواهید کرد. امروزه بسیاری از برندها با بحران های عمیقی در رابطه با اعتماد مدیران به کارمندان مواجه هستند. این امر در عمل امکان پیشبرد هر کاری در شرکت را مختل خواهد کرد.
ارتباط مداوم
کارمندان نیاز دارند که ارتباط دائمی با مدیران داشته باشند. اگر شما در این میان برای چند هفته هیچ خبری از کارمندان تان نگیرید، به تدریج انگیزه آنها برای ادامه کار به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. بنابراین به عنوان یک مدیر کارکشته باید همیشه ارتباط مناسب با کارمندان را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید وضعیت تعامل تان با آنها به طور قابل ملاحظه ای افت پیدا کند.
شما برای ارتباط مداوم با کارمندان در شرایط کرونایی محدودیت های زیادی دارید. نکته مهم در این میان استفاده از فناوری های نوین برای بهبود شرایط موردنظر است. چنین امری به شما برای حفظ ارتباط تان حتی در شرایط کرونایی کمک خواهد کرد.
همدردی با کارمندان
کارمندان همیشه در بهترین فرم شان نیستند. گاهی اوقات مشکلاتی برای آنها روی می دهد و تمام کارهای شان تحت تاثیر قرار می گیرد. شما به عنوان یک مدیر حرفه ای در چنین وضعیتی باید در کنار کارمندان تان باشید. چنین امری موجب تقویت انگیزه کارمندان و بازگشت هرچه سریع تر به فرم ایده آل شان می شود.
بدون تردید همدردی با کارمندان یکی از کارهای ساده در دنیای کسب و کار است. اگر شما به عنوان مدیر برندتان همین کار را هم در تعامل با کارمندان انجام ندهید، نباید انتظار پیشرفت یا بهبود رابطه تان با آنها را داشته باشید.
روراستی و صداقت با اعضای برند
هیچ چیز به اندازه روراستی با اعضای برند امکان روحیه بخشی به آنها را فراهم نمی کند. بسیاری از کارآفرینان در شرایط بحرانی تمام توجه شان معطوف به مدیریت شرایط بدون اطلاع دادن به کارمندان است. این امر موجب افزایش جو بی اعتمادی میان شما و کارمندان خواهد شد. اگر شما در هر شرایطی واقعیت ماجرا را به سادگی هرچه تمام تر با کارمندان تان در میان بگذارید، نتیجه نهایی بسیار بهتر از هر زمان دیگری خواهد بود.
مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در شرایط نامساعد
بی شک مدیرانی که همیشه خودشان قصد ساماندهی بحران ها را داشته اند، با تکنیک کنونی میانه خوبی نخواهند داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای تغییر شرایط به طور گام به گام است. اینطوری شما در بلندمدت این عادت مدیریتی تان را ترک خواهید کرد.